O meritorie expoziţie retrospectivă a maestrului Carol Pleşa, pe simezele şi în saloanele frumosului spaţiu al Muzeului Bistriţa

Un eveniment cultural de o înaltă ţinută artistică s-a derulat la moderna, frumoasa şi recent reabilitata clădire a Muzeului Bistriţa, în organizarea deosebită a Complexului Muzeal Bistriţa-Năsăud şi Galeria de Artă 32 Cluj-Napoca, care au organizat, cu brio, un sensibil, semnificat şi lămuritor vernisaj al expoziţiei de pictură şi sculptură aparţinând renumitului şi cunoscutului artist plastic profesionist Carol Pleşa, un sculptor şi un pictor apreciat de critica vremii, şi nu numai, care a avut o serie de expoziţii personale la Bistriţa, realizate în anii 1937, 1939, 1941 şi 1943, având o deosebită sensibilitate pentru judeţul nostru şi realizând un frumos iconostas la Biserica Ortodoxă din Livezile, în anul 1944.
În prezenţa unui numeros public avizat şi de o sensibilitate aparte la arta sculpturii şi a picturii, au onorat cu prezenţa şi au vorbit, cu argumente şi exemplificări, despre valoarea artistului şi a operei sale, modul cum a fost receptat de-a lungul vremii, puterea de creaţie, sensibilitatea, originalitatea, eleganţa formelor, cromatica culorilor în pictură, compoziţiile şi simbolistica lor, prof. dr. Alexandru Gavrilaş – managerul Complexului Muzeal Bistriţa-Năsăud, moderatorul evenimentului şi o gazdă deosebită, dr. Cornel Gaiu – director al Muzeului Bistriţa, prof. Vasile Duda- istoric de artă şi invitaţii Vasile Radu – critic de artă din Cluj-Napoca, soţia marelui artist Silvia Pop Pleşa, care a fost însoţită de copii şi care a pus la dispoziţie, cu mare generozitate, cele peste 100 de lucrări de sculptură şi pictură din creaţia artistului, mulţumind pentru ospitalitatea şi spaţiul frumos şi generos oferit de gazde pentru memoria soţului ei.
În discursurile aplecate şi profesioniste au fost scoase în relief prodigioasa activitate desfăşurată de Carol Pleşa pe parcurusl unul secol plin de tulburări, tânărul artist îşi descoperă arta alături de sculptorul Ion Vlasiu, apoi în atelierul lui Corneliu Medrea la Bucureşti, expune la saloanele pictorilor şi sculptorilor ardeleni din Cluj, Dej, Târgu Mureş, iar în 1939 participă alături de Borg Prund la Pavilionul românesc de la New York.
Într-o oază de cultură a judeţului nostru - Muzeul Bistriţa – s-a derulat un act artistic de mare profunzime şi culturalitate prin care Carol Pleşa a fost repus pe tapet la adevărata lui valoare şi în panteonul marilor artişti plastici profesionişti.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5