Didactica Nova
Clubul Copiilor Sângeorz-Băi – „Alternativa timpului tău liber”
Mar, 01/21/2025 - 08:33
„Clubul copiilor" se referă la un loc sau o organizație destinată activităților recreative, educative și de dezvoltare personală pentru copii. Aceste cluburi sunt concepute pentru a sprijini învățarea prin jocuri, activități culturale, științifice, artizanale sau sportive. Cluburile copiilor sunt locuri excelente pentru socializare și dezvoltare, unde copiii pot învăța lucruri noi, își pot explora pasiunile și își pot face noi prieteni.
Scurt istoric:
Înființarea „Casei Pionierilor” la Sângeorz-Băi a avut loc în anul 1972, având și semnificația unui privilegiu dacă avem în vedere că asemenea instituții mai existau la acea vreme doar în orașele mari. Este de menționat faptul că de la început „Casa Pionierilor” a însemnat o instituție extrașcolară în care nu exista catalog, nu se nota, totul realizându-se pe baza liberului consimțământ al copiilor care erau atrași de noutatea activităților ce se desfășurau, frecventându-le cu multă plăcere.
La data înființării casei s-a pornit la drum doar cu câteva cercuri și o formație de dansuri populare.
Cu timpul activitățile din „Clubul Copiilor” s-au amplificat ca număr și s-au diversificat ca forme, crescând și posibilitățile de cuprindere a unui număr cât mai mare de copii, aceasta devenind o formă de petrecere a timpului liber.
Adaptându-se noilor vremuri în decursul anilor 1990-2008 s-a insistat mai mult pe regândirea și reorganizarea activităților extrașcolare în spiritul reformei pentru a oferi copiilor o paletă cât mai variată și atractivă de activități.
Această instituţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Legea Învăţământului şi Statutul Personalului Didactic, Hotărâri ale Guvernului României, precum şi alte acte normative emise de Ministerul Educaţiei.
La ora actuală este o instituţie de învăţământ în care se desfăşoară activităţi instructiv-educative specifice, în afara cursurilor şcolare, prin care se aprofundează şi se completează cunoştinţe, se dezvoltă aptitudini potrivit vocaţiei şi opţiunii copiilor. În anul școlar 2024-2025 ne bucurăm de un număr mare de cursanți, 844 de elevi care participă la cursurile noastre.
Obiectivele
Clubului Copiilor din Sângeorz-Băi, sunt, în general, orientate spre dezvoltarea copiilor și tinerelor talente în diverse domenii.
1. Dezvoltarea abilităților și talentelor copiilor: Cluburile copiilor oferă oportunități pentru copii de a-și descoperi și dezvolta talentele în domenii precum muzica, dansul, artele vizuale, sportul, informatica, științele și altele.
2. Educația non-formală: Cluburile oferă activități educative complementare celor din școli, care să sprijine dezvoltarea personală a copiilor prin învățare interactivă și experiențe practice.
3. Promovarea creativității și imaginației: Prin activități artistice și recreative, cluburile stimulează gândirea creativă și imaginația, oferind un mediu propice pentru exprimarea personală a copiilor.
4. Socializarea și dezvoltarea abilităților de comunicare: Activitățile de grup sunt esențiale pentru dezvoltarea abilităților de lucru în echipă și comunicare între copii din diverse medii și cu interese diferite.
5. Formarea caracterului și educația civică: Cluburile copiilor promovează valori precum respectul, responsabilitatea, solidaritatea și înțelegerea diversității, ajutând la formarea unor cetățeni activi și implicați în comunitate.
6. Crearea unui mediu de învățare pozitiv: Cluburile sunt locuri unde copiii se pot dezvolta într-un cadru sigur și prietenos, care să le sprijine dezvoltarea încrederii în sine și a dorinței de a învăța.
7. Organizarea de evenimente și competiții: De multe ori, cluburile copiilor organizează evenimente educaționale sau recreative, cum ar fi expoziții, concursuri, festivaluri sau campionate, cu scopul de a motiva copiii și de a le oferi ocazia să își demonstreze abilitățile.
Aceste obiective sunt gândite pentru a asigura o educație completă și echilibrată pentru copii, atât din punct de vedere intelectual cât și social și emoțional.
În oferta educațională se regăsesc activitățile organizate de noi la cele 8 cercuri.
Cercul de Informatică – Profesor Croitor Florin;
Cercul de Turism – Profesor Ciocan Ana Elena;
Cercul de protecția Mediului – Profesor Olariu Silvia Saveta;
Cercul de Desen/Pictură – Profesor Uzoni Roxana Alexandra;
Cercul de Handbal – Profesor Gaga Denisa;
Cercul de Orientare Turistică – Profesor Beșuțiu Ezechil;
Cercul de Dansuri Populare – Profesor Salvan Adrian;
Cercul de Dans Modern – Profesor Flore Anamaria Vasilica;
Director: Bodiu Mircea Sorin
În ultimii ani ne-am bucurat de o frecvență foarte bună la cursurile noastre, de multe concursuri și premii, am reușit să fim vizibili în oraș și în țară, chiar și la nivel internațional și toate acestea se datorează în mare parte profesorilor și profesionalismului acestora de a ține copiii aproape și de a-i determina sa facă performanță.
Pentru că în învățământul nonformal nu răsplătim copiii prin note, noi îi răsplătim prin performanță la concursuri. Drept urmare aș dori să amintesc doar câteva dintre concursurile județene, regionale, naționale, drumeții, spectacole, competiții sportive.
Orientare turistică și handbal
Drumeții, competiții sportive, vizionare de meciuri, târguri caritabile.
Protecția Mediului
,,Din respect pentru natură”- Proiecte de mediu, Bistrița – Telciu; Olimpiada meșteșugurilor- Năsăud unde s-au obținut premiile 2, 3 și mențiuni.
Pictură
Concursul de afișe ,,ARTFISH” înoată prin cărți, „Arta în oglindă”, “Doodle Art”, „Simfonia primăverii", „Fluturi, flori și culori”, Olimpiada Meșteșugurilor Artistice Tradiționale, Afișe pentru pace-“Dare to dream” unde s-au obținut premiile 1, 2, 3, mențiuni și premii speciale.
Turism
„Floare de Lotus” - Oradea, „O lume mai curată, o lume mai bună” – Fălticeni, Proiecte de Mediu - Bistrița, Concurs de ecologie - Telciu, „Floare de Colț” – Victoria, Brașov, de unde elevii au venit acasă cu locurile 1, 2, 3.
Dans Modern
“Black Swan Dance Competition” - Iași, “Movement Fest România” - Bistrița, „Dominarum Dance Competition” – Baia Mare, „Bucuria Dansului” - Alba Iulia, „Transilvania Dance Competition” - Bistrița, aducând acasă locurile 1 și 2, premii speciale, vouchere și calificări finale.
Dansuri Populare
Turneu Voivodina – Serbia - Românii de Pretutindeni, Festival - Concurs Internațional „Hori și Joc în Maramureș”, Baia Mare, Târgu Lăpuș.
Festival/Concurs Internațional „Flori de Maramureș”, Sighetul Marmației, Premiul 1 Ansamblul Cununa Someșană, Premiul 1 Roberta Rebrișorean – solist vocal, Premiul 3 Clipota Ionică – Saxofon, Festival - Concurs Internațional „Lină Chiralină” Brăila, Premiul 2 Ansamblul Cununa Someșană, Premiul 1 Niculai Marius – vioară.
Învățarea nonformală - Oamenii pe primul loc
Activitate de învățământ organizată, sistematică, educativă, desfășurată în afara cadrului sistemului oficial al instituției școlare menită să dezvolte abilitățile, facultățile intelectuale și facultățile morale ale copiilor.
“Dacă dorești un an de belșug, cultivă cereale, dacă dorești zece ani de prosperitate plantează copaci, dacă dorești o sută de ani de prosperitate, crește oameni!”
Plecând de la motto-ul “Play-Learn-Grow” (învățare prin joacă, învățare prin practică), cheia nonformalului sau aspectul special al acestui tip de educație este faptul că indivizii, participanții sunt actori activ implicați în procesul de învățare.
Învățământul nonformal dezvoltă anumite abilități în rândul copiilor, așa numitele “SOFT SKILLS” care îi ajută atât în activitățile cercurilor cât și mai târziu, în viața de zi cu zi.
Informatica dezvoltă abilități de rezolvare a problemelor, gândirea logică și atenția la detalii, învățarea programării, adaptarea facilă la noile tehnologii, utilizarea cu ușurință a device-urilor.
Turismul și Orientarea turistică ajută la orientarea cu ușurință spațială și temporală, învățarea tehnicilor de prim ajutor, dezvoltă spiritul de supraviețuire, cunoașterea obiectivelor turistice, a punctelor geografice, anumite tradiții și obiceiuri.
Protecția mediului dezvoltă o atitudine ecologică față de mediul înconjurător, dorința de reciclare și de a cunoaște flora și fauna, educă spiritul de protejare a naturii și spiritul de observație a biodiversității.
Pictura ajută la îmbunătățirea abilităților motorii fine, dezvoltă gândirea inovatoare și explorarea imaginativă, creativitatea, spiritul artistic, abilitățile cognitive.
Handbalul vizează dezvoltarea fizică armonioasă, spiritul de echipă, apartenența la grup, spiritul de Fair-play, ajută la dezvoltarea reflexelor și a timpului de reacție, disciplina și responsabilitatea personală, dezvoltă gândirea strategică și abilitățile de planificare.
Dansul modern și Dansul popular stimulează creativitatea și expresia de sine, îmbunătățește capacitatea cognitivă, ajută la conștientizarea și exprimarea trăirilor interioare, creșterea încrederii în propriile abilități, dezvoltarea relațiilor interumane, educarea emoțiilor, disciplină, fair-play, empatie, cunoașterea și păstrarea obiceiurilor și tradițiilor.
Perspectiva Pedagogică
Prin activitățile nonformale copiii și-au însușit materia, cunosc literatura de specialitate pentru fiecare materie și pot să demonstreze practic tot ceea ce au învățat.
Perspectiva experienței de viață
Prin activitățile noastre, elevii au dezvoltat valori utile pentru viața de zi cu zi.
Mai presus de toate dezvoltăm latura umană a elevilor noștri, accentuăm apartenența la grup prin întărirea sentimentului de familie, dezvoltăm spiritul competitiv învățând copiii să se bucure de fiecare câștig, dar să rămână modești, să muncească de două ori mai mult după fiecare înfrângere, să empatizeze unii cu ceilalți, să se ajute și să se susțină.
Prof. Anamaria-Vasilica Flore,
Prof. Ana Elena Ciocan
Clubul Copiilor Sângeorz-Băi
Citiţi şi:
- Abordarea inovativă a procesului didactic în educația timpurie
- Inspirație pentru cadouri: jocuri și activități pentru copii
- Cursuri de engleza pentru copii, o solutie eficienta pentru dezvoltarea lingvistica a copilului tau
- PLAYFEST STEP BY STEP LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”LUCIAN BLAGA”, BISTRIȚA
- Grădinița cu Program Normal nr. 1 Bistrița: ”DREAM, DESIGN, PRODUCE” – proiectul eTwinning care a transpus în realitate ideile creative ale preșcolarilor
Meniu principal
Ultimele stiri
Cultura
Dacă avem curiozitate, răbdare și perseverență putem coborî pe „firul istoriei” în...
Comentarii
un cetatean -
Lun, 20:57
Ce nu intelege domnul primar, dupa ce a prezentat situatia imprumuturilor contractate de primarie,...
Veronica -
Lun, 19:20
Bună ziua m ar interesa un centru de dezalcoolizare pentru o nepoată de 40 ani ,mulțumesc
prof.Vasile Găurean -
Lun, 13:53
Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească. Ne vom aduce aminte cu drag de dânsul.
Olimpiu N. -
Lun, 10:24
Dumnezeu să-l odihnească în pace! Pe lângă alte preocupări literare, a adus o vreme lumina culturii...
cititor -
Lun, 10:05
Unde-i fotografi veche?
Aniversări
Cu ocazia zilei de naştere, adresăm calde urări aniversare doamnei profesor ANA PINTEA, director al Şcolii Gimnaziale Silivaşu de Câmpie.
Este o zi deosebită pentru Attila Szocs, omul care aduce zâmbete pe fața bistrițenilor.
In Memoriam
Se împlinesc, astăzi, 87 de ani de la venirea pe lume a celei care a fost Irina Lupşan soţie, mamă, bunică, străbunică, colegă de muncă, prietenă...
Adaugă comentariu nou