PSD: Este o rușine națională documentul trimis de guvernul Cîțu la Bruxelles!

Este o rușine națională documentul trimis de guvernul Cîțu la Bruxelles. Ministrul de resort recunoaște că nu l-a citit. Lucruri esențiale, precum anexele tehnice n-au fost făcute de guvernul țării, ci de firme de consultanță, fonduri de investiții sau chiar de producție aflate într-un grav conflict de interese, iar rezultatul este că Planul care ar fi trebuit să aducă redresare și consolidare economică, în beneficul TUTUROR românilor, umflă doar buzunarele clicii de dreapta de la putere.

PNRR este planul îmbogățirii LOR, scris de ai LOR, pentru EI, pe seama restului românilor, care vor fi siliți să plătească taxe și impozite mai mari, să muncească mai mult, să iasă mai târziu la pensie, să aibă venituri mai mici, să suporte scumpiri constante și să se înhame la jugul unei datorii externe care a crescut și continuă să crească halucinant.

Acest PNRR trimis de Cîțu la Bruxelles, dacă nu va fi modificat, va distruge România în următorii 5 ani!

Este inacceptabil ca România, din banii noștri, ai tuturor românilor, să plătească mai mulți bani la bugetul UE și să mai ia și împrumut încă 15 miliarde de euro, pentru a umfla cu nesimțire buzunarele consultanților și afaceriștilor de casă ai PNL.

Doar pentru aberația ”un nou sistem de pensii” guvernul Cîțu a planificat cheltuieli de 100 de milioane de euro din care:

• 4 milioane de euro pentru Banca Mondială pentru ”consultanță pentru susținerea noului cadru legal”, de parcă în România n-ar fi specialiști capabili.

• 17,6 milioane de euro – cheltuieli suplimentare cu personalul, inclusiv angajarea suplimentară a încă 1000 de oameni (sinecuri, politruci).

• 62 de milioane de euro – pentru informatizare/reziliență!

Este revoltător că austeritatea pe care vor s-o impună va sacrifica venituri de peste 14 miliarde de euro, la care ar fi avut dreptul populația în următorii 5 ani, doar pentru că actuala guvernare, oarbă și surdă la nevoile reale ale oamenilor, risipește munți de bani în hârtii denumite fraudulos proiecte, doar pentru a-și deservi meschine  interese politice și personale,  

Pensionarii vor pierde 9,5 miliarde euro! Atât ar fi câștigat dacă se făcea recalcularea pensiilor și indexarea punctului de pensie potrivit Legii 127/2019.

Copiii vor pierde 2,9 miliarde euro prin neaplicarea Legii privind dublarea alocațiilor.

Salariații bugetari vor pierde 1,5 miliarde euro prin înghețarea aplicării legii salarizării (vorbim de medici, profesori, personal din sistemele publice de protecție socială și de ordine publică).

Acum se explică de ce guvernul Cîțu a ținut ascuns PNRR! Românii nu trebuiau să afle despre combinațiile sulfuroase dedicate finanțatorilor de partid înainte de depunerea oficială a documentelor la Comisia Europeană, pentru că scandalul public generat le-ar fi compromis.

PSD denunță categoric maniera obscură în car firme prietene de partid ale PNL își umflă buzunarele, în dauna interesului general.

Odată-n plus se face proba că ceea ce ar fi trebuit să fie un PLAN NAȚIONAL de REDRESARE și REZILIENȚĂ a devenit un instrument de îmbogățire ilicită și imorală a clicii de partid, de mituire a administrațiilor liberale.

PSD a semnalat aceste grave anomalii și insistă ca guvernul să facă modificările necesare pentru ca PNRR să devină într-adevăr un program național, pentru toți românii!

 

Comentarii

03/06/21 22:04
Paul

Situatia anacronică este generată de faptul că România are aceeași organizare teritorial – administrativă ca în vremea comunismului, chiar dacă modelul este depășit. Din această cauză diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi aparatul administrativ este supradimensionat. De aceea, trebuie făcută o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București.
Uniunea Europeană nu recunoaște caracterul de regiune, decat dacă ai minim 800.000 de locuitori. Dacă nu ai 800.000 de locuitori nu ești considerat regiune, deci nu poți să depui singur proiecte pentru fonduri europene, nu ești eligibil pentru niciun fel de proiect. In Romania, nici un județ din cele 40 nu îndeplinește condiția de a avea 800.000 de locuitori. Din această cauză, România pierde enorm de mulți bani europeni, fiindca totul depinde de Guvernul de la București unde lucrurile se miscă foarte greu. Si asta nu e totul. Numărul mare al judetelor actuale reprezintă o frână in calea dezvoltării din cauza sistemului birocratic excesiv. De aceea, ar fi extrem de utilă o initiativă legislativă privind regionalizarea țării .
Exista două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea Constituției și introducerea „regiunii” drept categorie administrativ-teritorială ceea ce nu există astăzi în legea fundamentală din Romania. A doua cale este mai simplă si se poate face printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor județe, ceea ce nu necesită modificarea Constituției. Aceasta presupune păstrarea denumirii de „Județ”, prevăzută in constitutie, numai că prin comasare din cele 41 de județe actuale vor rezulta un număr mai redus de unităti administrative, după modelul Poloniei, care a făcut reforma administrativă in1999, prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare judetelor de la noi) in 16 mari voievodate, pentru a corespunde cerintelor europene. Regionalizarea trebuie să aiba ca obiectiv esential descentralizarea si un grad ridicat de autonomie regională. Insă regionalizarea cu păstrarea judetelor nu rezolva nimic, ba dimpotrivă adaugă un nivel suplimentar de birocratie intre administratia centrală si cea locală. Solutia este extrem de simplă si ea presupune desfintarea actualelor judete si trecerea unor prerogative de importantă zonală, ale acestora la regiune, iar celelalte atributii judetene care au importantă locală, să treacă la primarii, unde sunt mai aproape de cetătean.
„Cel ce are urechi de auzit să audă” (Evanghelia după Matei- Capitolul 13; vers. 24-30, 36-43)

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5