Romstrade şi autorităţile judeţene aşteaptă un semnal de la Guvern
Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, lansat de Guvernul Boc, prin ministerul condus de Elena Udrea, este şi nu este. Adică, pentru unele judeţe, au fost semnate şi contractele cu firmele câştigătoare, cum este cazul lotului Bistriţa-Năsăud – Maramureş, dar de atunci nu s-a mai întâmplat nimic.
“În momentul de faţă, noi suntem la nivelul de proiectare cu toate proiectele aferente contractului care include judeţele Maramureş şi Bistriţa-Năsăud. Acum, domnul preşedinte (n.n. – Radu Moldovan), din punct d evedere politic, ştie mai bine ce se întâmplă. Nu avem nicio hârtie oficială de întrerupere a programului sau de renunţare a lui. Mergem înainte. Am depus un set de documente la minister, pentru că, după cum ştiţi, noi trebuie să ne şi finanţăm în acest program, cu rambursare până în 2020. Aşteptăm de la domnul ministru un set de documente care să ne ajute pentru obţinerea finanţării. Avem finanţări aprobate de câteva bănci din România, în momentul care obţinem hărtiile, nu pot decât să vă spun că avem toată organizarea necesară încât să începem lucrările”, a declarat Nelu Iordache, patronul firmei Romstrade, la recepţia DJ 151.
SC Romstrade SRL din Adunaţii Copăceni şi-a adjudecat, pentru 553,760,795.22 lei, fără TVA, lucrările de proiectare, de modernizare şi reabilitare a drumurilor judeţene şi de interes local din judeţul nostru şi din Maramureş. La licitaţia deschisă a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului au fost transmise patru oferte, firma condusă de Nelu Iordache fiind cea care a propus preţul cel mai scăzut.
Iniţial, valoarea estimată era de 580,600 milioane lei (fără TVA), după licitaţie valoarea ajungând la 553,7 milioane lei. Din total, pentru Bistriţa-Năsăud se estimează că valoarea contractului este de 311.280.645 lei, fără TVA.
Durata prevăzută pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor solicitate este de trei ani, iar perioada de rambursare a creditului sau plata lucrărilor se va face în maximum şapte ani, dar nu mai târziu de 2020. Adică se lucrează pe cont sau pe caiet, cum se practică pe la noi.
Aproximativ 127 de kilometri de drum de interes judeţean şi comunal se vor asfalta prin controversatul program de “Reabilitare şi modernizare – 10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes local”, implementat de către ministerul condus pe vremuri de Elena Udrea.
Preşedintele CJ: Sunt un susţinător al acestui program
Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud s-a declarat un susţinător al Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, chiar dacă investiţiile au fost “dictate” de fost guvernare. El a menţionat că, în prezent, la nivel guvernamental, există o seri de discuţii cu organismele financiare internaţionale, pentru a se vedea dacă aceste finanţări sunt incluse sau nu în deficit.
“Mi-aş dori foarte mult ca acest program guvernamental să continue. Sunt un susţinător al lui, chiar dacă propunerile au fost făcute de alţii, în zone colorate verde, sunt investiţii extrem de importante pentru judeţul nostru. Ar fio o reală gură de oxigen pentru judeţul nostru dacă acest program ar continua. Sunt peste 120 kilometri de drumuri judeţene şi comunale cuprinse în acest program, ar fi extrem de benefică această investiţie pentru noi. Sigur că decizia se ia la nivel înalt, eu sunt un susţinător al ei şi sper să pot să-i conving pe colegii mei de la Bucureşti ca programul să continue”, a precizat Emil Radu Moldovan.
Citiţi şi:
- Modernizarea drumului din Bichigiu, între PNDI şi Primăria Telciu
- Romstrade va moderniza drumurile judeţene şi comunale din Bistriţa-Năsăud
- Reabilitarea drumurilor judeţene şi comunale din Bistriţa-Năsăud, neafectată de redimensionarea programului Elenei Udrea
- DJ 151, reabilitat din fonduri europene, duce …la DNA
- Drumul de pe Valea Ilvelor, preluat de la minister, cu gropile adâncite
Adaugă comentariu nou