Prof. Cristian Nicula, inspector școlar general: Performanţa poate fi mai mare atunci când alegem Microînvăţarea!
Ce este Microînvăţarea?
• Reprezintă secvenţe mici de învăţare;
• O durata de maximum 5 minute a acestor sesiuni de învăţare este una rezonabilă.
Poate fi aplicată separat sau poate fi integrată într-o lecţie clasică, în conţinutul unui curs, în principiu oriunde poate aduce un plus în parcursul educaţional.
Studiu de caz
Un studiu pe două grupuri de persoane predispuse la diabet a arătat că Microînvăţarea a redus riscul de a se îmbolnăvi de diabet. Persoane predispuse la diabet au fost repartizate aleatoriu în 2 grupuri.
Persoanele din primul grup au primit timp de 2 ani mesaje text în care erau încurajate să aibă o dietă corectă şi să facă exerciţii fizice. După 2 ani, numărul de persoane care s- au îmbolnăvit de diabet a fost cu 36% mai mic în primul grup!
Microlearning Examples in Action |TrainingZone
De ce Microînvăţare?
- Fiecare dintre noi are un telefon cu care poate accesa oricând şi oriunde acest tip de conţinut.
- Învăţare mai rapidă!
- Datorită faptului că secvenţele de învăţare sunt scurte s-a constatat că acestea sunt parcurse de mai mulţi cursanţi faţă de cazul în care noţiunile ar înglobate într-un curs lung.
- Este mult mai uşor de livrat.
- Este uşor de folosit pentru a clarifica o anumită problem specifică.
- Facilitează personalizarea învăţării.
- Asigură flexibilitate şi control asupra parcurgerii noţiunilor.
- Uşor de actualizat!
- Costuri mici!
- Rapiditate în învăţare!
Recapitularea noţiunilor prin Microînvăţare
Elevii uită unele noţiuni importante predate în ore. O recapitulare prin Microînvăţare îi va face să îşi reamintească ceea au uitat.
Exemple
Am folosit în timpul orelor faţă în faţă şi online filmuleţe educative care au avut rolul de a consolida/fixa anumite cunoştinţe. Materialele video au o durată de aproximativ 3 minute. Secvenţele scurte sparg monotonia orelor şi captează atenţia elevilor. În plus există avantajul de a putea fi revizionate de elevi în afara orelor de curs.
Prof. Nicula Nelia
Am observat că elevii reţin mai bine conceptele prezentate atunci când primesc informaţiile în secvenţe mici de învăţare. Am folosit mici jocuri, quizuri şi materiale video pentru a-i angaja pe elevi mai mult în procesul de învăţare.
Prof. Neamţiu Eugen
Eu mă întâlnesc online câte o jumătate de oră în fiecare seară, de la ora 20:00, cu o clasă de elevi. În 30 de minute reuşim să clarificăm aspectele ce nu au fost bine înţeleseîn timpul orelor. Totodată consolidăm cunoştinţele acumulate pe parcursulorelor clasice.Am fost bucuros să constat că aceste30 de minute au adus un plus deperformanţă tinerilor programatori!
Prof. Nicula Cristian
Conţinut video:
Camera telefon, camera calculator
Transmitere live(facebook, youtube)
Animaţii
Simulări
Softuri: Movie Maker, Animoto,
Captivate etc.
Webinarii:
(seminarii web)
Google meet
Teams (office.com)
Zoom
Webex
Skype
Podcast:
(Podcasting este o metodă de distribuție pe Internet a fișierelor în format audio)
Audacity
Sound Forge
Youtube
uStudio
Softuri: Movie Maker, Magix
Grafice:
Word, PowerPoint, Publisher
Canva
Adobe InDesign
Adobe Illustrator
Citiţi şi:
- Modalităţi de utilizare TIC în predare şi învăţare Curs de formare continuă Comenius – Malta – 2010
- Vrei să devii graphic designer? 3 sfaturi practice
- Nelu Lazăr, lansare de carte și concert folk-rock, la Biblioteca Județeană
- Șapte zone predispuse abandonului de deșeuri, supravegheate video în județ! Amenzi pentru două persoane din Mireș
- Școala Gimnazială Avram Iancu din Bistrița – beneficiara unei noi experiențe europene prin proiectele Erasmus+
Adaugă comentariu nou