Primul an de acreditare ERASMUS, finalizat cu succes la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud este lider de consorțiu în cadrul proiectului de acreditare 2022-1-RO01-KA120-SCH-000110363 din cadrul Programului Erasmus+. Obiectivele acreditării:
Creșterea cu 15% a numărului profesorilor capabili să ofere sprijin în incluziune elevilor proveniți din grupuri vulnerabile;
Creșterea cu 15% a numărului de elevi care au dobândit competențe verzi și cu 10% a numărului de profesori care au fost formați pentru a dezvolta competențe verzi în rândul elevilor;
Creșterea cu 50% în rândul elevilor și cu 20% a numărului de profesori din consorțiu care au dobândit competențe digitale.
În planul Erasmus, au fost cuprinse o serie de activități care să contribuie la atingerea acestor obiective.
În cadrul unui focus grup organizat de Școala Gimnazială „Paul Tanco” Monor, s-au prezentat aceste activități și rezultatele din primul an de acreditare a proiectului „Edu Mobility Project BN”, nr. de referință 2023-1-RO01-KA121-SCH-000132968.
Printre rezultatele notabile se numără: 16 cadre didactice care au participat la cursuri de formare pentru dezvoltarea competențelor TIC, de incluziune și cele privind activitățile outdoor. După întoarcerea din mobilitate, profesorii au realizat 30 de proiecte didactice pe care le-au aplicat în cadrul orelor de curs. De asemenea, au avut loc 6 activități în cadrul comisiilor metodice la nivelul școlii și s-au derulat 10 activități în cadrul cercurilor pedagogice sau în cadrul unor conferințe organizate la nivel județean, zonal sau național, reuniuni cu inspectorii școlari pentru proiecte educaționale europene.
Un rezultat cuantificabil se referă la obiectivul green. Au fost plantate păduri care, ulterior au preluat denumirea de „Pădure Erasmus”, la Tureac, pentru Școala Gimnazială Tureac și la Monor, pentru Școala Gimnazială „Paul Tanco” Monor. La Bistrița, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 6 a plantat câțiva puieți, pentru a se încadra în indicatorii propuși, iar, la Coșbuc, s-a făcut achiziția de puieți, urmând ca, în această toamnă, să se planteze și pentru Școala Gimnazială „George Coșbuc” o Pădure Erasmus.
În plus, au avut loc activități dedicate Zilei Mediului, concursuri pe tematica protejării mediului, excursii, deplasări cu role și alte activități atractive pentru elevi, urmând modelul celor din cadrul mobilității din Budapesta. Profesorii participanți la cursurile de formare au realizat portofolii virtuale individuale și a fost creat un site al proiectului de acreditare de către informaticianul Dinu Nan, responsabil comunicare computerizată, în cadrul primului an al proiectului de acreditare. Din echipa de implementare, fac parte și contabil-șef Laura Gresner, responsabil financiar și consilier juridic, Dana Vînca.
În cadrul activității de final de proiect, a fost prezentat și impactul pe care acest prim an de acreditare l-a avut în rândul participanților, pe baza unui chestionar elaborat de echipa de implementare. Cadrele didactice și-au exprimat bucuria de a fi participat la aceste activități.
Domnul inspector școlar general, prof. Mircea Cristian Nicula, coordonatorul consorțiului, apreciază activitățile din cadrul proiectului de acreditare Erasmus+ și încurajează școlile să se implice în acțiuni care să aducă valoare actului educațional și să ofere posibilitatea profesorilor de a-și îmbogăți nivelul de competențe.
Doamna inspector școlar pentru proiecte educaționale, prof. dr. Doina Macarie, a precizat că proiectul Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud și-a propus și o recunoaștere a calității formării profesionale de specialitate, prin acțiunile de diseminare gândite și prin integrarea materialelor din timpul mobilității și a produselor finale, toate acestea fiind în beneficiul colegilor și al elevilor.
Doamna inspector școlar pentru educație permanentă, prof. Violeta Rogozan, care s-a ocupat de activitățile de debut din cadrul acestei sesiuni focus-grup, a menționat că activitățile extrașcolare pot constitui o continuitate a planului Erasmus+ și au o contribuție importantă în ceea ce privește reducerea abandonului școlar. Doamna inspector școlar pentru management instituțional, prof. Marioara Felicia Bozga, care a avut în atribuții coordonarea parteneriatelor, a susținut că, la nivelul unităților de învățământ participante în proiectul de acreditare, a crescut vizibilitatea, prin activitățile de diseminare derulate. S-a simțit o atmosferă de apreciere reciprocă în rândul școlilor partenere, o reflectare a propriilor valori la nivel interinstituțional. Doamna inspector școlar pentru managementul resursei umane, prof. Daciana Legendi, care, în cadrul acreditării, a avut în atribuții coordonarea mobilitățlor, a subliniat faptul că, prin proiectul de acreditare, strategia de dezvoltare instituțională se internaționalizează, cu obiective clare și ținte concrete. Doamna inspector școlar pentru monitorizarea programelor privind accesul la educație, prof. Georgeta Borș, care a avut responsabilitatea comunicării și diseminării, a opinat că acreditarea reprezintă o șansă de a schimba mentalitatea unor profesori din școlile din mediul rural care au avut rezerve în a participa la activitățile propuse în cadrul proiectului.
La acest focus grup, au participat directori și profesori din toate unitățile de învățământ din cadrul consorțiului: Școala Gimnazială „Paul Tanco” Monor, organizatorul evenimentului de follow up, Școala Gimnazială Dumitra, Școala Gimnazială Tureac, Școala Gimnazială „George Coșbuc” Coșbuc, Școala Gimnazială Nr. 1 Leșu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 6 Bistrița, directorul Școlii Gimnaziale Mărișelu și o profesoară al Școlii Gimnaziale Șieu Odorhei, care urmează să intre în consorțiu, începând cu anul II de acreditare, directori și profesori din alte școli ale județului - Școala Gimnazială Șieuț, profesori, inspectori școlari, reprezentanți ai autorităților publice locale.
În cadrul consorțiului, au fost implicate unități de învățământ care nu au avut posibilitatea de a depune singure proiecte. În anii următori de acreditare, vor fi incluse și alte școli pe baza acelorași criterii de selecție comunicate în apelul de selecție al Inspectoratului Școlar Județean Bistrița Năsăud nr. 1190/10.02.2023, deoarece ne dorim să extindem numărul de proiecte la nivel județean.
„Proiect finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv echipei de implementare a proiectului „Edu Mobility Project BN”, nr. de referință 2023-1-RO01-KA121-SCH-000132968 și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP). Nici Uniunea Europeană și nici ANPCDEFP nu pot fi ținute răspunzătoare pentru acestea.”
Citiţi şi:
- Activități la Grădiniţa cu Program Prelungit nr.6 Bistriţa, în cadrul proiectului de acreditare „Edu Mobility Project BN”! Inspectoratul Școlar Județean, lider de consorțiu
- Școala Gimnazială „Paul Tanco” Monor, activități desfășurate în cadrul proiectului „Edu Mobility Project BN”
- Activitate de valorizare și diseminare în cadrul proiectului de acreditare, Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud, lider de consorțiu în domeniul Educație școlară
- Inspectori școlari, directori și profesori din șase școli din județ, printr-un proiect de acreditare ERASMUS+, la Budapesta
- Activități la Școala Gimnazială Dumitra în cadrul proiectului de acreditare „Edu Mobility Project BN”. Inspectoratul Școlar Județean, lider de consorțiu!
Adaugă comentariu nou