Tabăra „CONECTAȚI LA… EMPATIE” – trei zile de descoperire, prietenie și creștere emoțională, la Tihuța
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
-
View the full image
În perioada 23–25 iulie 2025, 15 preadolescenți din Bistrița au lăsat în urmă ecranele și rutina zilnică pentru a petrece trei zile în mijlocul naturii, în Tabăra „Conectați la... empatie”, desfășurată la Tihuța.
Tabăra este parte a proiectului cu același nume co-finanțat de Primăria Bistrița, o inițiativă a Asociației Armonia – Centrul pentru Dezvoltare și Suport Psihoeducațional Bistrița în parteneriat cu Centrul Județean de Resurse si Asistență Educațională Bistrița-Năsăud (CJRAE B-N), Școala Gimnazială Nr. 1 Bistrița, Școala Gimnazială „Avram Iancu” Bistrița și Liceul cu Program Sportiv Bistrița.
Scopul principal al proiectului este prevenirea fenomenului de cyberbullying în rândul elevilor de gimnaziu, prin încurajarea unui comportament responsabil și empatic în mediul online. Inițiativa urmărește să crească gradul de conștientizare în rândul copiilor privind riscurile comunicării virtuale și să le dezvolte competențele socio-emoționale și digitale necesare pentru a interacționa într-un mod sigur și respectuos.
Primul pas în atingerea acestor obiective l-a reprezentat organizarea taberei de la Tihuța, unde 15 elevi din trei școli bistrițene au participat timp de trei zile la ateliere de educație nonformală. Activitățile au vizat dezvoltarea abilităților de comunicare empatică, gestionarea emoțiilor și siguranța în mediul online – contribuind astfel direct la formarea unui grup de elevi pregătiți să devină modele de comportament digital responsabil în comunitățile lor.
Prima zi a început cu emoție, zâmbete și curiozitate. Participanții – elevi din mai multe școli bistrițene – au pășit într-un spațiu sigur, construit cu grijă de echipa de organizatori. Aici, fiecare voce a contat, fiecare emoție a fost ascultată. Prin jocuri de conectare, exerciții de încredere și activități creative, copiii au început să se descopere pe sine și unii pe alții, într-un mediu lipsit de presiunea tehnologiei.
Ziua a doua a fost dedicată explorării emoțiilor și siguranței în mediul online. În cadrul atelierului ”Gestionarea emoțiilor în fața ecranelor – Ce simțim și cum ne echilibrăm în fața tehnologiei”, copiii au discutat deschis despre ceea ce simt în fața ecranelor – de la bucurie la frustrare – și au învățat strategii pentru a-și menține echilibrul emoțional. Copiii au primit instrumente practice pentru o navigare responsabilă în mediul virtual.
Un moment cu puternică încărcătură emoțională a fost atelierul de pictură „Masca din feed și vocea din mine”, unde participanții au pictat măști care să exprime modul în care se prezintă în mediul online – un exercițiu de sinceritate, reflecție și creativitate, prin care au explorat diferența dintre aparență și autenticitate. La ultimul atelier al zilei, accentul a fost pus pe sprijinul între colegi și puterea colaborării.
Ziua a treia a fost despre leadership empatic. Prin activități de grup și jocuri de rol, copiii au învățat că un lider adevărat nu este cel care conduce prin autoritate, ci cel care ascultă, inspiră și creează spațiu pentru ceilalți. Participanții și-au imaginat proiecte pentru comunitățile lor, au lucrat în echipe și au descoperit că schimbarea începe cu pași mici, dar autentici.
Tabăra s-a încheiat cu o festivitate emoționantă, în cadrul căreia fiecare copil a fost recunoscut pentru curaj, implicare și empatie. Diplomele au fost înmânate într-un cadru cald, încurajator – un simbol al creșterii personale trăite în aceste trei zile.
Această inițiativă reprezintă un exemplu de bună practică în educația socio-emoțională și de promovare a sănătății mintale în rândul copiilor. Într-o lume dominată de viteza digitală, proiectul a oferit un cadru rar și valoros pentru conectare autentică, ascultare empatică și prietenii reale.
Copiii au plecat din tabără cu bagajele pline nu doar de haine, ci și de amintiri, idei și legături care vor dăinui. Au învățat că empatia nu este o abilitate abstractă, ci o practică zilnică – în clasă, în familie, în comunitate. Și au demonstrat că, atunci când sunt sprijiniți să se exprime și să fie ascultați, pot deveni adevărați agenți ai binelui.
Proiectul „Conectați la… empatie” va continua odată cu începerea noului an școlar, elevii participanți la tabără devenind ”ambasadori ai respectului online” și multiplicatori ai proiectului în școlile lor de proveniență, sub îndrumarea profesorilor consilieri școlari.
Prof. consilier Aurora Moldovan
Prof. consilier Anca Toader
Citiţi şi:
- Nevoia de conectare, de gestionare şi exprimare a emoţiilor copiilor la vârsta preşcolară
- Port pe umeri durerile lumii
- “De la reacții la relație”. Atelier de empatie și reglare emoțională la Creșa Bistrița
- Comunicarea non-verbală: Cum să înțelegi mai bine partenerul
- Deputatul Cristina Iurişniţi: USR deschide porţile democraţiei la Palatul Parlamentului!
Adaugă comentariu nou