Încă un an școlar cu Erasmus+ la Liceul Teoretic „Radu Petrescu”

Anul școlar 2021-2022 înseamnă pentru Liceul Teoretic „Radu Petrescu” din Prundu Bârgăului și continuarea proiectului Erasmus+, Code for the Environment, printr-o serie de activități care conduc la atingerea obiectivelor acestuia.
Startul a fost dat în luna octombrie, când am marcat și noi zilele Erasmus. În curtea școlii generale, a fost organizată o activitate pentru a evidenția utilitatea programului Erasmus+ și pentru vizionarea filmul de prezentare a acțiunilor din cadrul proiectului pe care le-am desfășurat în anul școlar 2020-2021; s-au formulat concluzii și au fost anunțate activitățile viitoare.
Apoi, respectând îndemnul Să facem mișcare! și profitând de zilele frumoase de toamnă, elevii au ieșit în drumeție în zonele deluroase din afara localității, pentru a se bucura de spectacolul naturii. A urmat o activitate despre consumul și colectarea deșeurilor în gospodării și despre risipa de mâncare. Elevii au fost implicați într-un studiu de cercetare asupra unor obiceiuri din viața zilnică a familiilor din care provin, pe baza unui chestionar pe care l-au completat online atât ei, cât și părinții. Eco Gadget a valorificat creativitatea și abilitățile practice ale elevilor, deoarece au fost puși în situația de a crea articole utile din materiale reciclate. Copacul familiei este următoarea activitate marcată prin plantarea de către elevi a unor arbori decorativi în spațiul verde al școlii. La inițiativa Asociației Tășuleasa, în luna martie, ei au participat la o acțiune de plantare în localitatea Tritenii de Jos, din județul Cluj. În aprilie, Ziua Sănătății a fost marcată prin jocuri de rol și mici scenete realizate de către elevi, transpunând felul în care condițiile de mediu ne influențează starea de bine din punct de vedere fizic și psihic.
În lunile mai și iunie o atenție deosebită a fost atribuită parcurilor naționale care acoperă și zone din județul nostru. Despre Parcul Național Munții Rodnei le-a vorbit elevilor un reprezentant în cadrul întâlnirii din școala noastră. Elevii au urmărit o prezentare a parcului în variantă PPT, care a cuprins cele mai importante aspecte pe care le oferă Munții Rodnei, într-o îmbinare excelentă dintre imagini spectaculoase și informații pertinente. La final, au purtat un dialog cu specialistul, manifestându-și curiozitatea și dorința de învățare, preocuparea pentru protejarea pădurilor, a speciilor de plante și de animale. În timpul unei excursii tematice, Parcul Național Călimani le-a fost prezentat elevilor de către specialiști chiar la sediul Centrului de Vizitare a Parcului Național Călimani. Aici, le-au fost oferite informații despre originea munților Călimani, despre floră și faună, despre legătura dintre om și munte, într-o manieră atractivă, interactivă. Părăsind localitatea Șaru Dornei, elevii au ajuns la cariera de sulf din Călimani. Pe acest traseu tematic au aflat lucruri interesante despre extragerea de sulf, despre trecutul zonei― orașul construit aici în timpul comunismului și dispariția lui, despre viața grea a muncitorilor. Observând rana din corpul muntelui, ei au conștientizat efectele intervenției omului în natură. A urmat o drumeție pe poteca de munte, printre jnepeni și afini, până la baza vârfului Pietricelul, de unde au admirat și Pietrosul Călimanilor, bucurându-se de priveliști și de frumusețea muntelui. La întoarcere, după o scurtă plimbare prin orașul-stațiune Vatra Dornei, următorul loc vizitat a fost Tinovul Mare din Poiana Stampei, cea mai mare rezervație de turbă din țară.
Activităților menționate se adaugă prima mobilitate a profesorilor din școlile implicate în acest proiect Erasmus+, din luna mai, fiindcă, în contextul pandemiei, toate întâlnirile s-au desfășurat online. Cadrele didactice din Polonia, Grecia, Turcia și România, reprezentante ale celor patru școli partenere, s-au întâlnit în Polonia, la școala coordonatoare, Podstawowa. De la Liceul Teoretic „Radu Petrescu” au participat profesorii: Minodora Popeiu, coordonatoarea proiectului, Anamaria Boroș și Cristian Pop, membri.
Astfel, Code for the Environment, în cel de-al doilea an de implementare la Liceul Teoretic „Radu Petrescu”, a oferit elevilor și profesorilor care fac parte din echipa de proiect câteva activități importante pentru conștientizarea cultivării unei atitudini de protejare a mediului înconjurător.

Prof. Cornelia Pugna

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5