Bistriţa în cotidian

Lucrări de modernizare în intersecţiile stradale

Bistriţa se situează printre oraşele cu pretenţii adevărate atunci când se are în vedere imaginea de oraş îngrijit, modul în care locuitorii reuşesc să menţină – aici într-un oraş din nordul transilvan – nu doar tradiţia ci şi să întregească „opera” edilitară cu noi dotări inspirate.

Dialogul nostru cu viceprimarul George Avram are drept temă lucrările de modernizare întreprinse în intersecţiile stradale.

- D-le viceprimar, vă propun să reluăm discuţia pe tema preocupării Primăriei privind fluidizarea circulaţiei în municipiu.

George Avram: - Se spune că Bistriţa se situează, raportat la unitatea de suprafaţă – să spun aşa – şi la număr de locuitori, pe unul dintre primele locuri din ţară în ce priveşte traficul auto. Acest lucru dacă e adevărat – şi viaţa de zi cu zi ne confirmă că da, aceasta e realitatea – este motivul pentru care trebuie să căutăm soluţii. Analiza, studiul făcut au condus la asigurarea circulaţiei cu două benzi de circulaţie pe sens pe principalele artere de circulaţie din oraş. Şi soluţia care-şi dovedeşte eficienţa sunt „sensurile giratorii” în intersecţii…

- Câte sensuri giratorii sunt amenajate în acest moment?

G.A.: - Avem un număr de… 16 intersecţii cu sens giratoriu. Este o soluţie modernă circulaţia în giratoriu, ce fluidizează circulaţia, mai ales în orele de vârf…

- Când la semafor trebuie să stai, în coloană, de 2-3 ori…

G.A.: Întocmai! Şi nu numai timpul şi numărul de opriri se reduce, ci şi gradul de poluare, emisiile de gaze...

Este o intersecţie cu trafic foarte intens, în care, de regulă, stai la semafor, în coloană, cum spuneam de 2-3 ori.

- Care este termenul de execuţie pentru acest giratoriu?

G.A.: Sfârşitul lunii mai – începutul lui iunie.

- Alte zone în care se fac lucrări?

G.A.: - Se semaforizează intersecţia str. Drumul Cetăţii cu str. Subcetate, Drumul Cetăţii fiind actualul „drum de centură” al oraşului, deci, o zonă cu trafic intens. Cu riscuri maxi pentru traversare pietoni. Şi această lucrare are termen de execuţie sfârşitul lunii mai. Trebuie să mai spun că automatul de oprire ori lămpile pentru această semaforizare vor fi de la un semafor dezafectat, urmare a giratoriului…

- Mai nou, bistriţenii întâlnesc, la traversări în intersecţii, panouri metalice. E vorba de pietoni… se înţelege.

G.A.: - Este şi aceasta o componentă din echiparea edilitară a zonelor aglomerate. În zonele cu trafic intens, cu deosebire în preajma şcolilor, traversarea pietonală este „securizată” şi prin aceste panouri de gard metalic… Avem asemenea panouri într-un număr de 6 intersecţii: Independenţei – Gh. Şincai – Gării (intersecţie cu sens giratoriu); str. G-ral Grigore Bălan cu Ştefan cel Mare; P-ţa Unirii – Dornei; Andrei Mureşanu – Năsăudului; 1 Decembrie – Petre Ispirescu. Intersecţii care totalizează 150 de panouri de gard.

- Este inspirată ideea de a orna aceste panouri cu ghivece cu flori… adevărate jardiniere care împrospătează, colorează spaţiul citadin. Ce poate fi mai plăcut decât florile?

G.A.: Aceste jardiniere înfrumuseţează, dau – dacă vreţi – o notă de oraş european… Cum ne place să spunem că suntem.

Toaletarea străzilor

- Aţi reluat spălatul străzilor, în program de vară,

G.A.: Este o condiţie, desigur, în vederea menţinerii unei atmosfere sănătoase, de împrospătare a zonelor locuite.

Spălatul se face conform programului săptămânal, pe care îl dăm publicităţii şi cu acest prilej.

Ceea ce doresc să spun este că facem un APEL către posesorii de autoturisme, care au obligaţia ca în funcţie de DATA şi ORA STABILITĂ PENTRU SPĂLAREA CAROSABILULUI să elibereze spaţiul stradal. Atât CAROSABILUL (chiar dacă e marcat ca loc de parcare), cât şi TROTUARUL (care se spală, de asemenea).

Programul de spălare a străzilor în municipiul Bistriţa

Nr. crt. Denumirea străzii Data (în cursul nopţii, între orele 22-06) Observaţii

1.George Coşbuc 16.05.2010 Integral

2.Nicolae Titulescu 16.05.2010 Integral

3.Liviu Rebreanu 16.05.2010 Între Piaţa Unirii şi sensul giratoriu de la Domus

4.Mihail Kogălniceanu 17.05.2010 Integral

5.Albert Berger 17.05.2010 Integral

6.Ecaterina Teodoroiu 17.05.2010 Integral

7.Barbu Lăutaru 17.05.2010 Integral

8.B-dul Decebal 18.05.2010 Între str. Gării şi str. Crinilor

9.B-dul Decebal 19.05.2010 Între str. Gării şi str. Ioan Slavici

10.Lalelelor 20.05.2010 Integral

11.Zimbrului 20.05.2010 Integral

12.Ursului 20.05.2010 Integral

13.Crinilor 21.05.2010 Integral

14.Ioan Slavici 21.05.2010 Integral

15.Cuza Vodă 21.05.2010 Integral

16.B-dul Gen. Grigore Bălan 22.05.2010 Între intersecţia cu str. Bistricioarei şi Spitalul Judeţean

Marcajele rutiere cu… întârziere

- Marcajele rutiere au început mai târziu faţă de anii precedenţi.

G.A.: - Atunci Direcţia Servicii Publice a avut pe stoc vopsea aprovizionată din anul precedent… În acest an, n-am avut banii alocaţi pentru achiziţionarea acestei vopsele… E vorba de o sumă în jurul a 100.000 lei. A trebuit să parcurgem etapele legale pentru licitaţie. Din săptămâna trecută, aţi putut vedea, echipa DSP execută marcaje la trecerile de pietoni. Vor urma marcajele longitudinale.

Ca întotdeauna, marcajele rutiere se fac şi în acest an de două ori. Adică, etapa a II-a se va executa în perioada de toamnă.

- Lucrarea este în regie proprie?

G.A.: - Ca şi până acum, marcajele la trecerile de pietoni şi spaţii de parcare se fac de către Direcţia Servicii Publice, iar marcajele longitudinale vor fi executate de către o firmă de profil desemnată prin licitaţie.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5