Renunţarea la proiectul Centrului intermodal, cu finanţare europeană, în dezbatere publică!

Primăria Bistriţa va organiza o dezbatere publică cu privire la proiectul de construire a Centrului intermodal din zona Gării, cu finanţare europeană. Anunţul a fost făcut de către primarul Ioan Turc, în cadrul unei conferinţe de presă.

„Domnul director al ADR Nord-Vest, Marcel Boloş, a fost de acord cu noi că acest proiect nu este unul deziderabil pentru municipiul Bistriţa. Nu rezolvă probleme, creează disconfort şi este foarte scump pentru comunitate pe componenta de cofinanţare. Vom închide subiectul doar după ce vom avea o dezbatere publică. Săptămâna viitoare avem dezbaterea pe buget, iar celaltă săptămână vom avea dezbaterea pe Centrul Intermodal”, a declarat primarul Ioan Turc.

         Potrivit acestuia, dacă vechea administraţie ar fi considerat cu adevărat că Centrul Intermodal este o investiţie neapărat necesară şi oportună  pentru Bistriţa ar fi grăbit lucrurile în aşa fel încât să înceapă lucrările. „Au tergiversat fie în ideea că, dacă vor câştiga alegerile le fac repede, oamenii mai uită până la alegerile viitoare sau, dacă pleacă acasă, să vină alţii să rezolve”, a spus Ioan Turc.

Teoretic, s-ar pierde doar fondurile cheltuite pentru studiul de fezabilitate, aproximativ 150.000 euro. În plus, cofinanţarea pentru acest proiect ar fi de 4 milioane euro, o sumă deloc de neglijat.

Contractul de finanţare pentru acest proiect a fost semnat în mai 2019, are o valoare de 42,9 milioane lei şi se află în stadiul de licitaţie a lucrărilor. Orcatic, nu au fost făcute plăţi, astfel că în această perioadă ar trebui renunţat la finanţare.

Directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloş, a explicat căî la vremea depunerii proiectului, soluţia tehnică era singura agreată, însă viitorul exerciţiu financiar va oferi şi alte oportunităţi pentru rezolvarea problemei transportului public.  

***

         Principala funcţiune a proiectului gândit în zona Gării este platforma suspendată, care ar fi preluat ”atribuțiile” unei autogări public. Platforma este gândită cu două benzi pentru autoturisme şi două trotuare pentru pietoni. Aceasta urma să lege  cele două zone separate de structură feroviară respectiv zonă de sud- str. Gării, Rodnei, Aleea Trandafirilor și zonă de nord – str. Tărpiului, str. Industriei și care să preia toate funcțiunile unei autogări publice, a întregului transport în comun local cât și cel extern.

Accesul pe platformă trebuia să se facă prin două rampe cu trecere directă care să lege str.Gării cu str. Tarpiului ce asigură ieșirea din oraș pe direcția Năsăud și Cluj, relația cu str. Industriei urmând a se facă din str. Tarpiului printr-o buclă de întoarcere pe str. Narciselor și pe str. N. Drăgan. În cadrul proiectului se vor amenaja toate intersecțiile la nivel ale străzii Gării, Tărpiului, Rodnei, Industriei, Aleea Trandafirilor cu alte străzi și drumuri publice și vor fi amenajate str. Gării, str .Industriei, Tărpiului, Rodnei – legătura cu str. Gării, Legătura cu str. Arțarilor, cu Aleea Trandafirilor, legătura cu str. Narciselor și str. Nicolae Drăgan astfel încât obiectivul să poată funcționa la capacitate maximă. Strada Tărpiului era prevăzută cu 4 benzi de circulație pană la Narciselor, iar de acolo până la intersecția cu Drumul Cetătii, cu 3 benzi.

 

 

Comentarii

09/04/21 12:17
Sergiu

Centrul intermodal de transport nu-i decât o platformă de beton cocotată peste peroanele de tren si care nu rezolvă nici problema fluidizării circulatiei auto in zona garii. In plus investitia reprezintă o solutie complicată, costisitoare si inutilă cu atat mai mult cu cat activitatea feroviară in gara Bistrita este redusă la câteva trenuri de călători. Pe de altă parte, accesul pe platforma betonată situată la 9 metri deasupra peroanelor de tren, presupune construirea unor rampe care complică si mai mult circulatia, intrucât străzile din jurul gării sunt destul de inguste. De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gară spre Unirea, astfel incât să rămână doar linia principală care duce spre Bistrita Bârgăului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton devine absolut inutilă deoarece in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, peroanele din gara Bistrita fiind la cap de linie ar putea fi amenajate precum cele de la Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bârgăului este extrem de redusă si prin urmare legătura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran pentru autoturisme, sau chiar si printr-o trecere la nivel.
Totusi, prin eliminarea liniilor de manevră si mutarea lor intr-un triaj s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferată peste o singură linie, la fel ca pe strada Cuza-Vodă sau Ioan Slavici. De asemenea, s-ar putea amenaja o trecere la nivel si in zona străzii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5