ICE- The Impact of consumerism on our Environment, un nou Proiect Erasmus + la Școala Gimnazială Ștefan cel Mare din Bistrița

În 25 octombrie, în Sala festivă a Școlii Gimnaziale "Ștefan cel Mare" din Bistrița  a avut loc conferința de lansare al celui de-al doilea proiect Erasmus+ The Impact of consumerism on our Environment -  derulat, de acestă dată,  de instituția de învățământ în calitate de partener. Implementat pe  durata a trei ani școlari, 2017-2020, proiectul vizează educația ecologică, una dintre noile educații care dețin în actualitate o pondere foarte importantă în cadrul educației formale și non-formale.

            Coordonat de școala Masarykovo Gymnazium Stredni Zdravotni Szkola A Vysri Odborna, Vsetin,  din Cehia, proiectul mai antrenează ca parteneri  și  I.I.S Gobetti Marchesini Casale, Arduino(Italia), respectiv Secondary School Georgi Izmirliev, Gorna Oryahovitsa (Bulgaria). Obiectivele sale prioritare subordonate protejării mediului  valorifică folosirea rațională a resurselor  mediului după principiul economiei și colectarea selectivă a deșeurilor - ambele soluții pentru a îndepărta impactul nociv al consumului.

            Evenimentul a reunit  alături de echipa formată din cadre didactice coordonate de d-na prof. Anca Lazaric, reprezentanți ai comunității locale care și-au manifestat disponibilitatea și sprijinul în susținerea activităților proiectului. Astfel, de la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița -Năsăud, au fost prezente insp. prof. Daniela Hudrea  și prof. Buboly Monica, Zorica Morar de la Primăria municipiului Bistrița, Oana Lobonțiu de la Agenția pentru Protecția Mediului, Tincuța Purel, reprezentant al companiei Vitalia și ing. Adriana Bartha, reprezentant al Direcţiei Silvice Bistriţa.

            După prezentarea impactului  pe care proiectul  îl are pentru școală și prezentarea invitaților, de către echipa managerială (director prof. Lucica Iacob , dir. adj. prof. Claudia Feldrihan), coordonatoarea echipei de proiect, prof. Anca Lazaric, a menționat membrii echipei și rolul acestora în demersurile de anvergură destinate protejării mediului.

            Invitații au detaliat rolul și specificul acestui tip de educație, oferind informații concrete despre mediu, consum, protejarea naturii și activități concrete ce pot fi realizate printr-o colaborare eficientă la această dimensiune europeană a educației.

            Principalii beneficiari, elevii, au avut posibilitatea de a-și exprima opiniile precum și adeziunea față de includerea lor în proiect, completând sub forma grafică a ramurilor unui copac, cuvintele cheie pe care le consideră importante, cuvinte care le reflectă și așteptările, curiozitatea.

            Conferința s-a finalizat într-o atmosferă de entuziasm și elan, stări care sperăm să îi însoțescă pe cei implicați  de-a lungul celor trei ani.

           

 

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5