Primim la redacţie şi publicăm

Către,

Redacţia Cotidianului „Răsunetul” Bistriţa

O metodă ingenioasă de majorare a preţurilor

În data de 15.07.2009, m-am prezentat la casieria SC Urbana SA Bistriţa pentru a-mi achita obligaţiile pentru trim. III/2009, când mi s-a prezentat un ACT ADIŢIONAL, prin care, se modifica Contractul 4626/17.10.2007, cu privire la cantitatea de deşeuri colectate, „pentru cantitatea de 0,180 mc lunar”. Deşi nu se face menţiunea, se deduce că această cantitate este pe persoană, aşa cum rezultă din factură. În Contractul 4262, cantitatea este de 0,550 mc pe total familie, iar pe persoană revenind 0,110 mc. Această modificare îşi găseşte concretizarea în factura pe trim. III/2009, în sumă de 101,55 lei faţă de factura din trim. II/2009, care este de 62,10 lei, înregistrându-se o creştere de 63,53%.

Atât în Contract, cât şi în Act adiţional, se face menţiunea: Cantitatea de deşeuri poate fi modificată prin act adiţional în condiţiile modificării factorilor generatori de deşeuri”. DA, criza care ne obligă PE TOŢI, să ţinem sub colimator consumul, are efecte contrare, fiind, în opinia administraţiei firmei un factor generator de deşeuri.

Legalitatea acestei aberante creşteri de tarif, căci aici se localizează toată ingeniozitatea firmei, este girată de „Dispoziţia Primarului municipiului Bistriţa nr. 318/03.03.2009, privind stabilirea normei locale de producere a deşeurilor menajere pe raza municipiului Bistriţa”, aşa cum este menţionat în Act adiţional nr. 99/2009. Eu nu contest cantitatea medie de deşeuri, probabil obţinută prin diferite proceduri, numai că, dl. primar ar trebui să ştie că această operaţiune, în condiţiile crizei cu care ne confruntăm, azi cu toţii „SUNĂ CA DRACU” să folosesc o rostire celebră de la Revoluţia din 1989. Poate fi considerată o primă de vacanţă creşterea tarifului cu 63,53%? Da, noi suntem zilnic la DISPOZIŢIA d-lui primar, iar dânsul e la dispoziţia noastră o dată la 4 ani. Problema sesizată nu este numai a mea, care am semnat Actul adiţional şi mi-am onorat, anticipat obligaţiile, în noile condiţii, dar această problemă priveşte buzunarul tuturor clienţilor ai SC Urbana, buzunar în care tot mai mulţi îşi bagă mâna, fără să se întrebe şi nu ştiu dacă mai are rost să-l peticim.

Menţionez că am luat legătura telefonică cu Protecţia Consumatorului, care mi-a răspuns că nu se poate sesiza din oficiu, numai dacă mă prezint la sediu, cu o sesizare şi cu o documentaţie, în xerocopie. Am abandonat această filieră, motiv pentru care m-am adresat redacţiei cotidianului „Răsunetul”, căreia îi mulţumesc, indiferent de demersul pe care-l va considera să-l promoveze.

Cele sesizate pot fi confirmate de înscrisurile existente, atât la subsemnatul, cât şi la SC Urbana SA Bistriţa.

Mai am o nedumerire: CUM operează, în facturi, SC Urbana SA, indicii preţurilor de consum comunicaţi de INS, la plata anticipată a facturilor?

Bistriţa, 17.07.2009

Teodor Mureşan, client Urbana

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5