1 KM PE ZI ÎN NATURĂ – CÂND EDUCAȚIA PRINDE VIAȚĂ ÎN AER LIBER
În cadrul proiectului de service learning „Educație pentru sănătate, sustenabilitate și comunități durabile”, o inițiativă finanțată de Fundația Noi Orizonturi și coordonată de o echipă de profesori de la Liceul Tehnologic Agricol Bistrița, s-a desfășurat activitatea „1 km pe zi în natură” – o acțiune cu pași mici, dar cu efecte mari asupra tinerilor și comunității, realizată în parteneriat cu Școala Gimnazială Livezile.Prin această activitate, natura a devenit sala de clasă, iar fiecare pas – o lecție despre grijă, observație și conectare.
Scopul principal al activității a fost să-i apropie pe elevi de natură, să-i facă să simtă bucuria mișcării și să-i provoace să gândească critic despre impactul acțiunilor lor asupra mediului. Prin exerciții de observație și reflecție, aceștia au descoperit cum ecosistemele locale funcționează și cât de fragil este echilibrul lor.
Activitatea, desfășurată în parteneriat cu Școala Gimnazială Livezile, i-a implicat pe elevii de gimnaziu în:
- o vânătoare de comori fotografice, în care au explorat și surprins în imagini frumusețea biodiversității locale;
- analiza apei din ecosistemul apropiat, învățând despre importanța calității resurselor naturale și impactul activităților umane;
- plimbări zilnice de 1 km, un obicei simplu, dar cu efecte benefice asupra sănătății fizice și stării de bine.
Vânătoarea de comori s-a încheiat cu o festivitate de premiere, în cadrul căreia echipele implicate au fost recompensate pentru curiozitate, spirit de observație și creativitate. A fost un moment de bucurie și recunoaștere a efortului depus de fiecare participant.
Deși elevii de la Liceul Tehnologic Agricol Bistrița nu au fost prezenți fizic pe traseu, contribuția lor a fost esențială:aceștia au realizat fișe de activitate adaptate pentru elevii mai mici și au conceput un ghid practic intitulat „1 km pe zi în natură”, care conține indicații clare și idei de explorare pentru fiecare zi. Astfel, au susținut activitatea de la distanță, asumându-și rolul de mentori și facilitatori ai învățării.
Proiectele de service learning îi implică activ pe elevi, ajutându-i:
- să își dezvolte simțul civic și responsabilitatea ecologică;
- să lucreze în echipă, să comunice eficient și să gândească critic;
- să învețe prin acțiune, nu doar din teorie;
- să adopte obiceiuri sănătoase și sustenabile, conectate la nevoile reale ale comunității.
„1 km pe zi în natură” nu a fost doar o activitate – ci o adevărată aventură educațională care a lăsat urme : în mințile, în inimile și, poate, chiar în obiceiurile copiilor care au făcut, zi de zi, un pas mai aproape de natură.
Mulțumim Școlii Gimnaziale Livezile pentru deschiderea, entuziasmul și implicarea activă în această inițiativă desfășurată în cadrul Săptămânii Verzi!
Citiţi şi:
- Semințele viitorului – educație, responsabilitate și implicare comunitară. Elevii de la LIceul Agricol Bistrița, alături de preșcolarii de la Trenulețul Veseliei
- Învățarea prin proiecte în serviciul comunității (Service-Learning) metodă aplicată la Liceul Tehnologic Agricol Bistrița
- LICEUL TEHNOLOGIC AGRICOL BISTRIȚA scrie din nou povestea implicării – un nou proiect de SERVICE-LEARNING finalizat cu succes
- Arbori pentru viitor
- 15 elevi ai Școlii Gimnaziale Lucian Blaga, în proiectul Natura în oraș
Adaugă comentariu nou