„Am învăţat de la părinţii mei să muncesc cinstit şi să fiu util ţării mele” – Petruţ Gheorghe
O vorbă românească încă din bătrâni spune că omul sfinţeşte locul, iar locul sfinţit este de mâna lui Dumnezeu. Cam aşa aş putea spune despre omul care a contribuit din plin la modernizarea oraşului Bistriţa încă din vremea postdecembristă, un om cu care noi ne putem mândri.
GheorghebPetruţ, despre el este vorba, a văzut lumina zilei în anul 1942, în 24 august, fiul lui Ion şi Ana, din comuna Căşei, judeţul Cluj, al şaptelea copil din cei 12 ai familiei Petruţ. O familie foarte frumoasă, cum rar mai întâlnim, nelipsind, bineînţeles, greutăţile la acea vreme, mai ales la o familie atât de numeroasă. Şcoala primară a făcut-o în satul natal, Căşei, după care studiile liceale le-a terminat la Dej. În paralel cu liceul a făcut şcoala de meserii, ca tâmplar. După terminarea studiilor, s-a angajat la Trustul Regional de Construcţii Civile din Cluj, lucrând la blocuri, săli de sport, şcoli, spitale etc., timp de şase ani. În această perioadă, a mai lucrat la Dej, Bistriţa, Zalău, Turda şi Gherla. În anii 1963-1966, s-a angajat la Combinatul de Celuloză şi Hârtie din Dej, ca tehnician, după care a plecat la Şcoala Tehnică de Construcţii, Drumuri şi Poduri din Bucureşti, iar la terminarea acesteia s-a reîntors la Cluj, având lucrări în Baia Mare, Munţii Gutâiului, Sighetu Marmaţiei, Aeroport Baia Mare etc.
În anul 1970, odată cu inundaţiile, a fost repartizat de urgenţă în zonele calamitate din Mureş, Reghin şi Topliţa. După retragerea apelor, trebuia refăcută zona distrusă şi podurile. Tot în acel an, a fost repartizat la Bistriţa pentru construirea Podului Jelnii şi a punţii de la Codrişor, două lucrări foarte importante pentru cetăţeni, cu finalizare în anul 1972. De menţionat faptul că, pentru construirea podului, a fost necesar mutarea de pe locul existent a podului de metal, de aproximativ 300 tone în aval cu 15 m. La construcţia podului s-a folosit o tehnică de mare rezistenţă, cu grinzi de 2 m înălţime şi 43 m lungime, din beton, folosindu-se cabluri speciale pentru rezistenţa grinzilor.
Văzând că are aptitudini într-ale podurilor, a fost oprit de către conducerea judeţului Bistriţa-Năsăud, de către primul secretar Adalbert Crişan şi primarul Weingartner şi prim-vicepreşedintele Ioan Retegan, pentru Primăria Bistriţa, în cadrul sectorului de gospodărie. În această perioadă, a construit şi modernizat toate străzile din oraşul Bistriţa, inclusiv din zona industrială, alei, parcări, spaţii verzi, plantare arbori şi arbuşti, parcuri de distracţie pentru copii, modernizarea din preajma lacului Bistriţa, parcări, terenuri de sport etc. O altă lucrare importantă au fost cele două tribune ale stadionului municipal Gloria Bistriţa, finalizate în vara anului 1989.
În anul 1972, face un pas important în viaţa sa, unindu-şi destinul cu soţia sa, o bistriţeancă venită din Rebrişoara, pe nume Maria Burdeţ. De profesie economist, în calitatea sa profesională, a contribuit la lucrările care s-au derulat în cadrul municipiului Bistriţa. De menţionat faptul că în anul 1973 a fost mare bucurie în familia celor doi soţi, venind pe lume singurul lor copil, Claudiu, care pe parcurs a preluat de la tatăl său această meserie a construcţiilor, absolvind Facultatea de Drumuri şi Poduri din Cluj-Napoca.
În anul 1994, odată plecat de la Primărie, şi-a înfiinţat o firmă tot în domeniul construcţiilor de drumuri şi poduri în municipiul Bistriţa, alături de fiul său, participând şi câştigând licitaţii în Bistriţa, Baia Mare, Cluj, Turda, Alba Iulia şi Mureş, lucrând la modernizarea şi construirea de drumuri noi. Bineînţeles că la aceste lucrări a fost nevoie de utilaje de mare productivitate, personal de specialitate, 15 ingineri, personal administrativ, doi directori, 180 de muncitori. La ora actuală, SC Construct Perom are în dotare o staţie de asfaltare de 1000 tone/oră, staţie de betoane cu o capacitate de circa 300 mc, 8 utilaje de aşternere a asfaltului de mare productivitate, 15 cilindri compactori pentru executarea îmbrăcăminţii asfaltice de ultimă generaţie, 40 de autovehicule de mare tonaj pentru transportul mărfurilor, macarale de 45 şi 12 tone, staţie pentru preparat emulsie pentru amorsarea terenului înaintea asfaltării pentru aderenţă.
La ora actuală, firma SC Construct Perom desfăşoară activităţi pe raza judeţelor Cluj şi Bistriţa-Năsăud, iar baza de producţie este în localitatea Răscruci, comuna Bonţida, judeţul Cluj, firma fiind preluată de fiul său, Claudiu, în funcţia de manager, iar domnul Gheorghe Petruţ, patronul acestei firme.
Aşadar, un om cu care noi, bistriţenii, ne putem mândri cu cinste, lăsând în urma sa o carieră în construcţii, preluată de fiul său şi poate, peste ani, de ce nu, de urmaşii lui.
Citiţi şi:
- Construct Perom va deszăpezi tronsoanele de drum naţional din Bistriţa-Năsăud
- Reparaţii de străzi în municipiul Bistriţa
- Prima intervenţia a drumarilor pe DN 17, în Pasul Tihuţa. A fost stabilită firma care va deszăpezi drumurile naţionale!
- Construct Perom va deszăpezi tronsoanele de drumuri naţionale din Bistriţa-Năsăud
- CFR anunţă semnarea contractelor de modernizare a trecerilor la nivel cu calea ferată din Livezile şi Susenii Bârgăului!
Adaugă comentariu nou