Şcolile de şoferi cu promovabilitate sub 50% riscă să-şi piardă licenţa pentru un an
Şcolile de şoferi care nu vor obţine un grad de promovabilitate de peste 50% la examenul pentru permisul de conducere îşi vor pierde licenţa pentru anul următor, a anunţat Marius Armean, şeful Agenţiei Teritoriale a Autorităţii Rutiere Române (ARR).
“În noua lege care se aplică de la 1 noiembrie, există plan de promovabilitate. Şcolilor de şoferi care nu obţin minimum 50% după primul an de existenţă li se suspendă licenţa de activitate pentru un an. Dacă au promovabilitate mai mare de 60%, la cererea lor, pot să reducă numărul de ore practice de instruire ale elevilor. Acest prag de 50% exista şi până acum, dar nu erau sancţiuni”, a explicat Armean.
Şeful ARR BN a precizat, în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural, că la nivelul judeţului nostru există 30 de şcoli pentru conducătorii auto, alte şase dosare fiind transmise în vederea autorizării la Bucureşti. Marius Armean a adăugat că, foarte probabil, şcolile de şoferi nu îşi vor trimite cursanţii în examen până nu vor avea siguranţa că aceştia pot promova.
Acesta a menţionat că actul normativ care intră în vigoare de la începutul lunii noiembrie a adus şi alte modificări.
“Începând cu 1 noiembrie, nu mai există persoane fizice care să desfăşoare activitatea de instructor auto. Sunt obligaţi toţi să îşi facă PFA-uri, iar în baza înregistrării ca persoană fizică autorizată la Registrul Comerţului să-şi facă şcoală de şoferi. Pentru ei, s-a făcut o derogare, în ideea să poată înfiinţa o şcoală pentru conducători auto cu un singur autoturism. Ca să nu îi oblige să plătească şi taxa de timbru, care este destul de mare la maşinile pe care le au în dotare, se cere ca maşina să fie pe numele celui care are şi PFA. (…) O mare parte dintre instructori au preferat să se angajeze la o şcoală de şoferi decât să îşi facă PFA”, a mai spus şeful ARR.
Citiţi şi:
- Marius Armean (ARR BN): Şcolile de şoferi solicită organizarea probei practice de conducere, şi în alte localităţi din judeţ
- Taximetriştii bistriţeni şi-au spus oful prefectului: Pentru o concurenţă egală, ori noi ca ei, ori ei ca noi!
- Doar o treime dintre candidaţii bistriţeni au obţinut permisul de conducere în 2015
- Noi directori la RAR, ARR, Protecţia Consumatorilor şi OJFIR!
- La mulţi ani, MARIUS ARMEAN, director ARR BN!
Comentarii
Foarte bine ! Trebuie "sparta" odata pentru tot deauna mafia din acest domeniu. De ce trebuie musai cineva dintre instructorii auto si dintre profesorii de legislatie rutiera, sa faca parte si sa fie angajatii unor "scoli"... care stim noi cine le are si cum s-au infiintat. Foarte bine se poate desfasura aceasta activitate si independent, de catre persoane care au atat pregatirea scolara cat si experienta necesara acestor indeletniciri lucrative. Consider ca PFA-urile ( in acest domeniu ma refer...) trebuiau facut "de cand lumea" ... si cine da societatii soferi buni, care-si iau examenele de soferi sa supravietuiasca si cine nu, sa-si vada de alte ..." profesii si meserii "... !
Nu toata lumea are banii necesari sa-si faca o "scoala de soferi"... si s-a dovedit indelungul timpului, ca nu neaparat "elevii " pregatiti de aceste scoli, au fost cei mai buni...
"Dureros"... este insa faptul ca au ajuns "profesori de legislatie rutiera"... persoane fara experienta in domeniu si cu studii la facultati tip grila... si care pregatesc soferii alandala. Consider ca atat profesori, cat si instructori, sa nu poata fi decat ( daca indrunesc conditiile de studii de specialitate si de pregatire scolara...) numai soferii cu minimul 10 ani de practica in "soferie"... potrivit categoriilor specifice, iar la profesionisti minim 15 ani practica in domeniu. Abia atunci putem discuta de calitate in acest domeniu si nu de "soferi facuti pe banda rulanta " .
Adaugă comentariu nou