Camelia Tabără: În două luni ne aşteaptă redimensionarea următorului an şcolar
Rep.: - Învăţământul dual?...
Camelia Tabără: - Avem învăţământ dual din acest an. Am fost la Târlişua la deschiderea noului an şcolar şi am fost plăcut impresionată de faptul că au fost doi reprezentanţi ai patronatului, firma Megatitan, care este extrem de interesată de acest parteneriat, din ceea mi s-a spus, firma îşi măreşte cifra de afaceri şi numărul de angajaţi de la an la an, are o colaborare excelentă cu Târlişua. Încă de când am intrat în inspectorat mi s-a părut mai important să încercăm să întărim liceele tradiţionale şi toţi aceşti sateliţi pe care i-am avut la ţară încet-încet să dispară. Cei de la Comelf mi-au spus că au nevoie de aceşti copii, aceşti copii sunt învăţaţi să lucreze şi pot deveni muncitori foarte buni. Directorul de la Târlişua ştie foarte bine să managerieze şcoala, elevilor li se asigură transportul, li se asigură o masă caldă, în fiecare an se face clasa profesională. Şi reprezentanţii firmei Megatitan erau extrem de încântaţi, firma având sediul la Beclean, mult mai aproape de Târlişua. Cu siguranţă, va fi un parteneriat de pe urma căruia vor câştiga ambii parteneri.
Rep.: - De la Târlişua aţi mers la Căianu Mic, un liceu renovat, foarte frumos. Vă rog să ne spuneţi dacă contează şi existenţa profilului?
Camelia Tabără: - Eu am încercat să fac analize cât mai complete tocmai pentru că ştiu că în două luni ne aşteaptă redimensionarea următorului an şcolar. Deja am primit Ordinul de ministru care structurează reţeaua, iar atunci când ajustăm cifrele de şcolarizare trebuie să avem argumente. Noi croim la modul general şi fiecare şcoală trebuie să-şi regăsească oferta. Recomandarea este ca aproximativ 40% să fie filieră teoretică şi vocaţională. Şcolile profesionale, anul viitor, vor ajunge undeva la 40%, iar restul de 20% vor fi liceele tehnologice. Bineînţeles că am făcut o analiză şi pe şcoli să vedem care sunt profilurile cele mai solicitate, pe aceeaşi specializare care sunt mediile cele mai mari şi am spus ce nu mi-a plăcut, am transmis şi vom continua discuţia în forurile noastre interne. De exemplu, la mate-info, specializarea cea mai căutată, la Colegiul Naţional „George Coşbuc”, la a doua clasă, se intră cu nota 5,71. Dar această medie nu este de matematică-informatică, adică, se va pune problema să nu dăm două clase la „George Coşbuc”, cu atât mai mult, am fost extrem de nemulţumiţi când am constatat că, din cele două clase, nu şi-au dat toţi elevii atestatul de informatică. Dar, făcând statistic comparative, imediat îţi dai seama unde „este aţa cea mai subţire” şi acolo trebuie cel puţin să atenţionăm să se regleze intern lucrurile, pentru că îţi sare în ochi că ceva nu este în regulă.
Citiţi şi:
- Camelia Tabără: Când voi simţi că nu mai pot la Inspectoratul Şcolar merg la catedră şi voi continua să predau fizica
- Absolvenţii de gimnaziu au peste 2850 de locuri disponibile, în liceele şi şcolile profesionale din Bistriţa-Năsăud! Comelf, Iproeb şi Magatitan îşi pregătesc meseriaşii!
- Camelia Tabără: La Inspectorat vin părinţi nemulţumiţi, trebuie să-i convingem că avem un ţel comun
- Camelia Tabără: Piaţa ne cere oameni care ştiu şi vor să muncească
- Camelia Tabără: Ca mamă şi ca dascăl, întotdeauna am primit cu bucurie florile
Comentarii
Nimic despre Liceul Tehnologic Agricol, din Bistrita, una din cele mai vechi scoli de profil din Ardeal care isi datorează existenta etniei sasilor transilvăneni. După cum se ştie, Forumul Universităţii Săseşti din Sibiu hotărăşte, la 12 decembrie 1868, ridicarea a trei şcoli de agricultură în Transilvania, dintre care una urma să se înfiinţeze la Bistriţa. Aceste şcoli aveau drept scop să instruiască tinerii agricultori saşi, cu noile descoperiri europene în domeniul culturii plantelor şi creşterii animalelor, după sute de ani de agricultură tradiţională. Asadar, şcoala de agricultură Bistriţa si-a deschis porţile la 15 aprilie 1870 si de atunci functionează fără întrerupere, astfel că anul viitor va aniversa 150 de ani de existenta.
Ei bine, această scoală cu treditie riscă să ramană fără obiectul muncii, după ce Primaria Bistrita a pus gând rău terenului Liceului Tehnologic Agricol, in suprafata de 32 hectare, avand destinatie didactico- experimentală. Oamenii acestia din conducerea primăriei, ori nu au nimic in cap ori sunt rău intentionati, cu atât mai mult cu cât Legea nr.57/2019, Art. 312, precizează că Liceele tehnologice cu profil preponderent agricol care nu au în proprietate sau în administrare ori în folosință terenuri agricole în extravilan primesc în folosință, prin grija Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, o suprafață de minimum 10 ha, în echivalent arabil, pentru constituirea lotului didactic experimental. Asta nu inseamna că intreaga suprafață de 32 hectare, aferentă Liceului Tehnologic Agricol Bistrița, nu ar putea sa ramană in administrarea scolii pentru scopuri didactice, fiindcă legea stabileste că e vorba de MINIMUM 10 hectare, fara sa precizeze vre-un plafon maxim.
In octombrie 1932, cu prilejul inaugurării Clădirii Laboratoarelor de la Academia de Agricultură din Cluj, Regele Carol II spunea în discursul său un mare adevăr valabil si astăzi: „Nu trebuie să uite nimeni – fie profesor, fie student, că oricât ar învăţa în laboratoarele care se găsesc între aceste ziduri, laboratorul cel mai spornic şi cel mai bun în pământ este”.
Adaugă comentariu nou