Ce înseamnă o alimentație sănătoasă? Iată ce trebuie să știi

Pentru că o alimentație să fie sănătoasă, aceasta trebuie să includă o varietate de produse nutritive și să existe maxim trei mese principale pe zi.

Deoarece alimentația afectează semnificativ sănătatea generală, produsele consumate trebuie să conțină proteine, carbohidrați, grăsimi sănătoase, apă, vitamine și minerale, toate provenite din surse naturale, proaspete și sigure.

Dacă dorești să îți schimbi dieta actuală cu una mai sănătoasă, citește în continuare acest articol pentru a afla mai multe informații.

5 lucruri de știut despre alimentația sănătoasă

În primul rând, termenul de "alimentație sănătoasă" diferă de la o persoană la alta, mai ales dacă există și anumite afecțiuni sau probleme de sănătate, ceea ce înseamnă că informațiile de mai jos vor fi generalizate.

Dacă dorești informații sigure și personalizate, atunci este recomandat să apelezi la un consult medical specializat, mai ales dacă prezinți și anumite probleme de sănătate.

Acestea fiind spuse, dacă ești interesată de o alimentație sănătoasă, iată ce trebuie să știi:

Alege diferite tipuri de produse

Spre deosebire de mesele de tip fast-food, alimentația sănătoasă necesită un mix de alimente sănătoase cum ar fi:

  • Fructe - mere, mango, afine, portocale și banane;

  • Legume - broccoli, cartof dulce, spanac, ardei gras;

  • Cereale integrale - orezul brun, ovăz, mei și pâine integrală;

  • Proteine - obținute din surse slabe cum ar fi carnea de pasăre, ouă, nuci etc;

  • Produse lactate cu un conținut mic de grăsimi - lapte sau iaurt;

  • Uleiuri - cum ar fi uleiul de măsline sau cel găsit în avocado sau anumite nuci.

Pentru a obține o cantitate corespunzătoare de vitamine și minerale, încercă să adaugi cât mai multe culori farfuriei tale, pentru a asigura astfel o varietate bună de fructe și legume, sau poți intra aici, pentru un magazin axat pe sănătatea naturală.

Reduce cantitatea de sare

Organizația Mondială a Sănătății [1] recomandă doar 5 grame de sare pe zi, deoarece consumul unei cantități prea mari poate crește tensiunea arterială și riscul de dezvoltare a unor afecțiuni cardiovasculare.

Chiar dacă nu folosești cantități mari de sare în alimentația ta zilnică, trebuie să iei în calcul prezența acesteia în alimentele cumpărate deja cum ar fi cipsuri, sosuri sau anumiti biscuiți și să reduci numărul acestora.

Evită produsele cu un conținut ridicat de zahăr

Consumul regulat de alimente și băuturi bogate în zahăr poate crește riscul de obezitate, diabet, carii și multe altele.

Pentru o alimentație sănătoasă trebuie să eviți multe dulciuri și băuturi carbogazoase, deoarece acestea au zahar adăugat, printre multe altele, fapt care poate duce la creșterea în greutate.

Reduce grăsimile consumate

Chiar dacă avem nevoie de grăsimi în dieta noastră, cantitatea prea mare pot crește riscul de obezitate, boli cardiovasculare și multe altele.

Pentru a reduce consumul de grăsimi încearcă să alegi surse slabe de carne cum ar fi peștele sau carnea de pasăre și evită prăjirea alimentelor în cantități mari de ulei.

Nu ignora consumul de apă

Când vine vorba de alimentație sănătoasă, este ușor să te axezi doar pe produsele alimentare. Cu toate acestea, apa are un rol extrem de important pentru sănătatea corpului, așa că nu uita să bei cantitatea zilnică necesară.

Chiar dacă există numeroase produse pe piață care te pot ajuta să te hidratezi, încercă să te axezi doar pe cea mai sănătoasă sursă și anume apa.

Dacă nu poți să consumi cantitatea necesară într-o singură zi, încercă să adaugi dietei tale produse bogate în apă cum ar fi pepene sau castravete.

Așa cum ai aflat mai sus, pentru a avea o alimentație sănătoasă înseamnă să renunți la multe alimente și produse pe care probabil le consumi deja și să le înlocuiești cu produse naturale și proaspete.

Deoarece această schimbare poate fi drastică pentru mulți, nu încerca să îți schimbi stilul de viață și dieta într-o singură zi. În schimb, realizează mici modificări pe o perioadă mai lungă, până când ai înlocuit complet produsele nesănătoase cu cele sănătoase.

Referințe:

  1. “5 Tips for a Healthy Diet This New Year.” World Health Organization, World Health Organization, 26 Dec. 2019, www.who.int/news-room/feature-stories/detail/5-tips-for-a-healthy-diet-t....

Sursa foto: Shutterstock.com

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5