Aquabis dă explicaţii CL Năsăud…

Apa trece, pietrele rămân…

În urma numeroaselor sesizări venite din partea cetăţenilor oraşului Năsăud, prin care-şi arătau nemulţumirea faţă de tariful mult prea ridicat practicat la serviciul de apă-canal, legislativul local a cerut explicaţii societăţii bistriţene „Aquabis”, în şedinţa ordinară din 29 iulie a CL Năsăud.

Reprezentanţii de la „Aquabis”, Ioan Sângeorzan – director de producţie şi ing. Mircea Ovidiu Petrişor, au tras „spuza” la oala lor, bineînţeles, dar practica, din teren nu se potriveşte cu teoria lor. Acesta mai ales dacă ne gândim că de la preluarea serviciului, în 2008, tarifele au fost majorate de trei ori fără nicio justificare, fără a se interveni la magistrală pentru ceva reparaţii sau îmbunătăţirea calităţii apei. Unde mai pui faptul că apa o dă Dumnezeu, fără intervenţia „Aquabis-ului, năsăudenii folosind-o doar aşa cum o preiau din robinetele de apă rece, încălzind-o fiecare pe cheltuiala lui cu cazane din baie pe lemne, boilerele pe electricitate sau termotecile proprii pe gaz.

Cei doi au motivat ultima majorare de preţ la apă – 2,34 lei/mc şi canal – 1,08 lei/mc, care a intrat în vigoare din data de 1 iulie, că ar fi fost făcută pe fondul implementării unui proiect de extindere şi modernizare a infrastructurii de apă şi apă uzată în zonele localităţilor Bistriţa, Năsăud, Sg. Băi, Beclean, Telciu, Maieru şi Feldru (?!). „Tariful este unic pentru toate localităţile, fiind propus de AGA, în care oraşul Năsăud are un reprezentant şi care tarif este avizat de Autoritatea Naţională de Reglementare a Tarifelor”, a ţinut să argumenteze Ioan Sângeorzan, directorul de producţie de la Aquabis.

Consilierii Cornel Cifor, Dan Petru Moldovan, Doru Chiriac, Adriana Moldovan, Ioan Moldovan şi Marius Marica au criticat felul în care au fost încheiate contractele între Aquabis şi clienţi (în dezavantajul acestora), taxarea apei pluviale, refacerea cu mare întârziere şi după mai multe intervenţii a carosabilului afectat de intervenţiile la defecţiuni. De asemenea, nu se miră deloc că cetăţenii din zonă fac foraje pentru fântâni proprii spre a renunţa la „serviciile” Aquabis-ului.

În faţa acestor argumente şi nemulţumiri faţă de serviciile distribuitorului de apă bistriţean, reprezentanţii trimişi au promis că neajunsurile vor fi rezolvate din mers… la, la, bla, bla, bla… Dar promisiunile nu ţin de sete!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5