Jocul în cetate, o premieră pentru Beclean

“Dacă ar fi fost vreo bătaie sau altceva negativ, sigur s-ar fi oprit și ar fi asistat mai multa lume”, avea să constate directoarea Clubului Copiilor Beclean, Carmen Deiac, de îndată ce trupa de teatru “Aurora” a instituției pe care o coordonează și-a încheiat, miercuri după-masa, reprezentația dată inopinat în stradă, tocmai pentru a constata impactul în rândul trecătorilor prin fața Bibliotecii Orășenești “Liviu Rebreanu”, puși în situația de a gusta o piesă de teatru. “Mincinosul”, de Carlo Goldoni, a avut ca protagoniste zece fete de gimnaziu, majoritatea interpretând, în lipsa acestora, roluri de băieți.
Preluată de la concursurile naționale, acolo unde există o probă specială de acest gen, ideea de a juca în cetate le-a aparținut actrițelor pasionate, dar și profesoarei Mihaela Haitonic, cea care le îndrumă din 2012, de când “Aurora” a luat ființă. De atunci, au participat la diferite concursuri și evenimente pe plan local și județean, implicându-se alături de voluntarii de la Crucea Roșie în susținerea unor cazuri sociale. Au avut în iulie, anul acesta, prima ieșire la un concurs național, căci au știut că la un astfel de nivel cerințele sunt superioare, că pentru a avea o participare cât mai frumoasă e nevoie de pregătire susținută. Și așa a și fost. S-a întâmplat la Sighișoara, de unde s-au întors cu mențiune, în urma unui eveniment unde teatrul medieval a fost în prim-plan.
“Îmi place comedia; consider că mergem la teatru să ne destindem. De aceea încercăm să jucăm acest gen”, ne-a dezvăluit prof. Mihaela Haitonic, aflată împreună cu trupa “Aurora” la prima punere în scenă a unei piese din dramaturgia universală. În rest, au încercat să scoată la lumină ce e mai bun din literatura românească, pornind de la “Five o'clock”, “Bubico”, “D-l Goe” de I.L. Caragiale și continuând cu basme.
Cât despre influența pe care teatrul o are în viața elevelor actrițe, constatările profesoarei sunt pozitive: le ajută la dezvoltarea personală, le elimină timiditatea, le stimulează creativitatea, le evidențiază personalitatea, iar acestea se reflectă, cel mai repede, în performanțele școlare, atunci când sunt provocate de dascăli la răspuns în fața clasei.
Dar în rândul publicului trecător pe stradă? Aici mai trebuie muncit, perseverat, crede Mihaela Haitonic, hotărâtă să repete experiența, deloc descurajată de reacțiile pasive ale oamenilor, pe care le vede schimbate într-o bună zi, convinsă fiind că și gusturile se pot cultiva, educa.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5