Ioan Turc propune o şosea de viteză pe lângă calea ferată din Bistriţa
Preşedintele PNL B-N, Ioan Turc, a declarat că a avut o discuţie cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pentru modificarea art. 1 alin. 2 din legea siguranţei feroviale 289/2005, în sensul reducerii zonei de protecţie a căii ferate în aglomerările urbane, în vederea amenajării de şosele.
„Domnul ministru s-a arătat de acord, urmând să fie clarificate detaliile tehnice. De această modificare a legii ar urma să beneficieze toate aglomerările urbane, îndeosebi municipiile reşedinţă de judeţ. (...) Singura soluţie de fond pentru rezolvarea într-o perioadă scurtă şi pe termen lung a problemelor de trafic este amenajarea unei şosele rapide pe o parte din zona de protecţie a căii ferate din intravilanul municipiului Bistriţa, în intravilan, dar pe viitor putem gândi o soluţie de la Sărata până la Unirea, paralel cu calea ferată. Există o zonă de protecţie care nu este necesară, există soluţii şi pentru protejarea căii ferate, iar o parte din suprafaţă poate fi degrevată pentru şosea. Nu există soluţii miracol ca să poţi lărgi străzi existente. Zona de protecţie este a statului român, acesta este uriaşul avantaj, chiar dacă trebuie să mai demolezi, în linii mari acest teren este liber”, a explicat Turc, adăugând că o prioritate ar fi şi modernizarea actualei şosele de centură.
Această şosea rapidă ar avea o lungime de 6 km, pe două sensuri, costurile nefiind încă estimate.
Turc a menţionat că nu a discutat cu ministrul despre Autostrada Nordului şi alte proiecte de infrastructură, pentru că încă nu existau cifrele bugetare, dar a dat asigurări cu toate investiţiile începute vor fi continuate.
Citiţi şi:
- Ioan Turc propune un drum de viteză, pe lângă calea ferată, între Sărata şi Unirea, complementar variantei ocolitoare
- Ioan Turc, la dezbateri pe teme de administrație locală: Soluția modernizării orașelor este identificarea și implementarea exemplelor de bune practici
- Primarul Ioan Turc a cerut urgentarea lucrărilor de la trecerea de cale ferată de pe str. Lucian Blaga! Viteză mărită a trenului pe Valea Bârgăului!
- Ioan Turc, la şedinţa regională a PNL: E o misiune naţională să câştigăm alegerile!
- Ioan Turc îl provoacă pe Cristian Niculae la un duel televizat!
Comentarii
Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD este necesară si in privinta planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune reconfigurarea retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si amenajarea unor locuri de parcare. Orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista posibilitatea amenajarii acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița. Din păcate pană in prezent nu a fost pus in valoare acest avantaj. De asemenea, trebuie luata in considerare propunerea lui Ioan TURC, prin care sugereaza ca de o parte si de alta a căii ferate sa fie amenajată o axă de transport auto de la Sărata la Unirea.
Ceea ce se face acum cu asfaltarea din bordură în bordură pe niste cioturi de străzi nu este altceva decât o cârpeală, care face parte din obligatiile de serviciu ale administratiei locale.
Pe de altă parte, in 2016 , PSD-ul lui Cretu s-a angajat să realizeze Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă. Pe acest coridor era prevăzută reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere, cu amenajarea de benzi dedicate transportului public si cu alveole pentru statiile de autobuz.
De asemenea, PSD-ul bistritean a promis să se modernizeze si asfalteze in medie 10 străzi de pământ pe an, deci in cei 4 ani un total de 40 de străzi. O alta promisiune neonorata se refera la construirea a 23 km de piste de biciclete în oraş şi alti 25 km de piste între oraş şi cartiere. Au mai ramas mai putin de 6 luni până la alegerile locale din 2020 si nimic din aceste promisiuni nu s-a realizat.
Excelent domnul Turc ! Intr-adevar ar fi o varianta care ar descongestiona mult traficul infernal dintre Livezile si Saratel ( Sarata ) .
Daca tot v-ati opus cabotineste si s-a pierdut finantzarea cu bani europeni a " Centurii Bistrita Sud "... pentru ca avea proiectul copertile rosii , macar drumul, soseaua, aleia, poteca... sau cum vreti dvs sa-i ziceti, in dealungul caii ferate intre Sarata si Livezile ( pana la Targul de masini ) ... ar fi excelenta .
Pana om vedea noi proiectata si executata " autostrada " care sa ocoleasca Bistrita , in masterplanul ala... mai bine apucati-va si faceti ceva util pentru Bistrita si pentru judetz in ansamblul sau , ca ce-0i facut e bun facut . Fiti siguri ca nu se vor opune cei cu "copertile rosii" , ca si ei vor circula pe acest drum si DA... ESTE O IDEIE FOARTE BUNA ! FELICITARI !
Adaugă comentariu nou