Centru intermodal de transport public şi piste de biciclişti în Bistriţa, proiecte de peste 63 milioane lei finanţate din fonduri europene

Viceprim-ministrul Daniel Suciu, directorul ADR Nord-Vest. Marcel Boloş, şi viceprimarul municipiului Bistriţa, Cristian Niculae, au parafat două proiecte cu finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, în valoare de 63,4 milioane lei. Este vorba despre Centrul intermodal de transport public, strada Gării – Tărpiului – Industriei, în valoare de 42,4 milioane lei (9 milioane euro) şi proiectul de amenajare de piste de biciclişti, în valoare de 21 milioane lei (4,5 milioane euro).
„Aştept de trei ani de zile această zi, patru proiecte pornite de echipa noastră, dacă ne referim şi la Complexul sportiv, intră în linie dreaptă pentru a fi realizate. Este un prilej de bucurie semnarea contractului de finanţare pentru cele două proiecte – Centrul intermodal şi piste de biciclete – care alături de Linia Verde pe care l-am semnat în urmă cu o lună vor schimba complet filozofia mobilităţii urbane în oraşul nostru, vor înfrumuseţa Bistriţa, vor face un oraş mai plăcut, un oraş verde, care ne îndeamnă la un stil de viaţă sănătos şi activ. Centrul intermodal, în valoare de 9 milioane euro, va scoate traficul zecilor de autocare ce tranzitează şi preiau pasageri în oraşul nostru prin construirea unei platforme suspendate, peste calea ferată. Va interconecta noua autogară şi gara cu centura actuală şi va realiza încă o axă d etrecere peste calea ferată care va lega strada Gării de str. Tărpiului şi automat cu drumul de centură. Acest lucru va fluidiza traficul rutier”, a explicat viceprimarul Niculae.
Potrivit acestuia, în ceea ce priveşte proiectul pistelor pentru biciclişti, în valoare de 4,5 milioane euro, acesta va însuma 30 km de piste pe 29 străzi. La acestea se vor adăuga 20 km de piste pentru biciclişti prin proiectul Linia Verde, un km pe str. Colibiţei, 6 km pe Valea Ghinzii şi 4 km prin reconfigurarea axei de transport Gării –Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului. Per total, într-o primă etapă, Bistriţa ar urma să aibă 60 km de piste pentru biciclişti.
„Aceste proiecte înseamnă decongestionarea traficului rutier şi a parcărilor din municipiul Bistriţa, reducerea poluării, folosind mijloace de transport în comun nepoluante, folosirea bicicletei şi încurajarea unui stil de viaţă sportiv şi sănătos. Vreau să mulţumesc colegilor din Primăria municipiului Bistriţa – Direcţia de Integrare Europeană, Direcţia Tehnică şi Serviciul de Urbanism – pentru efortul pe care l-au depus în elaborarea acestor proiecte”, a declarat Cristian Niculae.

Comentarii

24/05/19 15:22
Vizitator

Centrul intermodal de transport nu este altceva decat o platforma de beton cocotata la 9 metri peste peroanele de tren este o solutie idioata, costisitoare si inutila care complica circulatia auto in loc sa o rezolve, cu atat mai mult cu cat activitatea feroviara din gara Bistrita este redusa la cateva trenuri de calatori. In primul rand nu se rezolva nici pe departe problema fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma presupune construirea unor rampe care complica si mai mult circulatia, intrucat strazile din jurul garii sunt inguste. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Aici ar putea sa se mute si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, iar in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel.
In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea, ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto de o parte si de alta a caii ferate.

25/05/19 17:15
Vizitator

Viceprimarul Cristian Niculae s-a referit la patru proiecte finantate de la CNI intre care şi la Complexul sportiv din Unirea, unde intentiona sa mute si stadionul municipal spre indignarea bistritenilor. De asemenea, intentia era si construirea unei sali polivalente cu 2600 de locuri, ceea ce denota ca omul nu intelege diferenta intre practicarea sportului si spectacolul sportiv.
Iata cum definea marele profesor si medic Iuliu Hatieganu, rolul unui complex sportiv: “Parcul sportiv nu servește spectacolismului ci este școala adevărateii educatii fizice. Nu este un stadion unde 22 fac sport și 22000 privesc, ci vrea să inverseze aceste cifre, ca 22000 să facă exercitii și 22 să privească”.
De aceea, complexul sportiv din Unirea ar trebui sa includa doar terenuri si dotari pentru practicarea sportului si sa fie amenajat dupa modelul Parcului sportiv „Iuliu Hatieganu” din Cluj. N-are nici un rost ca Sala Polivalenta s-o faci la dracu-n praznic, pe pasunea din Unirea in loc sa o faci in oras, unde spectatorii pot ajunge mai usor chiar pe jos. O asemenea sala cu o capacitate generoasa, este destinata pentru a găzdui cele mai variate evenimente, de la până la evenimente culturale, corporatiste, conferințe sau concerte, Spre exemplu, un loc potrivit pentru Sala Polivalenta ar putea fi langa Jandarmerie, pe locul fostului Proditerm, unde primaria dispune de 3 ha, dezvoltand astfel un punct de atractie intr-o zona destul de centrala a orasului. De altfel, cu cativa ani in urma, primarul Cretu spunea ca vrea sa conserve cosul de fum de la fosta centrala termica zonala PRODITERM, insa nu stie ce s-ar putea face in „turnul” respectiv. Una din posibilitati ar fi amenajarea unui „TURN DE PARASUTISM”, dupa modelul celor existente in orasele Baia Mare, București, Cluj-Napoca, Iași, Ploiești și Suceava.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5