Sute de cadre didactice din judeţ vor urma programe de formare profesională continuă în proiectul CRED! Camelia Tabără: S-a resetat abordare didactică!

Inspectorul şcolar general Camelia Tabără consideră că proiectul „CRED – Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi” reprezintă cel mai important lucru pentru sistemul de învăţământ în anul şcolar 2019-2020. La nivel naţional CRED are un grup ţintă format din 55.000 cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial, în timp ce la nivelul judeţului nostru vor beneficia de programe de formare continuă nu mai puţin de 277 de învăţători şi o pondere de 44% din cadrele didactice de gimnaziu, la nivelul fiecărei discipline.
„Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi tuşează chesiunile fundamentale ale sistemului, care ne cere tuturor dascălilor – iar dumneavoastră ca directori giraţi calitatea actului didactic – să resetaţi abordarea didactică şi să fim conştienţi că noile programe au ajuns la nivel de clasa a VII-a. Anul viitor va fi prima generaţie de copii ai ciclului gimnazial care, în conformitate cu Legea 1, va da altfel de evaluări. Am avut o discuţie săptămâna trecută cu directorii pe care i-am întâlnit la Sângeorz şi parcă tot aşteptăm să se modifice lucrurile. Practic, din 2011 de când s-a început cu clasa pregătitoare s-a schimbat toată filozofia sistemului. Că n-am sesizat noi, că n-am făcut exact ce ni se cerea acolo, e o altă poveste. Atenţie maximă, aceşti copii trebuie pregătiţi în această formă, pentru că aşa spune legea şi aşa spun toate documentele pe care le avem ca documente de lucru”, a explicat Camelia Tabără.
Aceasta a punctat necesitatea predării contextuale a disciplinelor, cu punţi de legătură inter şi transdiciplinare, care este deja făcută la ciclul primar, dar care este mai greu de făcut de către profesori. Tabără a anunţat că de săptămâna viitoare vor fi făcute şi inspecţii cu privire la activităţile de învăţare din clasă, prevăzute în programele claselor V-VII.
De asemenea, prin aceste cursuri din proiectul CRED se pune accent pe o abordare holistică, adică „cognitiv şi socio-emoţional deopotrivă”. „Cred că este extrem de necesar asta, pentru că ceea ce am făcut până acum, şase ore de cunoştinţe îndesate la copii şi după-amiaza ne mai propunem câte ceva din zona extracurriculară şi ne mai mirăm că aceşti copii sunt obosiţi, plictisiţi şi ne tot mirăm şi că profilul adolescentului pe care-l avem la finalul ciclului nu e cel care trebuie. Starea copilului e o chestiune esenţială pe care trebuie s-o avem în vedere atunci când începem predarea la matematică, fizică. Toată lumea e îngrozită de cunoştinţe foarte greoaie”, a mai spus Camelia Tabără.
Aceasta le-a cerut cadrelor didactice să nu se ferească de elementele ludice din actul didactic, care nu înseamnă neseriozitate.
***
Inspectorul pentru învăţământul primar, Smaranda Florean, a anunţat că primele 85 de cadre didactice de învăţământ primar au finalizat deja aceste cursuri care au însumat 120 de ore, din care 60 de ore faţă-n faţă cu formatorii şi 60 de ore în regim online. Cursurile se desfăşoară în trei locaţii, la Beclean, Năsăud şi în municipiul Bistriţa.
Despre valenţele acestui proiect au mai vorbit inspectorul şcolar Simona Konradi, dar şi şeful Casei Corpului Didactic, Ioan Ioja.
Potrivit acestuia din urmă, în derulare mai sunt programe de formare profesională pentru limba română, la Beclean şi Bistriţa, limba franceză şi matematică, tot la Beclean şi la Bistriţa. Din 11 noiembrie, vor începe programele de formare pentru patru grupe de învăţători, dintre care două la Bistriţa, una la Năsăud şi una la Beclean şi pentru o grupă de limba engleză. În perioada următoare, vor fi pregătiţi formatorii şi pentru consiliere şcolară şi educaţie muzicală, mizându-se ca până la finalul proiectului să fie acoperite toate disciplinele.
***

„Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED” este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc, fiind lansat în anul 2017 și având o durată de implementare de 4 ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educației Naționale ce vizează învățământul preuniversitar și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri, instituții publice: Institutul de Științe ale Educației, 8 Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și 3 Inspectorate școlare.
CRED este parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015)
Astfel, proiectul continuă misiunea de a oferi un program de formare continuă de calitate în aria abilitării curriculare. CRED este un proiect care vizează un grup-țintă fără precedent în proiectele educaționale din România, format din 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial.

Comentarii

03/11/19 15:13
Tanase Elena

Poate se gandesc si la o schimbare de programe , care sunt foarte încărcate . Vorbesc in special de matematica . Dar , asa cum suntem obisnuiti , punem caruta inaintea calului .

05/11/19 09:09
mary

Pt evitarea abandonului scolar ar fi necesar sa implementati in toate scolile profesori itneranti , nu doar invatator itinerant ci si profesor itinerant , care sa sprijine elevii mai slabuti , sa -i ajute la intelegerea lectiilor ,la teme etc . Necesar programul after school , unde dupa masa , in grupe mici pe caregorii de inteligenta sa se lucreze suplimentar cu elevii .Dar aceste ore sa fie platite . Si nu uitati de necesitatea existentei unui psiholog in fiecare scoala indiferent de numarul de elevi pt a monitoriza sutele de cazuri de abandon scolar , consum de droguri , de alcool de fumat ,dependenta de internet site uri periculoase , sex timpuriu , educatie sexuala etc.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5