Stelian Dolha: Turismul – viitor motor al economiei județene
Vin, 08/28/2020 - 15:20
În județul Bistrița Năsăud există câteva obiective turistice naturale ( Munții Rodnei, Munții Țibleș, Munții Bârgăului cu traseele turistice omologate) și o sumedenie de atracții antropice, de la case memoriale la gospodării tradiționale, castele sau edificii eclesiastice.
Parte din aceste obiective beneficiază de o promovare locală, peste altele, însă, s-a așternut patina timpului și se află într-o stare accentuată de degradare, în vreme ce obiectivele naturale sunt insuficient valorificate turistic.
Printre măsurile pe care le consider necesare pentru dezvoltarea turistică a județului Bistrița-Năsăud ar fi:
- revitalizarea stațiunilor turistice existente (Sângeorz Băi, Colibița), asociate dezvoltării unei infrastructuri turistice moderne
- crearea unui parc tematic: Dracula Land, în Piatra Fântânele (Tihuţa), demers argumentat prin existența unui obiectiv turistic de rezonanţă mondială, interesul investitorilor străini pentru crearea unor parcuri tematice, amenajare cu funcţie de releu între Transilvania, Bucovina şi Maramureş, existența unor proiecte mai vechi de parc tematic Dracula, existența hotelului din Pasul Tihuța și notorietatea mitului Dracula promovat de Bram Stoker;
- promovarea autenticității turismului rural în Ţara Năsăudului, Ținutul Bârgăului şi bazinul Ilvei, prin:
- digitalizarea așezărilor și exponatelor cu elemente de autenticitate și specific tradițional și transpunerea datelor spațiale și a exponatelor 3D în platforme virtuale
- conservarea exponatelor tradiționale în puncte turistice locale (muzee existente, centre info turistice etc.),
- creare de parcuri tematice vii.
- dezvoltarea semnalizării turistice, mai ales a celei montane, mult învechită sau subdimensionată
- crearea unei strategii de marketing turistic la nivel județean și implementarea lor prin centrele de informare turistică existente, nefuncționale multe dintre ele.
Citiţi şi:
- Premise pentru elaborarea brandului turistic al localităților de pe Valea Bârgăului
- Bistrița-Năsăud, promovat la Berlin și Londra! Judeţul a cunoscut o dezvoltare importantă din punct de vedere turistic. Vezi cine spune asta
- Domeniu schiabil, parc de aventuri “Dracula”, Aqualand, centru nautic şi multe alte atracţii pentru Valea Bârgăului!
- Tiha Bârgăului, o localitate cu mari perspective cultural turistice
- Poveștiri adevărate: Cum a apărut Castelul DRACULA la Piatra Fântânele chiar în plin comunism?
Meniu principal
Ultimele stiri
Cultura
Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Centrul Județean pentru Cultură Bistrița-Năsăud vă invită la...
Comentarii
Victor Știr -
Sâm, 18:56
Felicitări, domnule profesor Găurean!
Ați scris un text atât de frumos și emoționant despre...
Simion Șerban -
Sâm, 17:56
La mulți ani cu sănătate!
manu -
Sâm, 11:40
Eu am economisit 30% la prima comanda temu folosind un cod de reducere
Jerry -
Vin, 15:32
Viața nu a fost ușoară cu mine după ce căsnicia mea a fost ruptă când soțul meu a plecat la divorț...
Aniversări
Fie-ne îngăduit preacucernice părinte Anton Viorel Pop, preot la Parohia Ortodoxă Telciu II, să vă adresăm, în ceas aniversar, cele mai alese urări...
În zi aniversară, vă asigurăm Maică VERONICA, stareţa Mănăstirii Dobric, de sinceră și înaltă prețuire.
În zi de naştere, urăm viceprimarului comunei Livezile, FLORIN GRIGA, multă sănătate, împliniri şi bucurii alături de cei dragi!
La mulţi ani!...
Comentarii
“A pune carul înaintea boilor” este o expresie întâlnită întelepciunea românească dar si a multor alte popoare, care înseamnă a lucra haotic, dezorganizat sau a efectua o serie de acțiuni într-o ordine nefirească. Este o meteahnă a multor politicieni de a începe cu sfârsitul . In cazul de fată trebuie spus că încă din 2012, obsesia lui Radu Moldovan după ajungerea lui la cârma Consiliului Judeţean era să organizeze un concurs de proiecte pentru semne de intrare în Bistriţa-Năsăud, cele mai reuşite urmând să fie premiate cu sume cuprinse între 2.000 şi 5.000 de lei, iar modelul desemnat câştigător să fie amplasat pe căile de acces la intrarea în judeţ cu scopul de a contribui la promovarea turistică.
Tot atunci a fost lansată strategia de dezvoltare turistică a judetului până în anul 2020, cu accentul pe zona turistică de pe Valea Bârgăului (Colibiţa-Tihuţa). Conform strategiei erau prevăzute următoarele obiective: domeniu schiabil, parc de aventură Dracula, centru nautic de agrement şi sportiv, parc acvatic, centru de echitaţie, trasee de drumeţie şi bicicletă, zonă belvedere şi parapantă, centru de închiriere echipament, sat de vacanţă, stână ecologică, centru produse tradiţionale, punct de informare turistică. Suntem în anul de gratie 2020 si nimic din toate astea nu s-au realizat. In schimb au fost construite semnele de intrare în județ pe principalele artere rutiere. Si ca si cum asta n-ar fi fost destul pentru promovarea turismului inexistent, recent Consiliul Județean a realizat un BRAND al Județului Bistrița – Năsăud, având acelasi scop – promovarea turistică la un mare NIMIC. Nu era mai normal să se fi realizat cel putin o parte din obiectivele cuprinse în strategia de dezvoltare turistică a judetului Bistrita-Năsăud si, pe urmă să faci o promovare tutistică, adică să nu pui carul înaintea boilor?
Vezi:https://timponline.ro/valea-bargaului-parc-acvatic-centre-nautice-partii...
Adaugă comentariu nou