Pauza de lectură, la Școala Gimnazială Șieu
„Iubiţi cartea, îngrijiţi-o şi citiţi cât mai mult! Cartea ne este prieten credincios şi de nădejde ! “ Morozov G. F – “Cărţi prietene”
Școala Gimnazială Șieu derulează proiectul ,,PAUZA DE LECTURĂ”, finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland Romania și implementat de asociația Act for Tomorrow.
Lectura este una dintre activitățile cheie în învățământul gimnazial, iar dezvoltarea competenței de lectură poate fi o adevărată provocare pentru profesori. Ea reprezintă, în viața elevului, activitatea intelectuală, dar și spirituală, prin care acesta reușește să-și formeze și dezvolte personalitatea, lărgindu-și, în același timp, și orizontul de cunoaștere.
„O carte bună de citire, în vârstă fragedă, este, poate, una din împrejurărilecele mai hotărâtoare ale vieţii unui om. Multe cariere intelectuale nu sedatoresc altei împrejurări decât unei cărţi căzute la vreme bună în mâinile unui copil, tot aşa precum umbrele multor stejari seculari se datoresccăderii unei ghinde pe pământ prielnic”, afirma în urmǎ cu un secol scriitorul I.L Caragiale.
Pentru a deveni cititori competenți, elevii au nevoie nu doar de o varietate de texte atractive care să-i determine să citească cu bucurie în cât mai mult ocazii, ci și de asimilarea, integrarea în lectură a unor strategii de abordare, de înțelegere a textelor, dar și de monitorizare a propriului comportament. Acest demers îl vizeazǎ proiectul „PAUZA DE LECTURǍ”, implementat la Școala Gimnazialǎ Șieu , dorindu-se ca timpul pauzelor elevilor noștri sǎ fie utilizat intr-o manierǎ constructivǎ și utilǎ dezvoltǎrii intelectuale ale acetora.
De altfel, un studiu din 2013 arată că lectura ne face mai empatici. Asta pentru că ne punem în pielea personajelor, încercând să le înţelegem, să le anticipăm acţiunile şi să le descoperim motivaţia. În plus, lectura ne ajută să ne concentrăm mai bine, dar doar atunci când ne cufundăm printre cuvinte. Tocmai de aceea senzaţia de a ţine cartea în mâini nu se compară cu cititul de pe dispozitive, caz în care putem fi distrasi mai uşor. Este un alt argument, de altfel, pentru atragerea elevilor noștri în astfel de activitǎţi educaţionale.
Nu în ultimul rând, în actuala programă de Limba și literatură română, lectura ocupă un loc central în paradigma învățării și își propune dezvoltarea unor competențe specifice: receptarea, înțelegerea și interpretarea textelor citite .Astfel, am considerat oportunǎ implicarea elevilor noștri într-un astfel de program vine în deplinǎ concordanţǎ cu nevoile acestora sprijinindu-i și în perspectiva examenelor viitoare.
Ȋn concluzie, citim pentru noi , lectura fiind un act esenţial, care trebuie supravegheat și îndrumat atât la școalǎ cât și în familie.
Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultură. Valoarea totală a programului este 500.000 euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale/de inițiativă.
Director, prof. German Simona Monica
Prof. Reman Ioana
Școala Gimnazială Șieu
Citiţi şi:
- Ecouri ale proiectului "Sunt ȘI EU absolvent”, derulat la Şcoala Gimnazială Şieu
- Asociația Șieuana, câștigătoarea proiectului "ȘI EU digital”! Tablete și laptopuri pentru Școala Gimnazială Șieu
- A fost lansat proiectul „Activități outdoor” la Școala Gimnazială Ilva Mare
- Educație pentru toți copiii în mediul online
- Preșcolarii din cadrul Școlii Gimnaziale Ilva Mare au participat la activități outdoor inedite și ateliere creative gratuite
Adaugă comentariu nou