Director Crina Clapou (GPP 3 Bistrița): Conferința Națională eTwinning, o oportunitate de învățare despre social media

În perioada 18-19 ianuarie 2025, în calitate de director al Grădiniței cu Program Prelungit nr. 3 Bistrița, am avut oportunitatea de a participa, alături de colega mea, prof. Ionela Camelia Lazea, la Conferința Națională eTwinning a avut loc la București. Cele două zile ale conferinței au vizat: acordarea Premiilor Naționale eTwinning 2024, valorizarea proiectelor finaliste printr-o expoziție inedită, precum și o sesiune de prezentări cu temetici de mare actualitate din partea doamnelor profesor de la Universitatea din București.

Dacă ziua de 18 ianuarie ne-a adus o mare bucurie prin obținerea Premiului I de către colega mea, Ionela, la categoria „Utilizarea creativă a tehnologiei” pentru proiectul eTwininng „ECO-TEAM”,  în ziua de 19 ianuarie, am fost norocoasă să particip la atelierele de formare organizate ca parte a conferinței, despre „Storytelling în social media” cu dna lector univ. dr.  Raluca Ciochină și despre „Proiecte colaborative internaționale, oportunități de învățare pentru școli”, cu dna lector univ. dr. Oana Moșoiu care ne-a transmis multă energie și dorința de implicare în proiecte care să ducă la învățare autentică.

În articolul de față am decis să prezint informațiilor pe care l-am acumulat despre storytelling și promovarea în mediul on line, din materialul “Storytelling în social media. Strategii pentru promovarea activităților eTwinning pe rețelele sociale online” al dnei lect. univ. dr. Raluca Ciochină de la Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA.

Storytelling (sau arta povestirii) poate fi definită ca descrierea vie a ideilor, credințelor, experiențelor personale și lecțiilor de viață prin povești sau narațiuni care trezesc emoții și perspective puternice. Storytelling reprezintă utilizarea poveștilor personale sau profesionale ca instrument de comunicare pentru a valoriza, împărtăși și valorifica cunoștințele indivizilor.

Care ar fi avantajele utilizării storytelling? Acestea pot fi:

  • creează o conexiune emoțională cu oamenii;
  • evidențiază eficient rezultatele pozitive și realizările unei școli/ în urma implicării în proiecte, demonstrând valoarea și impactul acestora;
  • pune accent pe factorul uman (poveștile cu profesori și elevi creează o conexiune personală și mai ușor de relaționat cu publicul);
  • construiește încrederea în comunitate (poveștile autentice construiesc încredere și consolidează reputația comunităților profesionale);

Deci, admițând că existența unei instituții școlare în mediul on line a devenit aproape o necesitate, utilizarea storytelling poate fi o metodă foarte bună de promovare a activităților și proiectelor unei școli/grădinițe în social media.

În societatea informațională, povestirea vizuală este o modalitate eficientă de a te diferenția personal sau instituțional în mediul online și de a atrage atenția asupra conținutului tău în mod organic. Povestirea vizuală este definită ca utilizarea imaginilor, videoclipurilor, infograficelor, prezentărilor și altor elemente vizuale pe platformele de social media pentru a crea o poveste grafică în jurul valorilor și ofertelor cheie ale persoanei, respectiv ale unității școlare.

Cele mai utilizate platforme de social media de către școli, din punctul meu de vedere, sunt Facebook și Instagram, astfel că voi evidenția câteva aspecte care pot ajuta la autopromovare.

Există factori care influențează experiența utilizatorilor pe aceste rețele sociale, mai precis conținutul care le este prezentat, fiecare postare având un scor de relevanță care depinde de: tipul de conținut, interacțiunea utilizatorilor cu alte postări sau timpul petrecut per postare.

Există câteva sugestii (Tips & Tricks) pentru generarea vizibilității/interacțiunii pe Facebook: Captions(textul postarii) - întrebare, afirmație, titlu etc.(15 cuvinte); utilizarea emoticoanelor; call to action; mentions; hashtag-uri; imagini/video; frecvența postărilor; se încurajează interacțiunea prin aprecieri, comentarii și distribuiri; să se colaboreze cu alte pagini relevante sau creatori de conținut; să se creeze conținut pe care utilizatorii doresc să îl distribuie în DM; publicarea conținutului atunci când utilizatorii sunt mai activi; integrarea de cuvinte-cheie în conținut.

De asemenea, există Tips & Tricks pentru promovarea pe Instagram: CTAs (call-to-action) -apeluri la acțiuni; hashtag-uri; Tag partenerilor + Collab invitation; răspuns proactiv la comentarii (Community management); conținut “Behind-the-Scenes” prin Story; publicarea conținutului la ore optime; cuvinte-cheie relevante pentru a crește vizualizările; location tags (pentru a ajunge la o audiență locală); colaborarea cu alți creatori de continut cu interese similare; Reels - pentru conținut video scurt; Reelx Remix - pentru a interacționa cu conținutul existent; completarea cu informații complete a profilul pentru a ajuta algoritmul să înțeleagă ce tip de continut se promovează și care ar fi publicul țintă;

În context profesional, pentru instituții școlare și profesori în vederea conectării la o rețea profesională a educației, nu este de ignorat platforma LinkedIN și mai ales, platforma eTwinning.

 

 

Director, prof. Crina-Luminița Clapou

Grădinița cu Program Prelungit nr. 3 Bistrița

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5