Șase profesori metodiști ai profilului Pedagogic de la Colegiul Național "George Coșbuc" Năsăud, la Tesalonic, în cadrul proiectului Erasmus+ "Predare tradițională versus digitală"

Prof. Camelia Berceni și Gabriela Sermeșan

  A treia mobilitate din cadrul proiectului ERASMUS + Predare tradițională versus digitală, s-a desfășurat în perioada 12-23 martie 2024, în Tesalonic, Grecia, în parteneriat cu Centrul Educațional IPODOMI. Este vorba despre șase profesori metodiști ai profilului Pedagogic din cadrul Colegiului Național ,,George Coșbuc”- Năsăud, care au participat la Job Shadowing, desfășurând activități didactice la trei grădinițe din Tesalonic, ocazie cu care au putut observa modul în care se lucrează în învățământul preșcolar din Grecia. Timp de șapte zile, cei șase profesori au asistat la activitățile desfășurate de educatorii greci, observând modul în care aceștia aplică metodele tradiționale, dar și metodele digitale în activitățile didactice. Pe lângă activitatea observativă, profesorii din România au desfășurat câte o activitate la grupele la care au fost repartizați, folosind atât metode didactice tradiționale, cât și metode digitale, folosind diverse platforme educaționale.

    Un alt obiectiv al acestei mobilități a fost colaborarea dintre profesorii greci și profesorii români, promovându-se ideea de cetățean european. În cadrul activităților didactice desfășurate la grădinițe, dar și în cadrul activităților nonformale s-a observat buna colaborare a profesorilor din cele două țări, ceea ce demonstrează faptul că suntem adevărați cetățeni europeni.

   Nu în ultimul rând, în cadrul acestui proiect a fost accentuată  grija față de mediul în care trăim cu toții, unul dintre obiectivele acestui proiect referindu-se la protejarea mediului. În acest scop, elevele profilului pedagogic, împreună cu preșcolarii de la grădinițele din Tesalonic au confecționat diverse obiecte, mai ales jucării, din materiale reciclabile, încercând, în acest fel să  conștientizăm importanța protejării mediului într-o lume tot mai amenințată de poluare.

   Considerăm că cele trei mobilități din cadrul proiectului Erasmus+, ,,Predare tradițională versus digitală” au reprezentat adevărate experiențe de învățare, atât pentru elevele noastre, cât și pentru profesorii metodiști, care, cu siguranță, și-au îmbogățit experiența didactică.

   Mulțumim, din nou, Centrului Educațional IPODOMI din Tesalonic, Grecia, partenerul nostru în cadrul acestui proiect Erasmus+, pentru tot ceea ce ne-a oferit în cadrul celor trei mobilități și suntem convinși că tot ceea ce am preluat din sistemul de învățământ din Grecia ne-a îmbogățit atât pe plan cultural, cât, mai ales, professional.

 

                                                 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5