Şedinţa Consiliului Local Bistriţa
Consilierii locali bistriţeni – reprezentanţi ai PD-L, PSD şi PNL – au fost în măsură să confirme, mai convingător, că nu sunt dispuşi să colaboreze şi poziţiile pe care se situează sunt “ireconciliabile”. Mai convingător, pentru că deciziile luate (sau care trebuiau luate), în şedinţa din 26 martie, privesc teme majore, extrem de importante pentru strategia dezvoltării municipiului. Ori, nici în asemenea context nu s-a putut vedea un “interes comun” din partea aleşilor… dedicat comunităţii locale. Dincolo de culoarea politică.
Ovidiu Creţu vizează: 20 milioane de euro, din fonduri europene
Dacă cele 8 proiecte de hotărâre pentru care se solicită finanţarea prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, au fost votate în unanimitate, alte 9 proiecte de hotărâre iniţiate de grupul PD-L, au fost respinse. Primarul Ovidiu Creţu a ţinut să facă remarca reuşitei pentru programele pe care le-a iniţiat şi totodată să laude performanţa serviciilor Primăriei care au făcut posibilă câştigarea cursei contra-cronometru pentru depunerea acestora în termen, până la 31 martie, la Cluj-Napoca, la Agenţia de Dezvoltare Nord-Vest. Replica a venit din partea consilierului Gh. Tuţă, care nu crede în “împăunarea” nici a primarului şi nici a slujbaşilor Primăriei. Şi-au făcut datoria, pur şi simplu!
Din proiectele PD-L…
Opt şi “jumătate”, respinse!
Din cele 9 proiecte de hotărâre iniţiate de grupul consilierilor Partidului Democrat Liberal a fost adoptat… “pe jumătate” un singur proiect, cel privind “Reabilitare stradă şi construire de trotuare pe str. Drumul Tărpiului şi reabilitare bretea de legătură între strada Drumul Tărpiului şi strada Subcetate”. Realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele opt proiecte – propuse de consilierii PD-L, la două dintre acestea asociindu-se şi Illyes Istvan (UDMR), se referă la obiective, precum: construirea sistemului de apă, canalizare şi epurare a apelor uzate în localitatea componentă Slătiniţa; Bretea de legătură str. Ioan Slavici şi str. Colibiţei; Pasaj subteran str. Gării – str. Tărpiului, pe sub calea ferată; construirea parking-ului subteran în P-ţa Mihai Eminescu; construirea parking-ului în P-ţa Petru Rareş; construire pod peste râul Bistriţa, între str. Petru Maior şi str. Zăvoaie; construirea sistemului de alimentare cu gaze naturale în localităţile componente Sărate şi Slătiniţa; construirea sistemului de canalizare şi epurare apă uzată în localitatea componentă Sărata.
Oricât de justificată este solicitarea pentru aceste obiective, a intervenit primarul Ovidiu Creţu, nu sunt bani de la bugetul local. A face doar studii de fezabilitate, fără a avea sursa de finanţare, înseamnă “bani aruncaţi pe fereastră!” – spune primarul. Însă, pentru unele din obiectivele arătate - spune, spre luare aminte, Ovidiu Creţu – există şi “studiul de fezabilitate”, studii care nu mai sunt valabile. (De exemplu, pentru alimentarea cu gaze Sărata şi Slătiniţa – există SF din 1999. La Sărata, chiar şi studiu tehnic. De asemenea, Documentaţia de avizare pentru str. Drumul Tărpiului). “Foamea” de bani mai rezultă – a intervenit viceprimarul G.Avram – şi din aceea că Primăria plăteşte 64 miliarde lei vechi la Raiffeisen Bank – credit luat de Primărie în precedentul mandat.
Pentru parcările tip “Parking” – se aşteaptă un partener privat…
Toată lumea recunoaşte că în Bistriţa, mai mult decât în alte localităţi, parcările “clasice” (pe orizontală) nu sunt, nici pe departe, suficiente. Iată, la această opinie se alătură şi consilierul Andrei Rusu (PNL), dar găsirea unei variante la parcările actuale, respectiv construirea de “parking”-uri trebuie corelată cu identificarea unui partener privat (investitor), pentru că Primăria nu are bani. Şi mai e necesar să se elaboreze mai întâi un “PUZ”, pe baza căruia să se facă demersurile…
De idei şi teorii nu ducem lipsă – s-a putut vedea şi de această dată. Inerţia în care se complace municipalitatea este, însă, inadmisibilă – cum opinează, nu în puţine cazuri, cetăţenii Bistriţei.
Locurile de parcare “închiriate”… mai aşteaptă
Proiectul privind “atribuirea locurilor de parcare din parcările de reşedinţă amenajate în municipiu”, a fost respins neîntrunind majoritatea necesară de 14 voturi. Au votat “pentru” numai 13 consilieri.
Îndeosebi şi-au exprimat rezerva consilierii PD-L, care au cerut o amânare pentru o mai largă consultare publică. În discuţiile purtate, din “tabăra” executivului a mai venit şi motivaţia că introducerea acestui sistem cu locuri de parcare închiriate (chirie 10 lei/lună/loc de parcare) vine în întâmpinarea găsirii unei alternative la măsura desfiinţării, ridicării garajelor de pe domeniul public.
Vom avea Regia publică locală “Ocolul Silvic al municipiului Bistriţa” R.A.
Prin reorganizarea Serviciului public municipal “Ocolul Silvic al municipiului Bistriţa”, va fi înfiinţată Regia publică locală “Ocolul Silvic al municipiului Bistriţa” R.A. După aprobarea proiectului de hotărâre în Comitetul Local, privind reorganizarea, paşii următori sunt: acordarea avizului în baza documentaţiei, care se depune la Cluj-Napoca, şi înscrierea în Registrul Naţional al Administratorilor de Păduri şi al Ocoalelor Silvice.
Noua structură va avea consiliul de administraţie, aprobat de Consiliul Local Bistriţa, format din 7 membri. Preşedinte al consiliului a fost desemnat ing. Emil Anca.
Citiţi şi:
- Şedinţele Consiliului Local Bistriţa încep să semene cu cele ale Consiliului Judeţean…
- Şedinţa Consiliului Local Bistriţa
- LOCURILE DE PARCARE, SCOASE LA… ABONAMENT
- De acord cu constituirea Regiei Publice Locale „Ocolul Silvic Someş-Ţibleş RA Năsăud
- Bugetul municipiului Bistriţa, aprobat, joi, de consilierii locali
Adaugă comentariu nou