Bistrița-Năsăud -Poarta Transilvaniei. Primul județ cu brand, inclus în Rutele Culturale Europene!

Evenimentul lansării brandului de județ a adus împreună, în curtea Complexului Muzeal, oamenii ce POARTĂ-n suflet Bistrița-Năsăud. E vorba de antreprenori, producători locali și meșteri, oameni de cultură, reprezentanți ai administrație locale, jurnaliști, Cetățeni de onoare și oameni curioși, care au vrut să vadă ce înseamnă acest pas.
 
„Am ajuns în această seară minunată, în curtea muzeului, să petrecem o seară frumoasă împreună, să vedeţi ceea ce am pregătit. E primul judeţ din România care are o strategie de branding. A fost unul dintre obiectivele mele atunci când am candidat în 2012, la această funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean. Mi-am dorit ca instituţia Consiliului Judeţean să îşi capete primul loc, fiind cea mai importantă instituţie administrativă a judeţului. Mi-am propus ca împreună cu primarii judeţului Bistriţa-Năsăud, cu dvs., cei care activaţi în mediul public sau privat, prin fiecare lucru pe care îl facem în viaţa de zic cu zi, să construim imaginea judeţului nostru, să construim lucruri, locuri, să scriem poveşti, ca să facem judeţul cât mai atractiv. Laitmotivul la tot ce am făcut este cuvântul acasă şi cred că fiecăruia dintre noi îi vibrează sufletul atunci când vorbim despre casa noastră care înseamnă foarte mult: locul în care ne-am născut, în care am crescut, în care ne-am îndrăgostit pentru prima dată, în care trăim", a spus preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan.
 
Acesta a precizat că adresabilitatea brandului este către cei care sunt legaţi în mod direct de judeţul Bistriţa-Năsăud. "Prin ceea ce am făcut sau vom face, ne-am dori ca un număr cât mai mare de oameni  - români sau de alte naţionalităţi – atunci când vin în judeţul Bistriţa-Năsăud să se simtă ca acasă, să poată spună fără nicio rezervă acestui loc „acasă”, pentru că e locul cel mai drag fiecăruia dintre noi.

 Judeţul Bistriţa-Năsăud, cu locuri mirifice, este înnobilat cu oamenii care trăiesc aici. Ca să ne putem mândri cu casa noastră, trebuia să facem curatî în ea, să o pregătim pentru oaspeţi. Am început aceste lucruri în 2012 şi aş putea spune că astăzi suntem pregătiţi să primim oaspeţi. Împreună cu colegii primari, cu cei din administraţia publică judeţeană şi locală, am reuşit să atragem investiţii publice de 1,4 miliarde de euro, pe care le veţi regăsi în infrastructura de drumuri, în infrastructura de apă-canal, de educaţie, de cultură, de agrement.  Odată cu asigurarea minimului de condiţii de viaţă şi civilizaţie, lucrurile au început să crească din toate punctele de vedere. Avem companii cu care ne mândrim, branduri importante, care fac cinste judeţului Bistriţa-Năsăud. Producătorii locali, ei în sine, sunt fiecare în parte un brand al judeţului Bistriţa-Năsăud.  Scriitorii noştri, actorii noştri, tineri, muncitorii, sportivii noştri fac cinste judeţului nostru. Le mulţumesc cetăţenilor din Bistriţa-Năsăud pentru tot ceea ce fac. Au ales să română acasă, dar şi celor care trăiesc în România sau în alte ţări din lume. Prin prestaţia lor de zi cu zi, cresc imaginea judeţului Bistriţa-Năsăud şi mă fac mândru că m-am născut, crescut, format aici. Voi face în continuare toate eforturile să îi fac pe conjudeţenii mei să fie mândri de aceste locuri. Această strategie de branding este perfectibilă, va trebui îmbunătăţită cu fiecare ocazie, iar cei care ne vor spune care e direcţia de urmat sunteţi dumneavoastră", a adăugat Emil Radu Moldovan.

Preşedintele Consiliului Judeţean a anunţat că în cadrul programului de promovare a locurilor inedite, demarat de Consiliul Europei, județul Bistrița-Năsăud va face parte din „Ruta cultural-turistică Porțile Transilvaniei”, alături de Brașov și Sibiu. E o inițiativă care a prins rădăcini în 2018, concretizată acum, în urma unor demersuri ample realizate de entități din cele 3 județe. "Bistrița-Năsăud va face parte din „Rutele Culturale Europene”, ca Poartă a Transilvaniei, alături de Sibiu și Brașov. În vederea realizării unei comunicări unitare și pentru a continua demersurile din cadrul programului național, s-a decis păstrarea conceptului pe care îl are Municipiul Bistrița, respectiv „Poarta Transilvaniei”. Județul a fost și este o poartă de acces către Transilvania, e o „poartă” între porțile Maramureșului și Bucovinei. Cele mai importante proiecte turistice și de promovare ale județului, au în componență „Transilvania”- Via Transilvanica, Mocănița Transilvaniei", a explicat Radu Moldovan.

Nu în ultimul rând, acesta i-a mulţumit tuturor celor care s-au implicat şi, în mos special, consilierului Mihaela Ivan, "care a fost sufletul acestui proiect". 
 
La eveniment au transmis mesaje actorul Adrian Titieni, vocea primului material video de promovare a județului nostru,  dar și Cornelia Vlașin, directorul Arhivelor Naţionale Bistriţa-Năsăud, colaborator al proiectului, care asigură partea de documentare istorică a acestuia.
Jurnalistul Charlie Ottley, un cunoscut promotor al țării noastre care a inclus Bistrița-Năsăud în documentarul Wild Carpathia 5, a felicitat autorităţile pentru această strategie de branding, care va aduce beneficii. 

„Aţi reuşit să faceţi un film atât de frumos. Este minunat ceea ce judeţul Bistriţa-Năsăud face, împreună cu această echipă. Dacă toate judeţe din România ar fi la fel de proactive în crearea unui asemenea brand, acest lucru ar fi cât se poate de benefic. Am avut o experieanţă personală foarte frumoasă, atunci când judeţul Bistriţa-Năsăud şi-a dat concursul în realizarea documentarului Wild Charpathia. Este una dintre zonele noastre preferate din România, sunt atât de multe lucruri de văzut, de făcut. Cred că Via Transilvanica este cea mai bună iniţiativă pe care am văzut-o în România în ultimii 10 ani. România şi Bistriţa-Năsăud au propriul drum de pelerinaj şi cred că este o oportunitate. Îi invit pe toţi oamenii să vină să vadă judeţul Bistriţa-Năsăud, să parcurgă acest traseu. Atitudinea voastră proactivă este deosebit de importantă în aşezarea judeţului Bistriţa-Năsăud pe harta naţională şi internaţională a turismului, iar ceea ce faci poate aduce beneficii extrem de importante, mai ales datorită acestei viziuni clare”, a spus  Charlie Ottley.

 • • •
Brandul de județ este o nouă paradigmă cu privire la modul de creștere a locurilor pe viitor. În urma analizei județului nostru, s-a realizat nevoia unei strategii de branding de loc - conectiv, de tip umbrelă, care să aducă împreună elementele specifice județului nostru, să găsească punctele comune și să promoveze unitar, pe baza unei comunicări integrate, tot ce înseamnă Bistrița-Năsăud.
O acțiune continuă, care are rădăcinile înfipte în trecut, dar care se modelează ținând cont de prezent, pentru a crește sănătos și util pentru oameni, în viitor.
Foarte important, se construiește un brand de județ, nu unul (doar) turistic.
Tocmai de aceea, hexagonul brandului județului Bistrița-Năsăud se referă la: Oameni  • Investiții/Dezvoltare  • Produse locale/ Economie  • Turism • Istorie/Cultură/Tradiții • Promovare/ Colaborare (mass-media/ rețele sociale, înfrățiri cu alte județe, județ magnet turistic și antreprenorial). Promisiunea brandului:  Bistrița-Năsăud - poarta de intrare către un loc într-o continuă dezvoltare, unde să re/vii și să-l faci „acasă”
Logo-ul județului sau  elementul de identificare al județului este semnătura noastră. Este un simbol de identificare grafică, parte din strategia de dezvoltare și promovare a județului, dar și un semn al existenței unei strategii de branding. Construcţia vizuală a noului logo e o invitație în Bistrița-Năsăud. Construcția “porții”, din mai multe segmente colorate și formate diferite sugerează diversitatea socială, culturală și geografică, culorile fiind inspirate din drapelul național al țării, dar și din cromatica reliefului care subliniază caracterul complex al județului.
Literele cursive, parcă scrise de mână, vin să sublinieze invitația ca o scrisoare personală adresată fiecărui locuitor sau potențial vizitator, de a vedea cât de frumos e „la noi acasă”.
 
Publicul  țintă sunt oamenii locului, cei ce locuiesc în Bistrița-Năsăud și cei care au plecat de aici, de acasă.
Rolul brandului de județ este acela de conștientizare a dezvoltării și frumuseții locului, dar și a posibilităților ce există în prezent; de chemare a oamenilor acasă, de construire a prezentului împreună, pentru un viitor de care copiii noștri să se bucure.
 
Promovarea județului se face pe site-ul www.bnpoartatransilvaniei.ro, rețele de socializare (materiale video, articole, fotografii, testimoniale etc.). De asemenea, va continua colaborarea cu Asociațiile care promovează județul, participarea la târgurile de turism etc. Acest demers aparține Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, în colaborare cu ADI Turism Bistrița-Năsăud.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Comentarii

29/08/20 12:24
Paul

”VORBA MULTĂ, SĂRĂCIA OMULUI” sau cu cât omul gândește mai puțin, cu atât vorbește mai mult.
Despre turismul din judetul Bistrița-Năsăud se vorbeste mult, dar nu s-a facut aproape nimic pentru ca domeniul turistic să conteze. Numai cu lozinci si cu imagini nu se poate construi un brand turistic. Este nevoie de ceva concret în valorificarea potentialului turistic local, în conditiile în care judetul Bistrița-Năsăud este înconjurat de câțiva poli majori în turism. La nord si nord-vest se află Maramureșul care are ca bază turistică elemente de traditie locală foarte bine conservate, promovate și exploatate. Apoi, la est se află Bucovina cu mănăstirile ei care au dat nastere unui infloritor turism monahal și istoric, asociat cu un splendid peisaj natural specific locului. Spre sud este situat judetul Mures , care te întâmpină cu statiunea balneo-climatică Sovata-Praid, unde recent a renăscut un turism balnear de calitate. În sfârsit, spre vest se află orasul Cluj-Napoca- leaganul turismului cultural cu vestitele festivaluri, iar în apropiere Turda cu renumita “Salină” care nu mai are nevoie de nici o prezentare.
În această situație judetul Bistrița-Năsăud rămane la statutul de „zonă de tranzit” spre alte destinatii turistice. De aceea, brandul județului Bistrița-Năsăud de „Poarta Transilvaniei” sugerează deocamdată doar un loc de intrare în Transilvania, deşi ar fi câteva locuri interesante de vizitat, care asteaptă să fie puse în valoare si promovate sub aspect turistic. Altfel, judetul Bistrița-Năsăud va fi mereu în căutarea unui brand turistic.

29/08/20 16:17
Târgul Bistriței

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5