Şedinţa Consiliul Local Bistriţa

Proiectul „Centurii de sud” a oraşului aruncă spaima în … curtea proprietarilor din zonă

Cel mai fulminant subiect, în interpelările adresate de consilieri primarului Ovidiu Creţu a fost (şi rămâne): stabilirea traseului noului drum de centură al Bistriţei. În discuţia iscată, neaşteptat, s-au făcut referiri la proiectul acestei lucrări – aflat în curs de elaborare de către „IPTANA” Bucureşti, despre care părerile reprezentanţilor administraţiei locale municipale sunt nu doar contradictorii… Andrei Rusu cere urmărirea atentă a acestui proiect şi invocă îngrijorarea cetăţenilor care vor fi afectaţi de „centura de sud” – care ar urma să fie expropriaţi… Primarul spune că, deocamdată, se preconizează traseul: Monor – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda… O altă opinie formulată de consilierul Molnar Dănuţ este că acest traseu să treacă Dealul Budacului, prin… spatele „Schieferberg” şi al Văii Ghinzii… El atrage atenţia asupra costurilor pentru despăgubirile legale a celor afectaţi de această lucrare.

Primarul, însuşi, spune despre proiectantul „IPTANA” că… „şi-a luat o hartă de la Consiliul Judeţean, unde e menţionat şi acest traseu, care figurează, de altfel, în Planul de amenajare teritorială al judeţului. Mai spune că IPTANA a făcut măsurători şi au discutat, chiar, cu unii cetăţeni…”. Eugen Curtea opinează că se pune problema unui alt traseu al viitoarei şosele de centură… Cine a dat acest traseu?

În stilu-i caracteristic, consilierul Gh. Tuţă cere primarului, „faţă de acest proiect, un răspuns scris”. Tot el adaugă că, „soluţia IPTANA” a fost vechea centură – unde este zona industrială şi legătura spre Maramureş. Şi observă că zona „Schieferberg” este în joc!

Discuţia pe proiectul „centura de sud” s-a limitat la a se spune că acest proiect va trebui discutat foarte serios cu proiectantul. Chiar dacă această investiţie se realizează din bani europeni, va fi ales traseul cel mai fezabil…

Aurel Telcean

Şedinţa Consiliului Local Bistriţa

Dezbaterile pe proiectele înscrise la ordinea de zi n-au dus lipsa intervenţiilor cu conotaţie electorală. Poziţiile „pro” şi „contra” în abordarea unor obiective au caracterizat cu deosebire plenul municipal, joi, 29 octombrie.

Încă din intervenţiile ce au premers… intrării în ordinea de zi a şedinţei, agenda edilitară a aleşilor s-a definit mult preocupată de lucrări: reabilitarea trecerilor peste pasajele de cale ferată (str. I. Slavici) – cerută de consilier Calo Viorica; strategia de modernizare-asfaltare a reţelei stradale din oraş, cu inventar riguros – pe cartiere şi pe zone, câte străzi, câţi kilometri, starea infrastructurii, studii de fezabilitate ş.a.m.d. Toate acestea necesare pentru fundamentarea bugetului pe 2010. Un întreg program-rechizitoriu cu care consilierul Andrei Rusu (PNL) se adresează executivului. Suspiciunea liberalului Rusu merge până la a cere „un audit” la Pieţe şi Oboare. „Avalanşa” acestuia a inclus şi lucrări de întreţinere pe drumul de centură. Cerând, în toate transparenţă. Răspunsul primarului avea să-l aducă mai la… obiect. Respectivele lucrări nu aparţin şi nu sunt executate de către Primărie, respectiv Direcţia Servicii Publice, drumul de centură este în administrare la Drumuri Naţionale şi nu Direcţia Servicii Publice a Primăriei este răspunzătoare de intervenţiile care se fac acolo. Iar, dacă la taxarea comercianţilor (mese şi tarabe) din Piaţă sunt nereguli, va cere organelor competente să verifice – răspunde Ovidiu Creţu. Nici Gheorghe Tuţă, liderul democrat-liberalilor n-a rămas „dator” la capitolul interpelări adresate primarului… insistând pe „răspuns scris” la chestiuni precum calitatea lucrărilor de reabilitare termică ş.a. La aşa cerere, aşa răspuns: „Dacă doriţi răspuns în scris… faceţi şi interpelarea în scris!!” – pune punct primarul.

Municipiul Bistriţa: O gară de secol XXI!

Prin Planul Urbanistic de Detaliu „Modernizare ansamblu Gara – piaţa Gării din municipiul Bistriţa” aprobat de Consiliul Local se propune reconfigurarea acestui ansamblu prin intervenţii asupra clădirilor de călători ale Gării, respectiv corpul A în regim de înălţime P + 3 E se consolidează şi modernizează, iar corpul B în regim de înălţime parter existent se demolează şi se propune o nouă clădire pentru călători în regim de înălţime S + P + 1 E. Se mai prevede: modernizarea infrastructurii feroviare aferente clădirilor de călători prin refacerea şi extinderea peroanelor, realizarea de copertine noi şi a unui tunel pietonal, între peronul din faţa clădirii de călători şi peronul dintre liniile 2-4.

Alte intervenţii în spaţiul carosabil şi pietonal din P-ţa Gării: lărgirea trotuarului din faţa gării şi realizarea carosabilului pe trei benzi; modificarea careului central al pieţei; realizarea staţie taxi – 12 locuri; desfiinţarea tuturor chioşcurilor de pe peron linia 1. Accesul persoanelor cu dizabilităţi locomotorii se va asigura prin amenajări speciale.

Toate lucrările propuse a se realiza revin în sarcina beneficiarilor – Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA – Sucursala Regională CF Cluj – menţionează primarul Ovidiu Creţu în expunerea de motive privind iniţierea proiectului de hotărâre supus aprobării Consiliului Local.

Comentarii

17/11/09 10:54
efi

Niste idioti! Centura NU trebuie facuta prin ORAS! Vor fi afectati toti cei de peste Podul Budacului (pana la groapa de gunoi a orasului!), zona Codrisor, tot splaiul raului Bistrita (toate casele, blocurile, institutiile, PARCUL orasului, hotelurile si zonele de agrement!), cei de la podul Jelnei (inclusiv blocurile din zona!), toata strada Ghinzii, zona lacului de agrement, strada Valea Ghinzii, cei din zona Poligonului si multi, multi altii! Oamenii au investit in confort si in liniste, au cumparat apartamente, si-au facut case in aceste zone, si-au dezvoltat afaceri, pentru ca in aceste zone era liniste si aer curat. Si acum ei ce vor? Sa-ti demolezeze casa ca sa treaca ei cu soseaua? Sau sa-ti suiere TIR-urile pe sub geam ziua si noaptea! Sa-ti intre in casa miros de gaze arse si de cauciucuri incinse? Sa nu te mai poti odihni din cauza zgomotului motoarelor?
NU PUTEM FI DE ACORD CU ASA CEVA! VOTATI >NU< LA REFERENDUM DACA SE FACE SI PROTESTATI PRIN ORICE MIJLOACE! ESTE UN ATENTAT LA VIATA NOASTRA!
Budacul, Jelna si Ghinda sunt CARTIERE ale Bistritei, deci logic, centura orasului trebuie construita la sud de acestea!

09/11/09 19:21
cicki

primare draga eu nu te-am votat si ma gandeam sa te votez pt viitorul mandat dar de cand cu centura ai dato in bara ai fost si tu ca o vaca care da o donita de lapte si la urma da cu piciorul in ea bravo ti-ai sapat singur gropa mutate tu in austria ca tot pomenesti de ea nu de alta dar vom fi si noi mai linistiti nu de alta dar ce visezi noaptea sa nu ne spui si noua

02/11/09 17:27
dada

...tot o apa si un pamint,platiti Bistritenilor caci asta este soarta ,dupa a;ti 4 ani se va face alta centura depinde in ce zona va sta viitorul edil sef,nu mai conteaza ce culoare politica au toti si-au facut plinul consilierii nu obiecteaza ,stiu ei de ce astfel Molnar Danut este bun si in calitate de consilier dar si de avocat ,votati fratilor pe cine doriti deja este mult prea tirziu...banii europeni nu vor fi niciodata pentru cei multi interesele sint la alt nivel ....

01/11/09 15:06
somerul

ma inteb, de ce pe acolo, dar daca o sa cautam bine, la viisoara sta primaru, nocturna pusa aproape de casa lui, plus zeci de hectare cumparate de acoliti lui , ca ulterior , sa le cumparam de la ei cu preturi piparate din banii nostrii. e ciudata ca sin in arad, timisoara, vechile centuri se modernizeaza doar la noi , cu bani europeni se cumpara terenurile psd-istilor, mai ales ca mutatoata poluarea din zona industriala in zona de agremet. gnditi-va wonderland , cu camioane trecind zi si noapte poluind toata zona inclusiv taierea unei paduri de 2 hectare. e un un fel mascat de a imbogatii acolitii psd-ului cu bani europeni, asta e. ma intreb de ce nu largesc vechea autostrada si scapam ieftin, numai ca acum cum a cazut piata terenurilor, cine a bagat zeci de milioane in el in zona aceea i-a facut parte si primarului

31/10/09 19:45
Florentin Archiudean

Nu mai pricep nimic! Cine a initiat acest proiect aberant ? Ce interese financiare sunt aici ? Avem o centura de la Viisoara la iesirea spre Nasaud si de acolo se poate iesi la Livezile cu exproprieri minime. O centura pe la sud este o nebunie. Noi ( primaria si CJ ul ) nu putem merge la WC de foame si primaria sau consiliul judetean isi urmareste cu obstinatie afacerile dubioase ! Sa ni se spuna si noua contribuabililor de ce centura existenta nu este buna ? Cand s/a decis trecerea centurii prin inima municipiului un primar iresponsabil a calculat ca scapa el de asfaltarea bulevardului de la intrarea la iesirea din oras ! Acum avem iarasi o aberatie care nici macar nu ni se prezinta noua locuitorilor Bistritei ! Domnilor consilieri ati uitat ca ati fost alesi ? Ati uitat ca va veti milogi iar dupa un vot peste un an doi ? Pe ce lume traiti ? Alo, justitiarii din CL Bistrita, ce faceti acolo ? Alo Domnu' Primar , mai bine propuneti o centura suspendata ca Oprescu...o centura suspendata peste inimile si sufletele noastre...ce mai conteaza viata asta ?

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5