Aproape toţi consumatorii bistriţeni citesc eticheta produsului înainte de a-l cumpăra

*numai jumătate dintre aceştia se uită şi pe contractele de servicii

Înainte de achiziţionarea unui produs, 96 % din consumatori citesc eticheta acestuia, pe când doar 4% nu fac acest lucru, reiese dintr-un sondaj de opinie privind informarea consumatorilor în legătură cu drepturile pe care le au şi modul de soluţionare a nemulţumirilor, realizat de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud. Poate de aceea, numai 17, 68% dintre respondenţi s-au confruntat cu „neplăceri” în domeniul produselor alimentare, iar 15,12% au avut probleme cu produsele nealimentare. În schimb, doar 48% din bistriţeni citesc clauzele contractelor şi de aceea cele mai mari nemulţumiri rămân în zona utilităţilor publice (37%) şi a serviciilor financiare (27%).

Potrivit comisarului şef Dina Suciu, majoritatea consumatorilor susţin că îşi cunosc bine drepturile, iar 27% dintre bistriţeni cred că sunt chiar foarte bine informaţi, în timp ce doar 13% dintre conjudeţeni nu sunt interesaţi de pârghiile pe care le oferă legislaţia. În ceea ce priveşte sursele de unde consumatorii se informează în privinţa drepturilor, acestea sunt multiple, dominând, însă presa audio-vizuală, presa scrisă şi site-ul ANPC.

Pentru a-li soluţiona problemele, consumatorii au apelat, în egală măsură, atât la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor, cât şi la vânzătorul/comerciantul/producătorul bunului vândut. Majoritatea problemelor consumatorilor s-au axat în jurul clauzelor contractuale (37%), garanţiilor produselor (27%), termenelor de valabilitate (24%), însă şi publicităţii înşelătoare (12%). Oricum, 89% dintre bistriţeni sunt mulţumiţi de modul în care le-a fost rezolvată doleanţa.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5