Ministrul Şova: DN 15 A, Reghin-Sărăţel, va fi finalizat la finele lunii august
Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Național și Investiții Străine, a anunţat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că în 2013, judeţului Bistriţa-Năsăud i-au fost alocate 91 milioane lei, dintre care 71 milioane lei au ca destinaţie proiectul de reabilitare a DN 15 A, care se va finaliza în august.
Dan Şova a menţionat că, pentru DN 17 C şi DN 17 D, soluţia o reprezintă fondurile structurale în exerciţiul financiar 2014-2020, o şansă de reparaţii intermediară având tronsonul Bistriţa-Năsăud.
Normal, Şova nu l-a iertat pe liderul PDL BN, deputatul Ioan Oltean, căruia i-a reproşat că nu a făcut nimic pentru infrastructura rutieră.
„Am constat şi vreau să o spun foarte direct, observ că domnul preşedinte este mai delicat: acesta este un judeţ care a fost păstorit 20 ani de domnul Oltean şi şi-a bătut joc de le 20 ani, cel puţin sub raportul drumurilor. Starea drumurilor în Bistriţa-Năsăud este una dintre cele mai proaste din România. Sarcina pe care o are domnul preşedinte este una foarte dificilă, sigur, noi la fel. Trebuie să recupereze drumuri care nu au mai fost făcute, cel puţin DN 17 D, la Sângeorz, care nu mai fost făcut din timpul lui Ceauşescu. Lucrurile sunt foarte complicate.
Vreau să ştiţi că de la Guvern, anul acesta, s-au alocat 91 milioane lei pentru drumurile naţionale, deci dând la o parte drumurile judeţene şi locale. Din cele 91 milioane lei, 14 milioane lei sunt alocate pentru covoare asfaltice şi pentru strat de uzură foarte subţire acolo unde sunt doar de făcut reparaţii”, a comentat, din capul locului, oficialul guvernamental.
Iată explicaţiile date pentru fiecare drum naţional care tranzitează judeţul!
DN 15 A, Reghin-Sărăţel, gata în august
DN 17 C, Bistriţa - Năsăud – Salva – Telciu – limită Maramureş, din fonduri europene
„Pe DN 17 C, de la Bistriţa spre Năsăud, dincolo de faptul că a fost fieful domnului Oltean, în care nu a făcut nimic, acest drum de douăzeci şi ceva de kilometri reprezintă şi o promisiune de campanie electorală pe care ne- o amintim şi pe care o vom onora. Nu e vorba doar despre cei douăzeci şi ceva de kilometri, dintre Bistriţa şi Năsăud, ci să ajungem până la Salva. DN 17 C, ce ţine de Bistriţa, între Bistriţa, trecând prin Năsăud, Salva, Telciu, Romuli şi Dealu Ştefăniţei va fi prins şi pe fonduri europene, începând cu 1 ianuarie 2014, pentru că în mod real nu va putea fi făcut”, a explicat ministrul delegat Dan Şova.
Pentru tronsonul Bistriţa-Năsăud, sunt speranţe mult mai apropiate în timp.
„Am discutat cu dl. director Cecan (n.n. – director Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj) de posibilitatea ca între Bistriţa şi Năsăud să aplicăm o metodă de reciclare in situ, cu un covor asfaltic care să vină deasupra, care ne permite să rezolvăm drumul într-un termen relativ scurt, cu costuri nu foarte mari şi care să dea posibilitatea în plus să crească capacitatea portantă a drumului de la 8-9 tone pe osie, cât este acum, la 12 tone. Există şi această discuţie, asta fiind o soluţie provizorie, pentru tronsonul între Bistriţa şi Năsăud, mai rapidă, până ne apucăm de investiţia mare”, a precizat Şova.
Acesta a precizat că „în funcţie de metodă şi de costuri”, dacă va reuşi să fie inclusă în program la rectificarea din iulie, porţiunea de pe DN 17 C, Bistriţa – Năsăud ar putea să fie realizată în termen foarte scurt. „Va trebui să facem la nivel naţional o prioritizare. Eu am venit să văd la faţa locului, pentru că sunt câteva drumuri foarte importante”, a spus Şova.
DN 17 D, Beclean- Năsăud – Sângeorz-Băi – Pasul Rotunda, prioritatea 2
„Am fost şi pe DN 17 D, spre Sângeorz-Băi, este clar că situaţia este mai dificilă decât pe DN 17 C, oricum nu cred că este vorba de comparaţie, ci de faptul că sunt două drumuri aproape necirculabile care trebuie rezolvate ca investiţii. Aici nu vreau să mint sau să vă spun că o să venim cu bani de la buget, trebuie băgat pe fonduri europene şi cu contribuţie de la bugetul de stat, dar soluţia este Fondul European de Dezvoltare Regională din 1 ianuarie 2014”, a explicat acesta.
Despre asfaltarea Pasului Rotunda, circa 17 km, încă nu poate fi vorba, anul acesta fiind alocate fonduri doar pentru pietruire!
„Nu ştiu ce să vă spun, este vorba despre investiţii şi nu-mi place, nu fac parte dintre miniştrii care spun că „da, mâine facem Pasul Rotunda”. Este o chestiune de strategie”, a explicat Şova.
În completare, preşedintele CJ BN, Radu Moldovan, a spus că acest drum deserveşte o puternică zonă economică a judeţului.
„Aş vrea să fac o precizare pentru că sunt foarte multe declaraţii făcute de politicieni de-a lungul timpului. Acest domn de care vorbea dl. ministru Şova, căruia eu o să evit să-i pomensec numele pentru că nici măcar atât nu merită. Să luăm numai ultimii cinci ani de politică mare făcută în colegiul dânsului. Pe aceste drumuri, nu sunt făcute nici măcar studiile de fezabilitate, nici pe DN 17 C, nici pe DN 17 D. Acest domn era foarte supărat pe mine când îi spuneam în campania din vară, în comuna Maieru, când mă întreba un domn „Când se face cu drumul acesta, că dl. Oltean l-a făcut de vreo 10 ori?”. I-am spus: „Să fiţi bucuroşi că nu vi l-a făcut, că acum trebuia să ieşiţi din curte cu scara. Dacă vi-l asfalta de câte ori v-a promis, era de un metru şi jumătate grosimea asflatului”.
I-am explicat d-lui ministru că după zona industrială din Bistriţa, o parte foarte importantă a activităţii economice este pe Valea Someşului. Sunt câteva companii foarte mari de prelucrarea lemnului, carierele de piatră, e o necesitate foarte mare şi drumul este, într-adevăr, ca după război”, a declarat Moldovan, în cadrul conferinţei de presă.
Varianta ocolitoare Bistriţa – din 2014 încolo
După aprobarea Planului Urbanistic General, proiectul variantei ocolitoare a municipiului Bistriţa reintră pe tapet. „Noi avem proiectul prins, sunt 14,43 km, destul de scump, aproape de 60 milioane de euro, pentru că sunt poduri pe centura Bistriţei. În mod cert, îl vom prinde în FEDR, în perioada 2014-2020”, a menţionat ministrul Şova.
În ceea ce priveşte actuala „centură”, de circa 5 km, aflată în administrarea CNADNR, aceasta va fi „prinsă” pe DN 17 C, şi va fi reparată prin metoda de reciclare in situ, odată cu tronsonul Bistriţa – Năsăud.
Varianta ocolitoare Beclean – în acest an ar putea fi alocaţi bani pentru documentaţie
Citiţi şi:
- Eugen Curteanu: Ministrul Dan Şova a făcut o declaraţie neserioasă cu privire la DN 15 A
- În această toamnă, centura Bistriței ar putea intra în modernizare! Ce planuri sunt pentru Pasul Rotunda!
- DN 15 A, Reghin-Sărăţel, recepţionat de oficialităţile guvernamentale
- Petiţia „Salvăm Pădurea Codrişor” trimisa premierului Ponta
- Lucrările de reabilitare între Bistriţa şi Năsăud ar putea începe în această toamnă
Comentarii
Niste panglicari. Iata ce afirma Sova in legatura cu reabilitarea drumului DN15A intre Saratel si Reghin, reabilitare inceputa in urma cu 2 ani inca in mandatul lui Liviu Rusu:"Termenul contractual de finalizare este 29 august 2013, sper să se finalizeze în luna august, ca să îl putem inaugura". Cu alte cuvinte in mintea individului scopul final al lucrarii de reabilitare este inaugurarea si taierea panglicii. Exact cum spunea Eminescu: "Panglicari în ale ţării, care joacă ca pe funii,/ Măşti cu toate de renume din comedia minciunii".
Varianta ocolitoare rationala pentru Bistrita este prin nordul orasului. Si asta datorita faptului ca in cea mai mare parte fluxul auto vine dinspre nord-vest (Oradea, Baia-Mare, Cluj). In plus zona industriala a Bistritei se afla tot in partea de nord a orasului. Prin urmare varianta nord cu deviere pe la Statiunea Pomicola prezinta avantajul ca preia si traficul greu de pe DN 17 C inainte de intrarea in oras.Acest traseu este preferat şi în contextul reabilitării DJ 151, pe tronsonul Şintereag – Sigmir, astfel că tranzitul spre Moldova va fi asigurat în mod real.
Cu toate acestea, primarul Cretu, preocupat orbeste de interesele lui personale (o crestere substantiala a valorii terenului pe care îl deţine în Zona Zăvoaie pe unde sustine trecerea noului drum de centură) nu mai tine seama de nimic. Pentru el nu conteaza ca ar distruge o mare suprafata din padurea Codrisor si ar polua cea mai pitoreasca zona din oras . Numai o minte bolnava poate gandi un drum “ocolitor” destinat traficului greu care dupa ce ocoleste satul Viisoara intra in oras si nu pe oriunde ci chiar pe langa parc, stadion, spitalul TBC,Pentru el nu mai conteaza nici parerile locuitorilor orasului, nici faptul ca locul este instabil supus fenomenului de alunecari de teren si tocmai padurea este cea care tine sub control cel mai bine manifestarea fenomenului de alunecare. S-au vazut situatii cand ziduri de sprijin din beton nu au facut fata fenomenului.Padurea Codrisor trebuie inclusa in zona de agrement extinsa a parcului municipal. In acest sens exista un proiect de amenajare a malurilor raului Bistrita care ar trebui pus in practica (vezi:P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar trebui realizate proiecte pentru amenajarea pe tronsoane a raului Bistrita de la Unirea pana la Viisoara. Pentru acesta pot fi accesate fonduri europene pe programe de mediu. In felul acesta, odata cu amenajarea malurilor raului Bistrita se creaza si o artera de circulatie rutiera de tip splai, pe malul stang care sa faca legatura intre zonele de agrement de la Heidenfield (Viisoara) si Wonderland (Unirea), care sa treaca pe langa parcul municipal, parcul tineretului, zona lacului MHC.
Adaugă comentariu nou