Primarul Ioan Turc, la final de mandat: Plec mulțumit, cu fruntea sus, cu sentimentul datoriei împlinite

Primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc, a susținut astăzi o conferință de presă, ultima din mandatul său care se va încheia în 22 octombrie. Ioan Turc a mulțumit bistrițenilor care l-au susținut în această perioadă, în ciuda disconforului creat de proiectele de investiții, viceprimarului Sorin Hangan și administratorului public Florin Găurean, dar și angajaților Primăriei Bistrița, pentru colaborare, menționând că lasă un portofoliu important de proiecte, finanțate din bani europeni și guvernamentali.

“În toată această perioadă nu am făcut niciun fel de compromis în ceea ce privește integritatea. Nu am pus mâna pe nimic din ceea ce nu este al meu, nu am acceptat niciun fel de favoruri. Propuneri am avut destule, le-am refuzat pe toate. Plec mulțumit, plec cu fruntea sus, plec su sentimentul datoriei împlinite”, a declarat Ioan Turc.

Edilul a menționat că pleacă doar cu regretul că nu va implementa proiectele pe care le-a promovat pe parcursul mandatului, pe care le lasă în portofoliul administrației municipale. “Nu am fost spectator la conceperea și elaborarea acestor proiecte, am fost inițiator și am participat la toate ședințele în care aceste proiecte s-au discutat., de aceea am încredere că ceea ce las diferă foarte mult de ceea ce am primit”, a mai spus Turc.

În cadrul conferinței de presă, au fost punctate câteva repere ale mandatului 2020-2024, afectat de doi ani de pandemie, care a însemnat alte provocări administrative.

STRATEGII, STUDII DE SPECIALITATE

  1. Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (S.I.D.U.)
  2. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (P.M.U.D.)
  3. Planul Strategic Instituțional (P.S.I.)
  4. Strategia Integrată de Transformare Digitală a Primăriei (S.I.T.D.)
  5. Planul Urbanistic General (P.U.G.)

 

INVĂȚĂMÂNT PREȘCOLAR, PRIMAR ȘI SECUNDAR

  1. Reabilitarea, modernizarea și creșterea eficienței energetice la grădinițe si creșe (Aleea Plăieșului, Aleea Basmului, B-dul Independenței, str. C.R. Vivu, etc) – în diferite faze de realizare (finalizate, în execuție, în proiectare)
  2. Construire și dotare Creșă nouă în cartierul Subcetate
  3. Reabilitarea, modernizarea și creșterea eficienței energetice la unitățile de învățământ primar (Liceul de muzică “Tudor Jarda”, Școala Gimnazială nr. 1 și 4, Colegiul National “Liviu Rebreanu”, Școala “Avram Iancu”, Școala “Ștefan cel Mare”) – în diferite faze de realizare (finalizate, în execuție, în proiectare)
  4. Reabilitarea, modernizarea și creșterea efi”cienței energetice la unitățile de învățământ secundar (Colegiul Tehnic Grigore Moisil, Liceul Tehnologic de Servicii, Colegiul Național Liviu Rebreanu, Liceul cu Program Sportiv, Colegiul InfoEl) – în diferite faze de realizare (finalizate, în execuție, în proiectare)
  5. Modernizarea și digitalizarea unităților de învățământ – dotarea acestora cu mobilier, realizarea unor laboratoare și dotarea cu IT (peste 3,5 mil euro din fonduri europene nerambursabile)

MONUMENTE ISTORICE

  1. Restaurarea Bisericii Evanghelice C.A. Bistrița
  2. Proiectul Cetatea Medievală Bistrița
  3. Consolidarea și restaurarea Primăriei Vechi din P-ța. Centrală 2
  4. Îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor publice (Imobilul din P-ța. Centrală 6)
  5. Centrul Cultural Multifuncțional OMNIA
  6. Coridor verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița

LOCUINTE

  1. Blocuri de locuințe cu destinația de Locuințe Sociale la Viișoara
  2. Blocuri de locuințe construite prin ANL în cartierul Subcetate
  3. Locuințe de necessitate
  4. Locuințe colective nZEB+ pentru tineri din categorii defavorizate
  5. Reabilitatrea termică a blocurilor, îmbunătățirea eficienței energetice a blocurilor sau creșterea eficienței energețice a blocurilor (peste 70 blocuri în diferite faze – finalizate, în execuție, în contractare și în proiectare)

SPAȚII VERZI, PARCURI, BAZE SPORTIVE ȘI ACTIVITĂȚI RECREATIVE

  1. Amenajare parc pe malul râului Bistrița, în localitatea Viișoara
  2. Amenajare parc în cadrul Complexului sportiv și de agrement Unirea
  3. Amenajarea de perdele verzi limitrofe DN 17 în Unirea și Viisoara
  4. Coridor Ecologic Valea Căstăilor
  5. Complex Sportiv Acvatic în Municipiul Bistrița
  6. Instalație de vară tip “Sanie de Vară” în amplasamentul pârtiei de schi
  7. Amenajare de scuare verzi în localitățile componente (Ghinda, Slatinița)
  8. Creerea de Păduri Urbane în municipiul Bistrița
  9. Dotări în cadrul capitolului de recreere – Patinoar sintetic, Pista de Pump Trak, Sistem modular pentru parcarea bicicletelor, elemente de Skate Park, Trambulina cu corzi elestice, Trenulețul Thomas

REGENERARE URBANĂ

  1. Regenerare urbană în zona Independenței Nord
  2. Regenerare urbană în zona Andrei Mureșanu
  3. Coridor vedre de mobilitate urbană Centrul Istoric
  4. Piața Decebal
  5. Reabilitarea spațiilor de joacă (Crinilor, O.Goga, Sucevei, etc)

UTILITATI

  1. Modernizarea, reabilitarea și extinderea iluminatului public în municipiul Bistrița
  2. Realizarea rețelei de canalizare pluvială pe str. Mihai Viteazu
  3. Stație de epurare și sistem de canalizare în Slătinița
  4. Alimentarea cu gaze naturale în localitatea Sărata – proiect reaprobat în sedința extraordinară din 17.10.2024 și redepus în urma clarificărilor solicitate, ASTĂZI în platforma Anghel Saligny
  5. Alimentarea cu apa și realizarea canalizării în Bistrița, străzile Pomilor, Viile cu Pomi, Bisericii și Ulmului  – proiect reaprobat în sedința extraordinară din 17.10.2024 și redepus în urma clarificărilor solicitate, ASTĂZI în platforma Anghel Saligny
  6. Extiderea și modernizarea sistemului de management al deșeurilor prin înlocuirea actualului sistem, cu insule ecologice îngropate
  7. Stații de încărcare mașini electrice și hibrid în municipiul Bistrița

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ

  1. Reabilitarea și modernizarea str. Tărpiului
  2. Consolidarea DJ173 str. Jelnei
  3. Amenajare străzi în zonele de locuințe din municipiul Bistrița (Dinu Lipatti, Simfoniei, Subcetate, etc)
  4. Modernizarea străzilor de pământ din municipiul Bistrița (str. Arenei, str. Școlii, str. Strămoșilor și str. Morii din Unirea, str. Secundară 2, 3, 4, 5 și 8 din Ghinda, str. Secundară 9 din Slătinița, str. Secundară 5 și 14 din Sigmir, str. Secundară 3 și Știubei din Sărata, str. Secundară 12 din Viișoara)
  5. Reabilitarea străzilor din municipiul Bistrița (str. Ghinzii, str. Bistricioarei, Piața Unirii, Piața Petru Rareș, str. Împăratu Traian, str. Trandafirilor, str. Sălciilor)
  6. Acest lucru nu ar fi fost posibil fără achiziționarea și punerea în funcțiune a noii stații de mixture asfaltice și achiziționarea utilajelor necesare
  7. Puntea de pe str. Tudor Vladimirescu
  8. Drumul de acces la Complexul sportive si de agrement
  9. Parcari – Nasaudului, Ion Minulescu, Vasile Lupu, C.R.Vivu, Lupeni (aprobat SF în sedința extraordinară din 17.10.2024), în pregătire la faza de PUZ parcările de pe str. Crinilor, Clopoțeilor și Carpați
  10. Au început lucrările de modernizare a străzii Tabără și sunt în diferite faze de contractare străzile Remus Cristian Bucur și George Barițiu

PROIECTE DE INFRASTRUCTURĂ COMPLEXĂ

  1. Linia Vede de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hybrid sau cu normă de poluare redusă
  2. Reconfigurarea axei de transport Năsăudului–A.Mureșanu–Decebal–Gării
  3. Amenajarea pistelor de cicliști în municipiul Bistrița
  4. Pasajul Rutier Subteran Gării–Tărpiului

PROIECTE ÎN PREGĂTIRE

  1. Parcul de Specializare Inteligentă – proiect foarte important pentru pregătirea unor agenți economici în dezvoltarea unor produse și servicii cu valoare adăugată mare, care să se constituie într-un pol de creștere ecomonică și care să influențeze dezvoltarea economică a municipiului
  2. Parcul de panouri fotovoltaice – ar reduce cheltuiala bugetară cu circa 1.000.00 euro pe an, prin asigurarea consumului necomercial de energie electrică a municipiului
  3. Dezvoltarea managementului traficului în municipiul Bistrița – în completarea sistemului de management al traficului de pe proiectul Liniei Verzi și Reconfigurare Axă de Transport ar asigura o fluidizare a traficului auto în municipiul Bistrița
  4. Achiziționarea de autobuze electrice pentru interconectarea transportului public din municipiul Bistrița cu zonele adiacente, în prima etapă cu comuna Livezile și apoi cu comunele Șieu-Măgheruș și Budacu de Jos

 

Comentarii

18/10/24 15:55
Sergiu

Nimic despre descongestionarea circulatiei auto pentru care este nevoie de mai multe „coridoare” care să traverseze orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea la est si Viisoara sau Sărata la vest. Una din aceste rute este coridorul aferent malului stâng al râului Bistrița cunoscut sub numele de „Linia albastră” care face legătura intre Sărata si Unirea, despre care s-a vorbit mult dar nu s-a făcut nimic. Ba mai mult au existat o serie de "bâlbâieli" legate de amenajarea portiunii de la poalele pădurii Codrisor dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, desi lucrurile sunt mult mai simple.
Această rută trebuie conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita pentru inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă, totusi nu-i nevoie de transbordarea calatorilor de pe mijloacele de transport in comun intre Podul Budacului si Podul Jelnii asa cum se discuta la un moment dat. Există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime optimă care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :(vezi: (https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-...)

19/10/24 10:07
cititor

N-ar fi prea greu de realizat asemenea proiecte dacă mintea edililor n-ar fi atît de complicată. Complicată, dar nu înțeleaptă.

19/10/24 10:13
cititor

Domnul primar n-ar trebui să se mîndrească prea mult cu coridorul vedre de mobilitate urbană Centrul Istoric sau cu Piața Decebal, dar nici cu unele piste de biciclete, care sînt o înjurătură la adresa pietonilor!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5