Cum obţineţi alocaţia pentru susţinerea familiei
Alocaţia pentru susţinerea familiei este o formă de sprijin pentru familiile cu venituri reduse care au în creştere şi îngrijire copii în vârstă de până la 18 ani.
Cuantumul alocaţiei variază între 45 şi 200 de lei, în funcţie de numărul de copii.
Dosarele se depun la sediul primăriei de domiciliu şi trebuie să conţină: copii de pe actele de identitate ale membrilor familiei; adeverinţă care să evidenţieze venitul net; adeverinţă de elev sau student pentru copii; cuponul de alocaţie pentru preşcolari; copie după actul de proprietate al imobilului sau după cel de închiriere; certificat de stare materială de la Finanţele Publice.
Potrivit Biroului de presă al Inspectoratului Şcolar Judeţean, acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei, are drept scop completarea veniturilor familiilor în vederea asigurării unor condiţii mai bune pentru creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor, precum şi stimularea frecventării de către copiii de vârsta şcolară, aflaţi în îngrijirea familiilor cu venituri reduse, a cursurilor unei forme de învăţământ.
Cei care beneficiază de alocaţie sunt familiile formate din soţ, soţie şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora, care locuiesc împreună, al cărei venit net mediu lunar pe membru de familie se situează între 200 şi 370 lei. Cuantumul lunar al alocaţiei este stabilit după cum urmează:
a) 25-30 lei pentru familia cu un copil;
b) 50- 60 lei pentru familia cu 2 copii;
c) 75- 90 lei pentru familia cu 3 copii;
d) 100-120 lei pentru familia cu 4 copii si mai mulţi.
Mai poate beneficia de alocaţie şi familia formată din persoana singură şi copiii aflaţi în întreţinerea acesteia şi care locuiesc împreună cu aceasta, al cărei venit net mediu lunar pe membru de familie se situează între 200 şi 370 lei, astfel că valoarea alocaţiei are următoarele valori:
a) 45-50 lei pentru familia cu un copil;
b) 90-100 lei pentru familia cu 2 copii;
c) 135-150 lei pentru familia cu 3 copii;
d) 180-200 lei pentru familia cu 4 copii şi mai mulţi.
Familiile care au în întreţinere copii de vârstă şcolară, beneficiază de alocaţie în condiţiile în care copiii frecventează fără întrerupere cursurile, cu excepţia celor care le întrerup din motive medicale, şi nu înregistrează absenţe nemotivate în cursul unui semestru care să conducă la scăderea sub 8 a notei la purtare.
Pentru familiile care au în întreţinere copii de vârstă şcolară cu handicap grav sau accentuat şi care nu frecventează o formă de învăţământ, organizată în condiţiile legii, alocaţia se acordă cu condiţia prezentării certificatului de încadrare într-un grad de handicap şi a dovezii eliberate de către secretariatele comisiilor pentru protecţia copilului.
Alocaţia se acordă pe bază de cerere şi declaraţie pe propria răspundere însoţită de actele doveditoare privind componenţa familiei, veniturile acesteia şi, după caz, privind frecventarea cursurilor şcolare de către copiii aflaţi în întreţinere.
In cazul în care se constată absenţe nemotivate pe parcursul unui semestru şcolar, cuantumul alocaţiei se diminuează astfel:
a) cu câte 20% pentru fiecare copil care înregistrează un număr de maximum 10 absenţe;
b) cu câte 50% pentru fiecare copil care înregistrează un număr de maximum 20 de absenţe.
Diminuarea se aplică începând cu luna următoare celei în care s-a constatat neîndeplinirea condiţiei şi se menţine pe o perioada de 3 luni.
In cazul în care absenţele înregistrate şi nemotivate de un copil din familia beneficiară depăşesc numărul de 20, alocaţia se suspendă până la următoarea situaţie transmisă de inspectoratul şcolar.
Dacă din situaţia transmisă se constată un număr mai mic de 20 de absenţe, plata alocaţiei se reia.
Citiţi şi:
- A crescut cuantumul alocaţiilor de susţinere pentru familiile nevoiaşe
- Două sute de familii din judeţ au rămas fără alocaţie de susţinere, pentru absenţele copiilor
- Peste 180 de alocaţii pentru susţinerea familiei au fost suspendate din cauza absenţelor şcolare
- Absenţele copiilor îi ard la buzunare pe părinţi
- Elevii chiulangii, penalizaţi la alocaţie!
Adaugă comentariu nou