Reabilitarea lui DN 17, obiect de dispută politică între PSD şi PNL: „Radu Moldovan, vocabular de maidan”

În urmă cu aproape două săptămâni, preşedintele PSD BN, Radu Moldovan acuza în faţa a 300 de social-democraţi bistriţeni faptul că vinovaţi de circulaţia tot mai sufocată în municipiul Bistriţa ar fi acei „nenorociţi” care au blocat construirea Centurii Sud, fapt ce nu a trecut neobservat în PNL.

Astăzi, preşedintele PNL BN, Ioan Turc, a făcut referire la acest lucru, susţinând faptul că Tadu Moldovan ar fi jignit numai puţin de 80% dintre bistriţenii care nu au participat la referendumul pentru centura de sud. În acest context, Turc i-a cerut lui Moldovan să intervină pe lângă Guvernul PSD-ALDE pentru ca reabilitarea în care a intrat DN 17 să cuprindă şi  artera care străbate municipiul Bistriţa: „ În contextul deprecierii tot mai evidente a părţii din DN 17 care strabate municipiul Bistriţa, solicit preşedintelui Consiliului Judeţean şi al PSD, Radu Moldovan, să intervină pe lângă Guvernul PSD-ALDE în vederea aplicării de tratamente şi asupra acestei artere. Cred că ar fi o modalitate destul de palidă de-a îşi cere scuze pentru vocabularul de maidan pe care l-a folosit în ceea ce priveşte cam 80 la sută dintre bistriţeni, acei bistriţeni care nu s-au prezentat la referendumul organizat în vederea susţinerii proiectului pentru construirii centurii ocolitoare Bistriţa Sud prin pădurea Codrişor”, a spus Turc.

El a constatat  faptul că bistriţenii s-au prezentat la referendum într-o proporţie de puţin este 13 procente, iar scorul a fost foarte strâns între cei care au spus DA şi cei care nu au agreat propunerea primăriei: „ În aceste condiţii îi spun domnului Radu Moldovan că a jignit cam 90% dintre bistriţenii cu drept de vot”, a susţinut Turc.

Cine sunt nenorociţii: fosta conducere a PDL sau bistriţenii?

În ceea ce priveşte enigma ce pluteşte asupra respectivilor „nenorociţi”, fie grup de interese, fie o mare parte din populaţia Bistriţei, Turc a venit cu următoarea explicaţie: „ Să ne înţelegem! Nici fosta conducere a PDL, nici fostul preşedinte al Consiliului Judeţean de atunci, nu au blocat construirea respectivei centuri de legătură, principalul vinovat pentru blocarea acestui proiect fiind primarul de atunci şi cel de acum al Bistriţei, Ovidiu Teodor Creţu, care, vă asigur, nu e deloc un primar naiv”, a mai precizat Turc.

Preşedintele PNL BN a mai spus că o soluţie viabilă ar fi fost o reabilitare în timp a actualei centuri, devenită în ultimii 10 ani o stradă ceva mai mare a municipiului Bistriţa.

Reamintim că preşedintele PSD BN a apreciat la conferinţa municipală de alegeri a PSD Bistriţa că fosta administraţie judeţeană de pe vremea lui Liviu Rusu dar şi liderii defunctului PDL sunt cei care au blocat cu bună-ştiinţă proiectul centurii de sud a Bistriţei: “ Fiind un om foarte corect și crezând ce spuneau ei, s-a prezentat la întâlnirea cu marele Boc și toți ceilalți, nici nu vreau să le mai pomenesc numele, prin 2006 sau 2007, în biroul unui mare și istoric prefect al județului. Și-a asumat acest proiect, ca ei pe urmă să se răzgândească, să îi pună pe primarii din Livezile și Șieu Măgheruș să-și retragă avizele, celălalt deștept care era într-un birou pe unde trec și  au blocat certificatul de urbanism, pe urmă, au blocat  PUZ-urile, PUG-urile, avizele de mediu”.

 

Radu Moldovan le-a reamintit celor prezenţi de faptul că la dispoziţia municipalităţii ar fi existat numai puţin de 150 de milioane de euro şi, dacă nu exista acel boicot, acum “aveam acum o nouă șosea, astăzi vorbeam de centură. Mă revoltă când văz că nu mai putem circula în municipiu și, sigur, lumea ne înjură pe noi, asta e viața, dar unii au umblat cu scrisorele în campania electorală pe Valea Budacului, pe Valea Jelnei cum Crețu vrea să le strice casele”.

 

Comentarii

12/09/17 14:40
Vizitator

Faptul ca Bistrita nu are o centura ocolitoare se datoreaza primarului Cretu, care s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, care pe langa faptul ca nu respecta criteriile minime pentru o centura ocolitoare, era extrem de costisitoare, datorita problemelor legate de alunecarile de teren, ca sa nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului. Faptul ca solutia lui Cretu cu "Centura neocolitoare" prin adurea Codrisor era idioata este confirmat si de Masterplanul pentru transporturi, in care figureaza pe lista priorităţilor infrastructurii rutiere pentru Bistrita un drum expres intre Dej si Bistrita care include si centura ocolitoare cu doua benzi pe sens. Prin dfinitie, drumurile expres sunt drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Prin urmare, este necesara reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a Bistritei care la randul ei trebuie sa indeplineasca standardele pentru drumuri expres, dar sa respecte si standardele de cost. Cat priveste "vocabularul de maidan" al lui Radu Moldovan, n-ai ce sa astepti mai mult de la un chelner.

13/09/17 05:38
ecologistul

Domnule Turc, esti total pe langa subiect deaoarece cei ce nu sau prezentat la referendum nu sunt impotriva construirii Variantei Ocolitoare Sud, acestia au lasat pe ceilalti care au mers la vot sa decida asupra Variantei Ocolitoare. Poate nu ati aflat inca, daca nu ati aflat va spun eu acum ca construirea variantei ocolitoare sa decis deja la referendum.
Turcule trebuie sa realizezi si tu ca cei care au fost impotriva construiri Variantei Ocolitoare Sud au fost primi care au venit la referendum, ei fiind cei mai interesati sa spuna NU, si sa dovedit ca numarul lor este foarte mic. Asta este mai gandestete si tu inainte sa vorbesti.
Am totusi o nedumerire: Cum va venit idea sa candidati la primarie? Cum credeti ca veti castiga alegerile daca nu aveti minima decenta sa respectati vointa bistritenilor?

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5