Consilierul municipal Alin Seserman: Punctele termice pot fi valorificate de antreprenori care accesează ajutoare de minimis

Întreprinderile mici şi mijlocii pot accesa ajutoare de minimis în perioada 1 iulie-31 octombrie 2013, cererile de finanţare pentru acest ajutor nerambursabil de la stat urmând să se depună la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice.
În acest context, consilierul municipal democrat-liberal, Alin Seserman, le sugerează antreprenorilor bistriţeni să ia în calcul posibilitatea derulării unor investiţii care să aibă ca punct de plecare punctele termice dezafectate.
“Întreprinderile mici şi mijlocii pot beneficia de ajutor de minimis dacă derulează investiţii şi creează locuri de muncă. Aproximativ 1000 de proiecte pot beneficia de sume de până la 200.000 de euro nerambursabili.
Primăria Bistriţa are o mulţime de puncte termice care pot face obiectul unor investiţii. Majoritatea vor fi valorificate în parteneriate, iar acum este o ocazie bună pentru cei care doresc să investească. De asemenea, terenurile cu un anumit potenţial ar trebui puse la dispoziţia celor care doresc să înceapă o afacere. De ce? Pentru că nu toţi tinerii au şi teren, şi bani, şi imobile în zone bune cum sunt cele peste 30 de puncte termice pentru care deocamdată oricum nu există soluţii.
Primăria va investi în 2-3 puncte termice, iar pentru celelalte se va încerca iniţierea unor parteneriate. La 1 iulie, începe sesiunea de depunere a proiectelor prin urmare şi Primaria şi investitorii trebuie să se mişte cat mai rapid. Succes tuturor!”, transmite Alin Seserman.

***
Urmare a publicării în Monitorul Oficial al României nr. 305/28.05.2013 a HG 274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investiţiile realizate de întreprinderile mici şi mijlocii şi a elaborarii «Ghidului solicitantului», Ministerul Finantelor Publice anunţă deschiderea primei sesiuni de depunere a Cererilor de Acord pentru finanţare care se va derula în perioada 01.07.2013 – 31.10.2013, în limita bugetului anual alocat schemei.
Cererile, însoţite de documentele justificative, se depun la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, str. Apolodor nr.17, sectorul 5, Bucureşti, menţionându-se pe plic: „Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”.
Ajutorul de minimis se acordă IMM-urilor prin alocări de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Finanţelor Publice, sub formă de sume nerambursabile, în procent de 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate spre finanţare, în limita echivalentului în lei al valorii maxime de 200.000 euro, respectiv 100.000 euro în cazul IMM-urilor care desfăşoară activitate în domeniul transportului rutier, pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi.
Sunt considerate cheltuieli eligibile cheltuielile legate de investiţiile în active corporale referitoare la: realizarea de construcţii noi industriale, pentru învăţământ, ştiinţă, cultură şi artă, ocrotirea sănătăţii, asistenţă socială, cultură fizică şi agrement, destinate desfăşurării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare; achiziţia de construcţii industriale, pentru învăţământ, ştiinţă, cultură şi artă, ocrotirea sănătăţii, asistenţă socială, cultură fizică şi agrement, destinate desfăşurării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare; echipamente tehnologice – maşini, utilaje şi instalaţii de lucru; aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare; mijloace de transport neînmatriculabile, pentru susţinerea activităţii întreprinderii şi echipamente IT.
Bugetul maxim al schemei de ajutor de minimis este de 400 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 100 milioane euro, cu posibilitatea suplimentării.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]