Rolul unei imprimante fiscale

Sursă foto: https://www.pexels.com/photo/photo-of-black-flat-screen-monitor-811103/

Atunci când ai o afacere este foarte important să ţii cont de fiecare schimbare legislativă. Aşadar, toţi cei implicaţi în afaceri care presupun comercializare de bunuri sau oferirea de servicii sunt obligaţi din 2018 să folosească case de marcat cu jurnal electronic sau imprimante fiscale. În continuarea vei afla mai multe informaţii despre aceste dispozitive.

Ce presupune fiscalizarea echipamentelor fiscale

Odată aleasă o casă de marcat sau o imprimantă fiscală, dispozitivul urmează să fie fiscalizat şi  programat conform legislaţiei în vigoare şi specificului societăţii. ”Fiscalizarea” unei case de marcat sau a unei imprimante fiscale este un proces prin care tehnicienii acreditaţi de către Ministerul de Finanţe trec casa de marcat sau imprimanta fiscală în modul de lucru fiscal (activează memoria fiscală a aparatului) şi personalizează dispozitivul cu datele societăţii. De la momentul cumpărării până la momentul fiscalizării, aparatul poate fi utilizat doar în scopul testării. După fiscalizare casa de marcat sau imprimanta fiscală nu se mai pot folosi pentru a emite bonuri nefiscale şi nu se mai pot şterge date introduse. Pentru a realiza fiscalizarea, societatea este obligată să obţină Certificatul de atribuire a numărului de ordine de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice din judeţul în care urmează să funcţioneze aparatul.

Ce funcţii indeplineşte o imprimantă fiscală

Există mai multe diferenţe între casele de marcat tradiţionale şi casele de marcat cu jurnal electronic. Cele care au jurnal electronic înregistrează toate tranzacţiile efectuate de către comerciantul electronic. Pe lângă denumirea produsului, valoarea acestuia şi cantitatea mai este afişat şi totalul bonului fiscal. Când vine vorba despre case de marcat electronice, acestea au o memorie fiscală, ce constă într-un card SD sau microSD pe care apar toate bonurile fiscale emise de aceea societate. O altă caracteristică a acestor dispozitive este jurnalul electronic. În cadrul acestuia se înregistrează datele din memoria fiscală într-un fişier securizat. Pe lângă toate acestea, casele de marcat electronice se bucură de facilitatea de a putea fi utilizate chiar dacă conexiunea la internet este întreruptă, ele transmiţând informaţiile către instiuţiile statului atunci când conexiunea este restabilită.

Imprimanta fiscală vs casa de marcat

Atât imprimanta fiscală cât şi casa de marcat sunt doua aparate esenţiale pentru orice afacere, dar iată prin ce se diferenţiază cele două. Avantajele utilizării unei imprimante fiscale ar fi uşurinţa în gestionarea unui flux mare de tranzacţii şi înlesnirea alcătuirii unei evidenţe contabile clare. O prima deosebire între cele două aparate ar fi că imprimantele fiscale pot fi utlizate doar împreună cu o aplicaţie software, în timp ce casele de marcat pot fi folosite cu sau fără vreun astfel de software. Imprimantele fiscale sunt superioare caselor de marcat, acestea oferind informaţii suplimentare despre produse sau despre epuizarea rolei de hârtie. Mai mult, imprimantele fiscale sunt mult mai rapide şi pot fi conectate la sisteme POS.

Aşadar, dacă deţii o afacere este bine să ţii cont de aceste informaţii şi să fii în pas cu noile modificări legislative. De asemenea, ar trebui să îţi îndrepţi atenţia spre o imprimantă fiscală pe datecs.ro, pentru a evita orice neplăcere.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5