Buna gospodărire a municipiului - măsuri pe… măsura cerinţelor

Preocuparea Primăriei Bistriţa pentru instaurarea unui climat de ordine şi curăţenie pe teritoriul municipiului cunoaşte o nouă abordare, prin proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice privind măsurile de bună gospodărire. Noul act normativ, iniţiat de primarul Ovidiu Creţu, figurează pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local din 29 iulie a.c.

Dezbaterea publică ce a avut loc joi, 23 iulie, a prilejuit un dialog al factorilor responsabili din sistemul administraţiei locale cu reprezentanţi ai asociaţiilor de proprietari/locatari, operatorului serviciului de salubrizare „Urbana”. În sală au fost prezenţi studenţi ai Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, care în această perioadă au efectuat stagiul de practică în municipiul Bistriţa. Grupul studenţilor participând, la rându-i, la dezbaterea problematicii privind gospodărirea oraşului.

În deschiderea dezbaterii, viceprimarul George Avram a remarcat participarea factorilor de resort din cadrul executivului, totodată caracterul general al proiectului de hotărâre, pe care cetăţenii l-au putut consulta pe site-ul Primăriei, la secţiunea proiecte de hotărâri, precum şi invitaţia adresată de primar concitadinilor, de a veni cu propuneri şi observaţii pentru instituirea de măsuri cât mai eficiente pentru buna gospodărire a oraşului.

Din păcate, s-a putut constata, încă o dată, absenţa cetăţeanului, beneficiar direct al modului în care funcţionează mecanismele angrenate în această activitate. Într-un domeniu în care fiecare aşteaptă „mai mult şi mai bine”…. Desigur, justificat, ţinând seama de calitatea de contribuabili la bugetul local, la suportarea cheltuielilor. „N-aş vrea să numesc, această neparticipare, lipsă de interes; aş vrea să o iau ca o lipsă de timp…”, a observat, între altele, George Avram, viceprimarul care coordonează activităţile în acest domeniu. Premergător întâlnirii din sala de şedinţe a Primăriei, a menţionat G. Avram, au avut loc întâlniri cu cetăţenii din cartierele municipiului: Unirea, Slătiniţa, Ghinda, Viişoara, Sigmir, Sărata, ţinând seama şi de problemele ridicate în aceste localităţi componente.

Dintre problemele ridicate în dezbaterea din sala Primăriei municipiului, am notat şi noi.

Noul proiect de hotărâre prevede măsuri pentru reglementarea interzicerii staţionării – parcării mijloacelor auto peste 2,5 tone în anumite zone din oraş. Problema a fost ridicată de Dreptate Ioan. Un alt participant, Grigore Ionaşc, arăta că oraşul este plin de câini, şi aceasta nu interesează pe nimeni… Câini fără lesă, fără botniţă… De asemenea, nu vezi pe nimeni cu trusă pentru curăţarea dejecţiilor produse de câini. Ar trebui ca Poliţia comunitară să-şi facă datoria! Sunt câini în bloc, care deranjează… latră, produc murdărie pe casa scării, asta pe la ora 4-5. Cel care deţine câine în apartament, ar trebui pus la plată (cât pentru un locatar), ceea ce – spune el – i-ar lecui pe stăpânii câinilor din bloc. A fost readusă în discuţie şi problema maşinilor abandonate în parcările de la blocuri...

În intervenţia sa, primarul Ovidiu Creţu a apreciat ca întemeiate aceste nemulţumiri. Asigurând că rezolvarea lor este avută în vedere în proiectul de hotărâre aflat în dezbatere. O soluţie vine odată cu punerea în funcţiune a adăpostului pentru câini, aflat în stadiu avansat de construcţie. În timpul plimbării cu câinele, proprietarul trebuie să aibă ustensile pentru curăţarea dejecţiilor fiziologice produse… Şi, în chestiunea câinilor de companie ţinuţi în apartamente de bloc, va fi o prevedere: deţinerea câinelui va fi doar cu acordul asociaţiei de locatari şi a locatarilor afectaţi.

În Bistriţa – a precizat primarul – există 9600 locuri de parcare şi un număr de 29.000 de maşini. Ceea ce ridică probleme imposibil de rezolvat cum s-ar dori. Doar parcările supraetajate, de care s-a mai vorbit, vor face să scadă această „presiune” asupra spaţiilor de parcare…

Intervenţii punctuale, pe parcursul dezbaterii, au avut Cecilia Pungovschi, Florin Frandeş, Liliana Coceşiu – şefi servicii din cadrul Primăriei, Nicolae Vădan – director tehnic al S.C. „Urbana”.

N-au lipsit din intervenţiile celor din sală probleme precum: aprobarea toaletării arborilor ornamentali (care deranjează), chiar şi problema reabilitării termice a apartamentelor din blocuri (deşi n-a făcut obiectul dezbaterii). O întrebare la care edilii n-au prea avut… răspuns a fost legată de situaţia garajelor auto: „Când ridicaţi garajele?”, a întrebat un cetăţean, care a imputat că a cerut repetat ridicarea garajului aflat… în poarta pe care vrea să circule…

Proiectul de Hotărâre supus dezbaterii publice, aflat pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a Consiliului Local, din 29 iulie, vine în completarea prevederilor HCL nr. 50/2002. Aceasta, întrucât în acest interval de timp au survenit schimbări atât în structura serviciilor executivului, cât şi în configuraţia generală a localităţii. Un exemplu este şi înfiinţarea Poliţiei comunitare, care are atribuţii în respectarea climatului de ordine şi curăţenie.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5