Peste 82.000 dosare în plată, la Agenţia de Plăţi şi Inspecţie Socială

 

 

Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială funcţionează ca serviciu public deconcentrat în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, cu personalitate juridică şi are ca scop gestionarea sistemului beneficiilor de asistenţă socială la nivel teritorial.

Numărul titularilor de beneficii sociale şi sumele plătite cu acest titlu pentru luna ianuarie 2014 se regăsesc în tabelul de mai jos:

Nr. crt.

Beneficiu

Nr. beneficiari

Sume plătite

1

Alocaţia de stat pentru copii

61.955

3.670.285

2

Indemnizaţie pentru creşterea copilului

2.542

1.985.082

3

Stimulent de inserţie

383

206.823

4

Alocaţia pentru susţinerea familiei

4.432

379.892

5

Ajutor social

2.700

478.517

6

Alocaţia de plasament

587

60.553

7

Indemnizaţie persoane cu handicap

194

61.230

8

Indemnizaţia de hrană

13

5.239

 

9. Ajutor de încălzire:

Tip ajutor încălzire

Nr. solicitări

Perioade plătite

Sume plătite

cu gaze naturale

2.636

nov 2013 – ian 2014

457.942

cu energie electrică

22

nov 2013 – ian 2014

7.033

cu lemne

7.365

nov 2013 – ian 2014

1.510.333

 

Prin OuG nr. 42/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, precum şi pentru modificarea Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei s-a majorat limita de venituri până la care se acordă alocaţia pentru susţinerea familiei de la 370 lei la 530 lei şi cu 30% cuantumul alocaţiei pentru susţinerea familiei şi cu 8,5% nivelul lunar al venitului minim garantat cu data de 1 iulie 2013, iar cu 1 ianuarie 2014 s-a majorat cu 4,5% nivelul lunar al venitului minim garantat. Cuantumurile vechi dar şi cele actuale se găsesc în anexa nr. 1.

În conformitate cu actele normative ce reglementează acordarea de beneficii sociale amintim obligaţiile principale ale titularilor şi membrilor din familiile acestora:

  1. acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei şi ajutorului social este condiţionată de depunerea din 3 în 3 luni după stabilirea dreptului a unei noi declaraţii privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia;
  2. începând cu anul 2012 pentru menţinerea dreptului la alocaţie pentru susţinerea familiei, ajutor social, indemnizaţie pentru creşterea copilului până la 1, 2 sau 3 ani sau indemnizaţie pentru creşterea copilului cu handicap de la 3 la 7 ani, beneficiarii cu drepturi stabilite de cel puţin 6 luni au obligaţia să îşi achite obligaţiile legale faţă de bugetul local pentru bunurile pe care le deţin în proprietate.

După comunicarea de către primării a situaţiilor referitoare la plata taxelor către bugetul local se vor efectua suspendările începând cu drepturile aferente lunii martie 2014, plătite în aprilie 2014;

  1. acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei este condiţionată pentru copiii de vârstă şcolară, de numărul de absenţe nemotivate înregistrate în semestrul şcolar anterior, astfel dacă se înregistrează un număr de absenţe cuprins între 10 şi 19 cuantumul alocaţia pentru susţinerea familiei se va diminua cu câte 20%, dacă se înregistrează un număr de 20 absenţe cuantumul se va diminua cu câte 50%, iar dacă se înregistrează un număr de peste 20 absenţe plata alocaţiei se suspendă până la următoarea situaţie transmisă de inspectoratul şcolar, dar nu mai mult de 6 luni.

După comunicarea de către ISJ a numărului de absenţe nemotivate se vor efectua diminuările şi suspendările începând cu drepturile aferente lunii martie 2014, plătite în aprilie 2014;

  1. în cazul indemnizaţiei pentru creşterea copilului prevederile art. 11 din OUG nr. 111/2010, impun în situaţia în care ambele persoane din familia respectivă îndeplinesc condiţiile de acordare ai căror copii s-au născut începând cu 1 martie 2012 ca celuilalt părinte să i se aloce cel puțin o lună din acest concediu, pentru îngrijirea copilului, nefiind posibil ca părintele titular să beneficieze în locul celuilalt de acest beneficiu.

Dacă celălalt părinte îndeplineşte cerinţele de acordare a concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea copilului însă nu solicită acordarea acestor drepturi pentru cel puţin o lună, concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copilului de care beneficiază părintele titular se reduc cu o lună.

Rugăm solicitanții de beneficii sociale, precum și titularii acestor beneficii să acorde maximă importanță datelor menționate în cererile și declarațiile pe propria răspundere cu privire la venituri și bunurile deținute, pentru a fi în raport cu realitatea, nedeclararea corectă atrăgând după sine sancțiunile legale.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Bob Nastasia-Ani



Anexa nr. 1

 

 

 

 

Comparaţie între nivelurile venitului minim garantat

 

Tip familie

VMG până la

30 iunie 2013

VMG de la

1 iulie 2013

VMG de la

1 ianuarie 2014

persoana singură

125

136

141,5

2 persoane

225

244

255

3 persoane

315

342

357

4 persoane

390

423

442

5 persoane

465

505

527

fiecare altă persoană peste 5

31

35

36,5

 

 

 

 

Comparaţie între nivelurile alocaţiei pentru susţinerea familiei

 

ASF

Familii biparentale cu

Cuantum până la 30 iunie 2013

Cuantum de la 1 iulie 2013

Venituri

0-200 lei/pers

Venituri

201-270 lei/pers

Venituri

0-200 lei/pers

Venituri

201-530 lei/pers

1 copil

30

25

40

33

2 copii

60

50

80

66

3 copii

90

75

120

99

4 copii

120

100

160

132

 

 

ASF

Familii monoparentale cu

Cuantum până la 30 iunie 2013

Cuantum de la 1 iulie 2013

Venituri

0-200 lei/pers

Venituri

201-270 lei/pers

Venituri

0-200 lei/pers

Venituri

201-530 lei/pers

1 copil

50

45

65

60

2 copii

100

90

130

120

3 copii

150

135

195

180

4 copii

200

180

260

240

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5