Doina Pană: Bistriţa nu e uitată. Până în 2023 şi Bistriţa va fi lângă autostradă
Am auzit voci de genul că, Ardealul a fost uitat. Ardealul a fost uitat începând din 2005, când celebra noastră autostradă a fost lăsată de izbelişte şi la ora actuală, ştiţi foarte bine că există nişte dosare înaintate spre forurile competente pentru vinovaţii din cauza iradierii proiectului cu Bechtelul.
Bistriţa nu e uitată. Bistriţa e legată şi la ora actuală de două drumuri importante şi spre Cluj şi spre Tîrgu Mureş, şi Bistriţa va intra ulterior după 2020. Pentru că ne bazăm pe foarte mulţi bani europeni în realizarea acestor autostrăzi, nu putem vorbi decât de exerciţiul bugetar 2014-2020, a afirmat ministrul delegat pentru Dialog Social, Doina Pană, sâmbătă, în cadrul unei conferinţe de presă.
Pană a mai spus că strategia Guvernului USL privind construcţia de autostrăzi este absolut ceva realizabil. ,,Nu sunt poveşti sau desene pe hârtie”, a replicat Doina Pană.
,,Banii sunt precizaţi exact de unde vin şi în ce sume. Sunt patru surse de finanţare: vin din coeziune, vin din dezvoltare regională, vin din concesiune şi vin şi de la statul român, aproximativ 750 de milioane de euro pe an. Este absolut ceva realizabil şi nu sunt poveşti şi desene pe hârtie, nici pentru copii de clasa întâi sau a doua, ca să citez anumite persoane şi de nimeni altcineva, ci de specialişti. Este un proiect extraordinar de important pentru noi ca ţară şi sunt convinsă că va fi finalizat”, a precizat Doina Pană.
La întrebarea unui jurnalist dacă, din postura de ministru şi parlamentar de Bistriţa-Năsăud, a depus toate eforturile ca o eventuală autostradă să treacă şi prin Bistriţa, ministrul delegat pentru Dialog Social Doina Pană a răspuns:
,,Nu vreau să vă răspund populist. Niciodată nu am răspuns populist. Nu. Nu am depus eforturi ca o autostradă să treacă prin Bistriţa. Am depus eforturi ca acest proiect să fie susţinut pentru că este un proiect fezabil şi un proiect de dezvoltare a României, un proiect de legătură cu ţările vecine şi un proiect de legătură între provinciile istorice de bază ale Romîniei. Am depus un efort substanţial pentru ca în următorul exerciţiu bugetar după 2020, respectiv până în 2023, şi Bistriţa să fie lângă autostradă. O autostradă înseamnă că degrevează un trafic greu. Noi nu putem vorbi că înspre Tîrgu Mureş, înspre Cluj este un trafic infernal. Tocmai au fost reabilitate cele două drumuri, urmează li alte drumuri, să nu se creadă că vai de mine, locuitorii judeţului nostru nu se pot deplasa înspre alte zone. Au la dispoziţie drumuri chiar foarte, foarte bune. Cred că aţi putea pune întrebarea: premierul României nu s-o fi zbătut, că dacă sunteţi atenţi, până în 2020, nici pe la Târgu Jiu nu trece o autostradă. Nu a fost nimic populist, nu a fost nimic de interes personal al nimanui, ci de interes general al românilor”.
Ministrul delegat pentru Dialog Social Doina Pană că strategia Guvernului privin construcţia de autostrăzi e un lucru extraordinar, în condiţiile în care multe din lucări au fost începute haotic, fără să existe o strategie.
,,Ideea a fost extraordinară în sensul că nu mai poţi merge haotic. Toată ţara e un şantier, s-au început lucrări fără să existe o strategie. Era nevoie, în sfârşit, să existe o strategie care să fie discutată şi politic şi apolitic, să fie aprobată şi reglementată printr-o lege, ca indiferent cine va veni la guvernare, până în 2020 să fie obligat să se ţină de această strategie. S-au urmărit două lucruri importante: ca toate marile oraşe să aibă acces la reţeaua de autostrăzi în România şi cele trei regiuni istorice să fie legate printr-o reţea de autostrăzi. A fost un calcul absolut economic, în niciun caz, un calcul politic. Singurul considerent care s-a luat în calcul a fost traficul. Cine vorbeşte de alte considerente, o face la modul populist”, a conchis ministrul delegat pentru Dialog Social.
Citiţi şi:
- Ministrul Doina Pană vrea un dialog social real la nivelul Instituţiei Prefectului
- Patronatele nu înghesuie la Comisia de Dialog Social. Nici sindicatele
- Cristian Florian: Master Planul de Transporturi ne arată cum se pot cheltui banii fără a moderniza o ţară
- Doina Pană, ministrul delegat pentru dialog social, a depus jurământul
- Drum expres Bistriţa-Dej, varianta ocolitoare a Bistriţei şi drumuri Trans Regio în Master Planul de Transport
Comentarii
Daaaaaaaaaaaa......... asa o sa fie... adica, aici... pe "langa" Turda pe undeva... !!! Mereti ma... n-ati inteles ca pentru Transilvania s-au blocat orice fonduri si ca totul se va "pompa" doar in SUD... ?
Adaugă comentariu nou