În perioada premergătoare sărbătorilor pascale, comisarii bistriţeni de la Protecţia Consumatorilor au aplicat sancţiuni de un milion şi jumătate de lei

În perioada 15 martie-15 aprilie, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud a efectuat 191 de acțiuni de control la operatori economici care își desfășoară activitatea în domeniul HORECA, prestări servicii alimentare și nealimentare, în județ.

       Astfel, au fost încheiate 191 documente de control, la 28 operatori economici nefiind constatate nereguli, fiind întocmite procese-verbale de constatare, iar la ceilalţi 163 de operatori economici le-au fost aplicate 146 amenzi în valoare de 1.458.000 lei şi 102 avertismente. De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 1.169.195 lei, iar alte produse în valoare de 361.391 lei au fost oprite definitiv de la comercializare.  

   Potrivit comisarului şef adjunct Stelian Dolha, în urma verificărilor au fost identificate "produse sau servicii care în condiții normale pot pune în pericol viața, sănătatea sau securitatea consumatorilor (produse periculoase)", "produse aflate la comercializare cu termenul de valabilitate/data minimă de durabilitate pentru produse nealimentare sau al datei-limită de consum pentru produse alimentare/data durabilității minimale stabilite de producător depășite (produse expirate)", dar şi faptul că nu se respectă condițiile tehnice stabilite de producător pe timpul transportului, manipulării, depozitării produselor.

          În temeiul Regulamentului 1007/2011, au fost aplicate sancțiuni pentru faptul că nu era disponibilă traducerea informațiilor în limba română, pe eticheta produselor şi că nu era indicată compoziția fibroasă pe etichetele produselor textile.

        Alte sancțiuni au fost aplicate conform Legii 252/2003 privind obligația operatorilor economici de a prezenta organelor de control Registrul unic de control.

În temeiul Legii 363/2007 republicată au fost aplicate sancțiuni pentru folosirea unor practici incorecte în relațiile cu consumatorii, şi anume "diferență de preț raft-casă de marcat", țara de proveniență a produselor afișată la raft nu corespunde cu actele de proveniență a produselor sau existau expuse la comercializare produse aflate la promoție fără a avea produsul de referință. Nu în ultimul rând, în baza Legii 140/2021 au fost date amenzi pentru neaducerea la conformitate a produselor şi pentru că nu a fost pus la dispoziţie certificatul de garanție a produselor.

       

 

 

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5