Drum bun! Bistriţa-Năsăud, mai aproape de Maramureş şi prin Negrileşti-Breaza!

Un vis a devenit realitate pentru frumoasa comunitate din Negrileşti, odată cu modernizarea tronsonului din Drumul Judeţean 170A, Negrileşti – Breaza – limită judeţ Maramureş pe o lungime de 12,2 km. Până în urmă cu puţină vreme, pe aici era doar un drum de căruţe, spre Dealul Şpanului, însă acum va deveni un drum de tranzit din DN 17 spre Târgu Lăpuş.

          Preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, vicepreşedintele CJ – Ioan Ţintean, directorul executiv Dorin Popescu, primarul Dumitru Costin din Negrileşti, viceprimarul Ioan Pugna de la Negrileşti, viceprimarul Florin Pop de la Târlişua, specialişti de la Consiliul Judeţean, Inspectoratul Teritorial în Construcţii Bistriţa-Năsăud, reprezentanţi ai constructorului – asocierea SC Dimex 2000 Company SRL Rebrişoara – SC Starcom Exim SRL Cluj – au participat la recepţia lucrărilor.

          „Aşa cum v-am obişnuit, continuăm munca. S-a terminat o primă parte din perioada electorală şi mă bucur să fim împreună la o investiţie foarte importantă din judeţul Bistriţa-Năsăud, mai exact modernizarea unui tronson important din Drumul Judeţean 170, care pleacă din Petru Rareş - Ciceu Giurgeşti - Negrileşti –Purcărete – Breaza. Suntem într-un loc mirific, deasupra localităţii Breaza şi ne vom deplasa spre DJ 171, care vine pe cealaltă vale şi duce la Suciu de Sus. E o investiţie care a pornit cu bani proprii ai Consiliului Judeţean, ulterior fiind depusă şi obţinând finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Anul trecut, pentru a recupera banii româneşti investiţi a fost depus pe proiecte retrospective prin Programul Operaţional Regional şi, spre bucuria noastră, a fost declarat eligibil şi am recuperat absolut toate sumele pe care le-am cheltuit din bugetul local şi naţional trecându-le pe fonduri europene. E un tronson de aproximativ 12,2 km de drum modernizat. E un proiect foarte frumos care a tratat absolut tot ce înseamnă şanţuri, podeţe, drumuri laterale. Atât în localitatea Purcărete, cât şi în localitatea Breaza sunt zeci de km de rigolă carosabilă pentru că drumul era destul de îngust şi atunci soluţia tehnică a fost de a propune această soluţie cu rigolă carosabilă, ca să câştigăm la lăţimea drumului. Investiţia este de aproximativ 30 milioane lei, aproximativ 6,5 milioane de euro. Fiecare ar trebui să se gândească cam cum arată 300 de miliarde, care se investesc într-un drum care deserveşte o comunitate foarte frumoasă şi care deschide această vale către judeţul Maramureş. Se deschide o legătură istorică a acestei zone cu Maramureş”, a declarat preşedintele Emil Radu Moldovan.

         Preşedintele Consiliului Judeţean i-a felicitat pe toţi cei au fost implicaţi, începând de la proiectant la constructor, pe colegii săi de la Drumuri Judeţene, de la Direcţia Tehnică, care sunt coordonaţi în mod direct de către vicepreşedintele Ioan Ţintean, dar şi pe primarul Dumitru Costin şi viceprimarul Ioan Pugna de la Negrileşti.

          „Aşa cum oamenii sunt obişnuiţi că noi trebuie să ne facem treaba, ceea ce e foarte corect, noi ne-am obişnuit ca firma Dimex să facă lucru de calitate. Nu ni se mai pare nimic spectaculos când vedem nişte lucrări de foarte bună calitate, pentru că această companie ne-a obişnuit cu lucrări de foarte bună calitate. Mă bucur că ei, şi alte companii importante, au sediul în judeţul Bistriţa-Năsăud. Spre deosebire de alte judeţe, avem noroc că avem aceste companii care fac lucrări de foarte bună calitate. Lucrurile vor arăta bine şi în continuare”, a adăugat Emil Radu Moldovan.

Preşedintele Moldovan a menţionat că în bugetul judeţului sunt fonduri pentru tronsonul Petru Rareş – Negrileşti. „Noi continuăm să facem ceea ce avem de făcut, ne străduim să-i facem pe conjudeţenii noştri - pe care eu îi iubesc foarte mult, şi sunt convins şi colegii mei - mândri de localităţile în care trăiesc. Am o satisfacţie sufletească majoră atunci când primesc de la diferiţi cetăţeni din România sau din diaspora, care sunt din aceste zone şi care urmăresc cu atenţie ceea ce se întâmplă în comunităţile lor de acasă, câte un mesaj: „Domnule Moldovan, vă mulţumesc că ne-aţi făcut din nou mândri că suntem bistriţeni!”. Sunt convins că foarte mulţi oameni din Breaza, care sunt plecaţi din Negrileşti, din această zonă prin diferite colţuri ale lumii, în vară când vor veni acasă şi vor circula pe acest drum, sunt convis că vor fi foarte bucuroşi, fericiţi, aşa cum sunt şi ceilalţi, de pe partea cealaltă, Târlişua – Spermezeu – Căianu Mic, care circulă pe cealaltă parte, care a fost inaugurată anul trecut”, a transmis preşedintele Consiliului Judeţean.

         În calitate de preşedinte al Comisiei de recepţie, Iona Ţintean, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, a menţionat că politica de fluidizare a legăturilor cu judeţele vecine este continuă. „Politica de dezvoltare a infrastructurii pe care o are Consiliul Judeţean în judeţul Bistriţa-Năsăud pune un accent tot mai mare pe criteriul calităţii şi garanţiei lucrărilor executate. Am criticat şi voi critica acest criteriu al preţului cel mai mic, atunci când se adjudecă lucrările, care este o prostie, dar aşa e legea în România. Din punctul meu de vedere, calitatea şi garanţia unei lucrări trebuie să primeze şi atunci cetăţenii ar fi cu toţii mulţumiţi şi fericiţi. Se mai întâmplă în România şi sincope, ca cel de pe tronsonul 4, de care ne va ajuta Dumnezeu să scăpăm şi s-o pornim de la capăt.  elicit echipa care s-a implicat din Consiliul Judeţean, începând de la finanţare proiect, felicit şi echipa care a fost în executare, proiectare, constructorul, dirigintele de şantier, pentru că cu toţii au format o echipă care a dus la finalizarea unei lucrări de bună calitate. Felicitări tuturor!”, a punctat vicepreşedintele Ţintean.

Primarul comunei Negrileşti, Dumitru Costin, a vorbit în calitate de locuitor al acestei comunei, al satului Breaza.”Lucrul pe care l-am visat, încă de când m-am născut în urmă cu vreo 50 de ani, s-a realizat. În urmă cu 15 ani visul a devenit mai puternic şi aşteptam. Am intrat în funcţia de viceprimar, dar, din păcate, patru ani au fost pierduţi, atâta timp cât domnul Liviu Rusu a ocupat funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean, întrucât atunci, timp ce patru ani, comuna noastră a stat pe loc. N-am primit niciun leu, comuna Negrileşti a fost mereu pesedistă. În anul 2015, domnul preşedinte ne-a promis că acest vis al nostru se va împlini. Nu am crezut, credeam că drumul va fi făcut doar până în centru, dar că vom trece pe aici, unde nu puteam trece nici cu căruţa nu a sperat nimeni niciodată. Nu am avut aşteptări pentru aşa ceva. Datorită domnului preşedinte a echipei de la Consiliul Judeţean acest lucru s-a realizat, pentru ca mulţumim atât dumnealui, cât şi constructorului”, a spus primarul Costin.

Viceprimarul Ioan Pugna a completat că se beneficiile acestei investiţii nu se vor bucura doar cetăţenii comunei Negrileşti  şi ai comunelor învecinate, ci toţi „cetăţenii de pe toate dealurile, mai ales cei din Ţara Lăpuşului”. „Mai nou, cei care locuiesc aici şi au serviciul la Cluj, la sfârşit de săptămână, au traseul pe aici. Mulţumim tuturor celor care au participat la realizarea acestui drum. Meritul principal este al domnului preşedinte.  Mulţumim tuturor din Consiliul Judeţean care s-au ocupat de această investiţie şi nu în ultimul rând constructorului”, a spus Pugna.

 ***

 Modernizarea carosabilului s-a realizat cu îmbrăcăminte asfaltică în două straturi şi completare sistem rutier cu stratul de piatră spartă, balast, nisip, geotextil. Pentru asigurarea scurgerii apelor s-au executat şanţuri naturale, şanţuri pereate, rigole carosabile şi rigole de acostament. Podeţele existente au fost demolate şi au fost executate nu mai puţin de 34 de podeţe tubulare de diferite dimensiuni. Au fost amenajate 25 de drumuri laterale în intravilan cu îmbrăcăminte asfaltică şi un număr de 14 drumuri laterale în extravilan cu îmbrăcăminte alcătuită din material pietros. Accesele la proprietăţi s-au amenajat în funcţie de necesităţi şi natura terenului cu rigole carosabile sau podeţe tubulare. Pentru consolidarea terasamentelor s-au executat ziduri de sprijin pe o lungime de 2,6 km şi fundaţii continue, în lungime totală de 1 km. De asemenea, au fost executate lucrări de apărări de maluri din gabioane şi din anrocamente. Pentru zona foarte îngustă pe cursul râului Valea Mare s-au executat ziduri de sprijin pe ambele maluri în lungime totală de 975 m, fiind amenajată albia în amonte, în aval şi între ziduri pe o lungime de 1,7 km. La acestea se adaugă şi marcajele longitudinale, amplasarea parapeţilor metalici de siguranţă.

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5