9 elevi şi 3 profesori de la Şcoala Gimnazială Ştefan cel Mare, în Italia prin proiectul ERASMUS + ICE

În perioada 4-8 iunie 2018, în oraşul Torino, Italia, s-a derulat primul eveniment de formare de scurtă durată în care au fost implicaţi atât profesori cât şi elevi din cadrul proiectului Erasmus+ ICE ( The Impact of Consumerism on our Environment / Impactul Consumului asupra Mediului Inconjurător – nr. ref 2017-1-CZ01-KA219-035437_4). La acest eveniment au participat 3 cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Bistriţa: prof. Lupuţi Monica, prof. Morar Horaţiu Traian şi prof. Palalogos Aurelia Melania, şi 9 elevi din clasele VII A ( Pop Paula, Marta Iulia, Oprea Marius Andrei) şi VII B ( Mocanu Ariana, Ciubucă Irina, Ganea Ilinca, Staicu Maya, Lazaric Tudor, Tonţian David). Această întâlnire a fost organizată de către şcoala I.I.S. Gobetti Marchesini-Casale-Arduino din Torino, Italia. Celelalte şcoli implicate în proiect sunt: Masarykovo gymnázium, stŕední zdravotní škola a vyšší odborná škola zdravotnická Vsetín, Cehia ( şcoala coordonatoare a proiectului), Secondary school Georgi Izmirliev, Bulgaria şi Şcoala Gimnazială „ Ştefan cel Mare” , Bistriţa. La această întâlnire au participat 21 de elevi din şcolile partenere, însoţiţi  de către 7 profesori îndrumători.

Pe parcursul celor 5 zile, au avut loc o serie de activităţi strâns legate de tema proiectului. Luni, 4 iunie, la sediul central al I.I.S. Gobetti Marchesini-Casale-Arduino din Torino a avut loc deschiderea festivă a evenimentului, urmată apoi de prezentarea fiecărei şcoli şi a activităţilor desfăşurate până la momentul respectiv în fiecare şcoală implicată în proiect (activităţi realizate cu ocazia Zilei Pământului, concursul pentru desemnarea logo-ului, expoziţie de ornamente de sărbători din materiale reciclabile, realizarea colţului Erasmus în şcoală), iar la final a avut loc o expoziţie de bijuterii realizate din materiale reciclabile. Elevii au avut apoi posibilitatea să se cunoască şi să socializeze în limba de desfăşurare a proiectului - limba engleză. A doua zi, agenda evenimentului a prevăzut o ieşire într-o rezervaţie naturală din proximitatea oraşului Torino, la Nole, un moment de reflecţie asupra impactului pe care îl poate avea consumul asupra mediului în care trăim.

Miercuri, echipa italiană a organizat o vizită la TRM ( Trattamento Rifiuti Metropolitani), un centru de transformare a deşeurilor menajere în energie electrică şi termică situat la ieşirea din oraş. A fost din nou o experienţă foarte interesantă, cu atât mai mult cu cât prezentarea teoretică a centrului a fost urmată de vizitarea  acestuia,  elevii şi  profesorii având astfel posibilitatea să asiste la acest proces complex. Seara, a fost organizată o vizită la Muzeul Egiptean din Torino, un muzeu absolut fascinant....  Joi, 7 iunie, echipa italiană a organizat o vizită la Primăria oraşului Torino, urmată apoi de o ieşire în centrul vechi al oraşului, unde elevii şcolii-gazdă au ţinut o adevărată lecţie de istorie a oraşului. Pentru o mai bună organizare, au fost formate grupuri mixte  din elevii şi profesorii din cele 4 ţări, elevii italieni fiind ghizii prin istoria oraşului.... Seara de joi a fost rezervată unei mese festive la şcoala-gazdă, prilej cu care elevii şi profesorii au avut din nou posibilitatea să interacţioneze şi să socializeze.

Un moment important al acestui eveniment l-a reprezentat ziua de vineri, când au avut loc discuţii despre următoarea întâlnire din cadrul proiectului, organizată de către  Şcoala Gimnazială „ Ştefan cel Mare” , Bistriţa în luna octombrie 2018. În tot acest timp, elevii au participat la un workshop pe tema proiectului. Ultima activitate a fost votarea logo-ului proiectului, câştigător fiind desemnat cel al şcolii noastre ( acest logo a fost realizat de către elevul Lazaric Tudor, din clasa a VII-a B ). A urmat apoi înmânarea certificatelor de participare, atât profesorilor cât şi elevilor, şi închiderea festivă a evenimentului.

Toate aceste activităţi, care au reprezentat de fapt tot atâtea experienţe de viaţă, educaţionale şi sociale, contribuie la trezirea interesului faţă de tema proiectului şi la responsabilizarea elevilor, a profesorilor şi a întregii comunităţi şcolare şi locale cu privire la efectele pe care le poate avea consumul uman asupra mediului şi la măsurile care pot fi luate în scopul reducerii acestor efecte. Cei 9 elevi ai şcolii noastre au fost foarte încâtaţi de experienţa trăită, de prieteniile pe care le-au legat în Italia : „ a fost o experienţă minunată, alături de colegi şi profesori de la care am învăţat multe. Proiectele Erasmus oferă posibilitatea de a dobândi cunoştinţe, competenţe şi mulţi prieteni” ( Tudor Lazaric, VII B), „Școala cea mai tare e Ștefan cel Mare!!! Asta am încercat să promovăm noi, cei 9 elevi aleși s-o reprezentăm în Italia, în cadrul proiectului Erasmus ICE. Fiecare zi a fost petrecută într-un mod unic. Vizitând diferite locuri și aflând istoria lor împreună cu delegații din Italia, Cehia și Bulgaria, ne-am putut împărtăși gândurile, ideile. În cadrul acestei mobilități  s-au legat prietenii în context intercultural, s-au depășit barierele lingvistice, s-a creat spirit de echipă și a sporit încrederea în sine. Dacă am vrut, am putut și am reușit. Le doresc tuturor colegilor să aibă parte de o experiență similară!”( Ilinca Ganea, VII B)

 

Prof. Palalogos Aurelia Melania

Prof. Lupuţi Monica

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5