Arta decorativă – pas spre integrare la CSEI Nr. 1 Bistrița

prof. Moldovan Georgeta Mariana

Ieri, 3 februarie 2020, a debutat la CSEI nr. 1 Bistrița, proiectul integrat ”ARTA DECORATIVĂ – PAS SPRE INTEGRARE”, parte integrantă a Proiectului ”Proces educațional optimizat prin activități de mentorat în școlile bistrițene”Cod MySMIS: POCU 74/6/18/106557 prin Fondul Social European / Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.
Proiectul ”Arta decorativă – pas spre integrare” urmărește dezvoltarea abilităţilor social - artistice şi comunicative necesare în conturarea unei personalităţi sănătoase a copiilor cu cerinţe educative speciale, în vederea unei inserţii ulterioare sociale mult mai facile, prin metode complementare activitivităților de terapie educațională complexă și integrată.
Tehnicile diferite abordate în atelierele de lucru propuse, respectiv: ”Cunoaștem lumea prin Quilling”,”Origami – valențe terapeutice” și”Decoupage – integrare și comunicare”, conduc la formarea de deprinderi necesare în realizarea unor produse creative și durabile elevilor cu cerințe educative speciale, prin care aceștia se simt valorizați și utili. Echipa de proiect este formată din coordonatori prof. Moldovan Georgeta Mariana – aplicant1, prof. Semerean Ancuța Veronica – aplicant 2 și prof. Beltag Roxana Elisabeta –aplicant 3, coordonatou unitate de învățământ, prof. Vass Imola Doris.
Educaţia prin artă decorativă, mai ales în cazul tinerilor cu dizabilități, asigură abordări terapeutice complexe şi generează la aceştia creşterea nivelului stimei de sine, motivaţiei, autocontrolului şi a gradului de implicare în activităţi în vederea formării unor abilităţi de bază necesare inserţiei sociale şi profesionale ulterioare a acestui grup vulnerabil.
Grupul țintă al proiectului este format din tineri cu deficiențe mintale, permițându-se astfel accesul la activități creative, la familiarizarea cu elemente specifice artei decorative, pentru întărirea sentimentelor de apartenență la solidaritate și prietenie, și care să- i ajute la integrarea lor socială, la dezvoltarea și valorificarea acelor aptitudini care le vor servi în viitor.
Activitățile practice îmbunătățesc nivelul de cunoaștere și valorificare a competențelor artistice ale tinerilor cu dizabilități ce pot proveni din culturi și etnii diferite, prin oferirea de șanse egale tuturor de a se afirma artistic și de a beneficia de o evaluare conformă cu particularitățile lor individuale. Metodele stabilite în vederea realizării obiectivelor proiectului se pliază pe nevoile și particularitățile psiho - individuale și de vârstă ale tinerilor participanți, astfel încât să contribuie la prevenirea și reducerea abandonului școlar.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5