Se finalizează lucrările de semaforizare a intersecţiilor importante din Beclean
Sunt în stadiul final lucrările de semaforizare ale unor intersecții importante din oraș.
Cinci intersecții importante din Beclean au fost semaforizate, în această perioadă se desfăşoară probele şi sunt puse la punct ultimele detalii în vederea funcţionării în cele mai bune condiţii a semafoarelor de dirijare a traficului.
Lucrările de semaforizare ce s-au derulat în oraşul Beclean fac parte dintr-un proiect mai amplu, denumit “Îmbunătățirea mobilității urbane în Orașul Beclean”, care și-a găsit finanțare cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014 - 2020.
Cele cinci intersecții semaforizate sunt: DN17/ Str. Mihail Kogălniceanu-DJ172/Gheorghe Doja; DN17/ Str. Libertății – Str. Parcului; DN 17 / DJ172/ Str. 1 Dec 1918 – Str. I.P. Reteganul-Str. Crișan; DJ172/Str. 1 Dec. 1981 – str. Horea – Str. 1 Mai; DJ172/ Str. 1 Dec 1918 – Str. Dealu Păcii.
Pentru realizarea optimizării dirijării circulației, au fost amplasate semafoare inteligente, senzori de vehicule, butoane pentru pietoni și butoane pentru bicicliști, care vor optimiza traficul rutier din oraşul Beclean.
Citiţi şi:
- În 6 luni de zile, la Beclean vor fi semaforizate toate intersecțiile importante din oraș!
- Semaforizare inteligentă, la Beclean!
- Toate intersecțiile principale din Beclean vor fi semaforizate în următoarele 6 luni de zile! Primarul Nicolae Moldovan a semnat contractul de lucrări
- Marş împotriva violenţelor din trafic
- Lucrări de modernizare în intersecţiile stradale
Comentarii
Despre semafoare inteligente la Beclean se vorbeste de prin anul 2016, ca un un prim pas important pentru fluidizarea traficului in orasul de pe Somes. Atunci se spunea că primele astfel de semafoare vor fi amplasate la două dintre cele mai circulate treceri de pietoni din Beclean, respectiv la Biserica Ortodoxă și la cea de la Primărie. Semaforizarea inteligentă este primul pas pentru statutul de „ORAS INTELIGENT" (Smart City). Semafoarele inteligente sunt asistate de camere de filmat și senzori din asfalt ce urmăresc permanent traficul, determinând direcția, sensul, viteza și frecvența fiecărui vehicul sau pieton și transmit informațiile unui computer. Acesta utilizează o sumă de algoritmi, pentru a determina schimbarea optimă a culorilor semaforului, fluidizând la maximum circulația din intersectia respectivă.
Chiar si semafoarele prevăzute cu buton de la trecerile de pietoni au fost perfectionate, fiind prevazute cu un mic modul de programare. In conditii normale, semaforul va fi verde pentru masini si rosu pentru pietoni. Astfel, in momentul in care este apăsat butonul, după circa 10 secunde se stinge becul verde si se aprinde cel galben pentru masini timp de 4 secunde si apoi rosu pentru masini. In timpul schimbării culorii pentru masini, semaforul pentru pietoni este pe rosu. Din motive de sigurantă, culoarea verde pentru pietoni se va aprinde la 3 secunde după ce apare rosul pentru masini. Pietonii pot trece timp de 20 de secunde, după care verdele pietonilor va incepe să lumineze intermitent de câteva ori apoi se stinge becul verde si se aprinde becul rosu. In timp ce verdele pietonilor luminează intermitent, apare culoarea galbenă pentru masini iar peste 2 secunde de la aprinderea becului rosu la pietoni se dă liber masinilor. Din motive practice, semaforul dispune o functie care să impiedice schimbarea semaforului pentru fiecare pieton care doreste să traverseze, astfel că modulul de programare poate să contorizeze timpul trecut de la ultima declansare, si timp de 2 minute nu se va mai da liber pentru pietoni de ori de câte ori este apasat butonul.
Adaugă comentariu nou