Manuale mai aerisite, teme la şcoală

Primministrul Emil Boc spune că programele de învăţământ, manualele şcolare trebuie să fie centrate pe cele opt competenţe cheie din Uniunea Europeană: comunicarea în limba română, comunicarea în limbi străine, comunicarea şi folosirea competenţelor digitale, adică informatica şi calculatorul, competenţe în matematică şi competenţe fundamentale în ştiinţă şi tehnologii, competenţe sociale şi civice, iniţiativă şi antreprenoriat, sensibilitate şi expresie culturală şi competenţa de a învăţa să înveţi, pe care o consideră cea mai importantă pe care trebuie să o ofere şcoala copilului. În evaluare trebuie pus accent pe competenţe, utilizând informaţiile într-o manieră integrată şi, în acelaşi timp, în evaluare să nu avem în vedere doar realizarea unei ierarhii în învăţământ, ci prin modalităţile periodice de evaluare a elevului şi prin comunicarea, în permanenţă, cu părintele şi cu şcoala, să formăm elevii şi să-i pregătim pentru viaţă. De aceea, evaluarea va incepe chiar de la sfârşitul grupei pregătitoare, când educatorul va face un raport cu privire la fiecare copil care merge în clasa I, cu privire la abilităţile cognitive, emoţionale, lucruri în care excelează, lucruri în care nu excelează şi, din clasa I până la sfârşitul liceului. Pentru asta, se va trece la procedura de elaborare a noilor manuale şi, în acelaşi timp, la pregătirea cadrului metodologic pentru a lăsa la nivel local posibilitatea de a decide, în proporţie de 20%, ce discipline se studiază în învăţământul preuniversitar din România. Adică, avem o componentă naţională, 60% obligatoriu din curriculum, 20% materii opţionale şi 20% la nivelul şcolii. Comunitatea locală, profesorii, părinţii, în funcţie de particularităţile zonei, vor decide că acolo copiii vor învăţa, de pildă, mai multă informatică, pentru că există piaţa forţei de muncă. Tot în cadrul acesta, programa şcolară, curriculumul naţional va acoperi 75% din ceea ce învaţă elevul, restul de 25% este lăsat la dispoziţia profesorului pentru a-şi adapta programa de învăţare a elevului în funcţie de particularităţile acestuia. Cu elevii foarte buni se va stabili un ritm mai alert, cu cei mai slabi se stabileşte un program remedial şi adaptat în funcţie de nevoile lor. În cadrul celor 30 de ore din învăţământul secundar pe care le au la clasă elevii, vor fi introduse şi ore pentru pregătirea temelor. Astfel în cele 30 de ore să fie alocat şi timp pentru pregătirea temelor de acasă, iar prin continuarea programului „Şcoală după şcoală", copilul să poată ajunge acasă cu temele făcute şi odată ce şi părintele ajunge de la serviciu să poată avea timp, fie pentru activităţi extraşcolare, fie pentru timp personal, fie pentru timp cu familia.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5