Săptămâna viitoare, la Bistriţa ajunge primul autobuz electric! Încep lucrările la Linia Verde

Primarul municipiului Bistriţa, Ioan Turc, s-a întâlnit cu directorul general al ADR Nord-Vest, Marcel Boloş, alături de specialişti din cadrul Primăriei Bistriţa pentru a discuta despre stadiul proiectelor cu finanţare prin POR 2014-2020 şi despre proiectele care vor fi promovate în următorul exerciţiu financiar.
„Prin Programul Operaţional Regional, în municipiul Bistriţa se derulează proiecte finanţate din bani europeni în valoare de aproximativ 80 milioane euro. Am analizat stadiile proiectelor de mobilitate urbană, precum pistă de biciclişti, reabilitarea Axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului, culoarul de mobilitate urbană pe lângă râul Bistriţa, aflat în pregătire, Linia Verde. În ceea ce priveşte Linia Verde, specific că litigiul pe diriginţia de şantier a fost închis, soluţionat, nu mai avem niciun fel de impediment pentru demararea lucărilor. Ordinul de începere a fost dat în luna ianuarie, aşa că apreciez că lucrările pot să înceapă în cel mai scurt timp. Săptămâna viitoare, în municipiul nostru o să ajungă primul autobuz electric, este produs în Cehia şi este primul din cele zece contractate. Va intra într-o exploatare cu caracter experimental”, a declarat Ioan Turc.
Primarul Bistriţei a menţionat că pe agenda discuţiilor au fost şi proiectele de regenerare urbană care vor schimba faţa oraşului, odată implementate. Aceste proiecte se referă la carierele noi ale Bistriţei, adică cele construite în anii 60, 70, 80, unde s-a intervenit puţin şi care astăzi au „o faţă nemeritată”.
Reamenajarea zonei de la Lacul MHC, Coridorul ecologic Valea Căstăilor, Park-rideul de la Unirea, Coridorul verde de mobilitate din centrul istoric (reabilitarea Pieţei Centrale a Pietonalului „Liviu Rebreanu” şi a străzilor din zona istorică, construirea unei parcări etajate), amenajarea malurilor râului Bistriţa, sunt alte teme discutate de specialiştii din Primărie cu cei de la ADR Nord-Vest.
Primarul Ioan Turc a precizat că amenajarea Pădurii Codrişor – cu piste de biciclişti, de alergare, mobilier urban, punct de belvedere - ca loc de recreere pentru bistriţeni va putea obţine finanţare europeană, asta pentru că nu va mai exista condiţia ca terenul să fie introdus în intravilan.
Nu în ultimul rând, Primăria Bistriţa aşteaptă un răspuns cu privire la regenerarea Centrului istoric, în sensul reabilitării clădirilor din zonă, cu fonduri europene, indiferent că sunt sau nu clădiri monument istoric şi indiferent de regimul de proprietate, pe modelul reabilitării termice a blocurilor.
„Suntem în măsură să livrăm proiecte aşteptate de bistriţeni, avem o echipă bună la Primăria Bistriţa, avem o colaborare excepţională cu ADR Nord-Vest, ca dovadă am avut trei întâlniri într-un termen scurt. Îi rog pe bistriţeni să aştepte cu răbdare şi încredere implementarea proiectelor din bani europeni”, a concluzionat Ioan Turc.

Comentarii

19/05/21 18:02
Sergiu

Cea mai mare problema este că amenajarea coridorului de mobilitate urbană cunoscut sub numele de „Linia Verde” pe traseul proiectat duce la disparitia in total a peste 1000 de locuri de parcare din zona centrală a orasului. Este vorba despre disparitia locurilor de parcare de pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Piața Unirii, Dornei, Gheorghe Șincai și Bulevardul Independenței. La asta se mai adaugă desființarea parcărilor de pe traseul reconfigurat Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, fără a pune nimic in loc. De aceea, pentru păstrarea locurilor de parcare este necesar ca traseul pentru „Linia verde" să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum fiind prea inguste sunt configurate cu sens unic si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public pe două sensuri de circulatie.
În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente in prezent in centrul istoric.
De altfel, însuşi conceptul de „linie verde” care, pe lângă mijloace de transport ecologic, inseamnă si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei, ar impune aceste schimbări de traseu.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5