Recapitalizarea învăţământului românesc

Fundaţia „Agenţia pentru Generarea Iniţiativelor Locale” din Bistriţa propune trecerea de la „cultura cartofului” în învăţământul românesc la „livezi intensive”. Acest lucru poate fi realizat, în spiritul Procesului Bologna, prin folosirea creditelor de acumulare si transferabile (ECTS) încă de la nivelul gimnaziului.

Creditele transferabile si de acumulare asigură baza pentru promovarea unui învăţământ în care elevul devine forţă activă si nu element reactiv, un învăţământ dinamic, flexibil, centrat pe elev, pe nevoile acestuia si a societăţii, repoziţionarea cadrului didactic în procesul de învăţământ, transparenţa procesului de învăţământ. Creditele transferabile si de acumulare pot fi implementate cu costuri minime. “Toate documentele pentru reformă elaborate de Ministerul Învăţământului, comisia Miclea, proiectele de legi ale învăţământului, doleanţele sindicatelor, dezideratele părinţilor şi elevilor se regăsesc si pot fi ridicate pe temeliile asigurate de sistemul de credite transferabile şi de acumulare”, se arată în comunicatul emis redacţiei de către Agenţia pentru Generarea Iniţiativelor Locale.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5