Românii din străinătate, care vor să voteze, se pot înscrie în Registrul Electoral!

Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Electorală Permanentă au anunțat începerea perioadei de înscriere în Registrul Electoral pentru alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate.

Astfel, începând cu 1 aprilie 2016, românii cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să voteze la viitoarele alegeri parlamentare pot solicita înscrierea în Registrul Electoral. Perioada de înscriere începe la data de 1 aprilie și se încheie cu aproximativ 3 luni înaintea datei alegerilor, în funcție de data stabilirii scrutinului.

„Înscrierea alegătorilor în Registrul Electoral reprezintă un pas important și necesar pentru exercitarea dreptului de vot în cadrul alegerilor parlamentare din acest an, având în vedere modificările aduse legislației electorale și noutatea introducerii votului prin corespondență.

Prin Intrarea în vigoare a noilor prevederi din legislația electorală se facilitează accesul românilor la procesul electoral, evitându-se astfel aglomerația de la secțiile de votare și costurile de deplasare”, se arată în informarea MAE, distribuită de Instituţia Prefectului Bistriţa-Năsăud.

Cetățenii români care doresc să se informeze cu privire la desfășurarea procesului electoral din străinătate pot consulta materialele informative alcătuite de AEP și MAE accesibile în secțiunile speciale de pe pagina de internet a fiecărei instituții  - http://www.roaep.ro/vot_strainatate/vot_strainatate.html și http://www.mae.ro/node/35931.

Ordinul ministrului afacerilor externe privind documentele care atestă reședința în străinătate în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din anul 2016 și formularul cererii de înscriere în Registrul Electoral pot fi descărcate de pe site-ul MAE.

Comentarii

05/04/16 13:52
bistritz

Care-i diferența dintre domiciliat și rezident? Explica.

05/04/16 14:28
menut

Domiciliul persoanei fizice este acolo unde ea își are locuința statornică sau principală.
Reședința persoanei fizice este acolo unde își are locuința temporară sau secundară.
Rezident - Persoană stabilită temporar în alt loc decât țara al cărei cetățean este.

Prin reşedinţă în străinătate se înţelege adresa din străinătate la care persoana fizică declară că are locuinţa secundară, alta decât cea de domiciliu, şi unde posedă un drept legal de şedere mai mare de 90 de zile. Documentele care atestă reşedinţa în străinătate se stabilesc de către ministrul afacerilor externe, prin ordin.

Vezi lista documentelor care atesta resedinta in strainatate in vederea exercitarii dreptului la vot!
http://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2016/2016_alegeri/omae50...

06/04/16 11:14
Cititor

O lege extraordinar de buna !
In acest moment, se va sti dinainte cati intentioneaza sa isi exprime dreptul la vot , in ce zona anume ... etc. etc. si in functie de asta, se vor putea organiza si sectiile si numarul cabinelor de vot . Cine a gandit aceasta lege, a gandit-o... foarte bine .
Problema este ca nu-i o lege completa .
Ideal era ca cei care au drept de vot, daca nu vor sa-si exprime acest drept, sa se aprecieze ( legal ) faptul CA SE ABTIN DE LA VOT ( si care este o forma de exprimare a votului ) si NICIDECUM CA NU S-AU PREZENTAT ( cu 50+1% cum este in present , ci ... au fost prezenti 100% ) , iar interpretarea sa fie exprimata favorabil, pentru procentul cel mai ridicat, indiferent ca este peste 50+1% sau nu. Castigatorul sa fie cel cu procentajul cel mai mare. Asadar "X"% lista celor cu drept de vot si care este 100% , din care "Y"% au votat cu DA, "Z%" au votat cu NU si " diferenta " ABTINERI .
Cine doreste sa mearga la vot, merge si cine nu doreste si este pasiv, degeaba SE FAC cheltuieli enorme si se organizeaza 2-3-4 scrutinuri de vot, ca tot asa vor ramane... si atunci, de ce n-ar fi cel mai corect, modificarea legii electorale in sensul de a se desfasura o singura data si cine nu vrea sa-si exprime optiunea electorala, inseamna ca este de acord si se complace in situatia "aleasa " unilateral, de cei care merg la vot , ca nu-i opreste nimeni sa voteze daca vor... Pentru ce atatea cheltuieli aiurea ( si care nu sunt deloc "mici"... ) ?!
Asadar:
-UN SINGUR TUR DE SCRUTIN , la care au dreptul si pot sa participe toti cetatenii cu drept de vot , neingradit ;
- In ordinea procentelor obtinute, castigator al scrutinului sa fie cel cu procentul cel mai ridicat ( indiferent de 50+1 % sau ba ) ;
-SCRUTINUL SA FIE EFECTUAT nominal SI CONCRET , atat prtimarul,cat si viceprimarii si consilierii locali ( sau judeteni ) ;
- In ordine descrescanda, functiile sa fie ocupate, in cote egale acestor procente viceprimarii... si consilierii . De exemplu, pe lista electorala de primar, cel cu procentul cel mai ridicat, va fi ales primarul, iar viceprimarii, in ordine descrescanda a procentelor obtinute ( 1,2 sau 3 cati prevede statul de functiuni ), diferenta, tot in ordine descrescanda procentelor obtinute, sa fie functiile de consilieri ( acestia sa fie cei alesi asadar de populatia cu drept de vot si sa nu mai fie numiti de partide ) .
- Sa se modifice Legea administratiei publice locale in sensul ca primarul sa aiba dreptul de decizie, iar "Consilierii" sa fie doar cu "titlu de informare-consultare-documentare" ;
- daca moare primarul ales, isi da demisia... ( sau il ia politia, dracu sau DNA-ul... ) atunci functia sa fie ocupata pentru legistaltura respectiva, de viceprimarul imediat urmator , fara nici un interimat . Aceast lucru, sa fie constatat oficial, printr-o decizie a prefectului care este reprezentantul Guvernului in judete .
Asta apreciez eu ca este democratia autentica !!!
Actualmente, viceprimarii nu sunt alesi de populatia cu drept de vot ci sunt alesi si numiti de partide ( din randul consilierilor ) ... si primarii neavand un drept de decizie ci exclusiv de executie administrativa, nu sunt altceva, decat "marionetele " consilierilor numiti tot de partide .
Atunci, ma intreb... CE DEMOCRETIE ESTE ASTA ?

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5