Călin Rangu (ASF): Asigurările de călătorie, risc pentru consumatori

Prezent la evenimentul Quo Vadis piaţa de asigurări în 2020” organizat de Institutul de Studii financiare (ISF) și DC Media Group, Călin Rangu - Director Direcția Supraveghere și Control Intermediari, Conduită și Scheme de Garantare în cadrul ASF, a declarat :

”Comitetul de protecție a consumatorilor la nivelul Autorității Europene de Asigurări - EIOPA, unde reprezint ASF, a identificat un risc semnificativ pentru consumatori referitor polițele de asigurări de călătorie. A fost lansată public solicitarea ca asigurătorii să revadă produsele de asigurări de călătorie ca acestea să nu fie în detrimentul consumatorilor, să revadă sistemul de remunerare care poate genera conflicte de interese, uneori singurele beneficii fiind doar ale distribuitorilor.

De asemenea, supraveghetorii trebuie să intensifice monitorizarea. La nivelul Autorității de Supraveghere Financiară s-au demarat analize tematice și s-a dispus la nivelul pieței revederea acestor produse. Surprinzător, dar piața românească stă mai bine decât cea europeană, unde comisioanele intermediarilor de exemplu sunt mult mai mari decât cele din România. S-au identificat polițe care aveau atâtea excluderi încât la momentul solicitării unei daune probabilitatea de a fi despăgubit era foarte mică.

Acest subiect este în atenția supravegherii conduitei asigurătorilor, asigurătorii trebuie să acționeze corect, onest și profesionist, întotdeauna în interesul consumatorului, așa cum prevede directiva distribuției în asigurări. O rată combinată mică poate semnifica că produsul de asigurare este gol de conținut, clauzele sunt în detrimentul drepturilor și intereselor legitime ale consumatorilor. 

Produsele de asigurări trebuie să fie în primul rând benefice clienților, și apoi să asigure profitabilitatea financiară a asiguratorilor. Noua directivă de distribuție care impune un cadru suplimentar de protecție a consumatorilor vine cu conceptul de conduită. În ASF se derulează un proiect finanțat de Uniunea Europeană și implementat de EIOPA pentru crearea cadrului de supraveghere a conduitei, de protecție avansată a consumatorilor. Se vor stabili seturi de indicatori, plecând atât de la petiții cât și de la acțiunile proactive, pentru a nu mai aștepta producerea anumitor evenimente negative beneficiarilor de asigurări. 

Omul cumpără o asigurare, dă încredere asigurătorului, de multe ori nu știe exact ce cumpără, având încredere în distribuitor, și când se duce să solicite despăgubirea vede că nu o poate obține, datorită eventual unei lungi serii de excluderi pe care nu le-a înțeles sau nu i-au fost explicate. Distribuitorii sunt obligați în prezent să asigure consultanță. Numai dacă clientul nu dorește și declară că nu vrea să fie sfătuit, atunci distribuitorul este absolvit de responsabilitate”.

 

 

 

Comentarii

07/02/20 10:56
cititor

Sa va povestesc un episod de "asigurare de calatorie " facuta in Romania la fosta ASIROM Bistrita .
In urma cu cativa ani buni... am obtinut viza ( turistica si ptr afaceri ) ptr America ( SUA ) ... si ca sa fiu pus la adapost, mi-am facut si io o astfel de asigurare ... platind undeva la 100 de dolari pe acea vreme ( in lei )si in politza de asigurare, scria cu cine sa iau legatura in SUA, daca "patzesc " oarece...
In America, din curiozitate, am dat un telefon la firma respectiva, am discutat cu ei si am cerut " lamuriri " ... SI EFECTIV AIA AU INCEPUT SA RADA DE MINE ... si m-au intrebat daca glumesc, daca sunt de la " camera ascunsa " cumva ... spunandu-mi ca efectiv " firma " din Romania, mi-a luat banii degeaba, ca in SUA acea politza de asigurare NU ARE NICI O VALOARE SI NU CREAZA ABSOLUT NICI O OBLIGATIE PTR STATUL AMERICAN IN RAPORT CU MINE .
Asadar, daca tot mergeti in strainatati, intelegeti ca :
- Pe timpul calatoriei, in costul biletului de transport este inclusa si asigurea de calatorie ;
- Cand ajungeti acolo, chiar din aeroport, faceti-va acolo politza de asigurare... ca sa aveti garantia ca ea este valabila si SA NU MAI RADA NIMENI DE VOI !
- Nu mai plecati urechea la tot felul de smecheri si verificati mai intai validarea politzei. Tineti cont ca poate fi o " intelegere " cu un "smecher din ( America ) " si care daca sunati acolo, va raspunde cineva cu care smecherii din Romania s-au inteles... sa para legal . Verificati societatea de asigurare si pe alte siteuri nationale din tzara de unde mergeti si nu va mai incredeti orbeste in tot felul de smechereli . Este sfatul meu ...
( ca io bine-nteles ca mi-am facut acolo... alta asigurare si am platit 500 de dolari ptr 90 de zile , in care era iclusa si asigurarea auto si de viatza si de accidente produse acolo, din vina mea ) .
Bine-nteles ca le-am cerut socoteala celor de la ASIROM cand m-am inapoiat in tzara... dar au facut-o pe mutu " ca NU PRICEPE ... CE S-A INTAMPLAT " ! M-am gandit sa le trantesc o plangere penala ptr inselaciune, dar ... am lasat-0 balta ... ca procedurile astea de c*cat ale instantelor de judecata m-ar fi purtat pe drumuri ( pe banii mei bine-nteles ) numai enervandu-ma .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5