Cum sa alegi un nume de domeniu web

Primul pas pentru a-ti crea un site web este acela de a-ti alege un nume de domeniu. Desi la prima vedere pare o misiune simpla, in cele din urma s-ar putea sa iti dai seama ca alegerea unui nume de domeniu se poate dovedi o sarcina dificila.

Asa ca mi se pare potrivit sa iti ofer cateva sfaturi si sugestii utile care sa iti faca alegerea mai usoara. Afla ce inseamna un nume de domeniu web si cum poti sa il alegi pe cel mai potrivit pentru site-ul tau!

Ce reprezinta un nume de domeniu web?

Un nume de domeniu web reprezinta o succesiune de caractere usor de retinut atribuite unei adrese IP prin care se acceseaza un site web (domeniu).

Gandeste-te la numele de domeniu ca la adresa casei tale. Pamantul pe care este construita casa este gazduirea web (serverul), iar numele de domeniu este adresa.

Desi servereul atribuie site-ului tau un IP (sir de caractere numerice, in cazul IP-ului versiunea 4), pentru a fi mai usor de retinut adresa unui site, se foloseste un nume, in cazul acesta numit nume de domeniu sau nume al site-ului.

Numele de domenii pot fi formate din litere, cifre si anumite caractere. In general, un nume de domeniu usor de retinut trebuie sa fie cat mai scurt si usor de memorat.  De exemplu, Google, Amazon, Yahoo, etc.

In concluzie, numele de domeniu este numele site-ului web, adica acele caractere care se introduc in bara borwser-ului. Trebuie totusi mentionat ca un site se poate accesa si daca se introduce IP-ul (daca se cunoaste).

Cum sa alegi un nume de domeniu web?

Atunci cand alegi un nume de domeniu web trebuie sa tii cont de unele aspecte:

1. Sa fie brandabil

Ca sa alegi un domeniu brandabil si usor de retinut trebuie ca acesta sa contina cat mai putine caractere. Cele mai cautate domenii sunt cele din 3 caracatere. Totusi, un domeniu bun este si cel din 4 sau 5 caractere.

Chiar si asa, asta nu inseamna ca un domeniu format din mai multe caractere nu este usor de memorat. Un exemplu concret ar fi daca am alege numele de domeniu „casedevanzare”. In acest caz, numele reprezinta subiectul site-ului sau descrie afacerea ta.

2. Unicitate

Un nume de domeniu trebuie sa fie unic si sa nu reprezinte numele altei companii. In cazul in care doresti un domeniu din putine caractere, poti sa inventezi anumite cuvinte care se pronunta bine, dar sunt unice (nu mai sunt folosite).

Foarte multe site-uri, inclusiv cele de mare succes, au nume de domenii care nu reprezinta un cuvant real in nicio limba. Tot ceea ce a contat a fost ca sa fie usor de memoriat si sa fie unic. Numele de domenii care sunt inventate si nu reprezinta nimic sunt in general domenii ieftine.

3. Numarul de caractere

Desi este important numarul de caractere ce foarmeaza numele de domeniu, acest lucru nu este ceva obligatoriu. Totusi, se pare ca numele de domenii din 3, 4 sau 5 caractere au mai mare succes deoarece sunt mai usor de memorat.

Totusi, trebuie sa stii ca numele de domenii formate din mai putine caractere sunt foarte greu de gasit, asta deoarece exista o cerere extrem de mare, indiferent de extensia folosita.

4. Nume de domeniu relevant activitatii

Ideal ar fi sa alegi un nume de domeniu care sa reflecte activitatea site-ului sau afacerii tale. In acest fel sugerezi vizitatorului care este tema site-ului sau ce infomartii poate gasi pe acesta inainte de al accesa.

Deoarece foarte multe domenii care reprezinta o activitate sunt deja cumparate, poti sa adaugi anumite litere sau caractere la sfarsitul acestora. Cele mai utilizate sunt cifrele sau literele „i”, „e” sau „s”.

De altfel, iti sugerez sa eviti sa alegi un nume de domeniu care contine cratima. Astfel de caractere pot crea confuzii, asa ca incearca sa dai site-ului tau un nume cat mai usor de pronuntat de catre utilizator si memorabil.

Extensiile domeniilor

 

Pe langa denumire, toate numele de domeniu web au atribuite si o extensie. De obicei, se doreste ca extensia sa reflecte tara in care site-ului isi desfasoara activitatea.

Cu alte cuvinte, un site din Romania foloseste extensia  „.ro”, iar altul din Italia are atribuita extensia „.it”. Insa aceasta nu este o regula, deorece exista multe alte extensii pe care poti sa le folosesti, cele mai populare fiind: „. com”, „. online”, „. net”, „. eu”, „. co”,etc.

De altfel, multe site-uri folosesc extensii personalizate care fac referire la continutul de informatii sau servicii pe care il ofera.

Astfel, daca detii un site de stiri poti sa folosesti extensia „. info” sau daca ai un site care ofera servicii de consultanta poti sa ii atribui extensia „. training”, un blog poate sa foloseasca extensia „.blog”.  Exemplele pot continua pentru ca exista foarte multe extensii personalizate pe care le poti atribui numelui de domeniu web: „.restaurant”, „.mobi”, „. club”, „.marketing”, „.discount”, „.hr”, etc.

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5